• 0

Zašto Srbi ne mogu da kupe najjeftinije aute na svetu?

"Bajaj RE60" i "Nano" su dva nejjeftinija automobila na svetu, koštaju 1.600, odnosno 2.000 evra. Zašto ih nema u Srbiji, odgovara stručnjak Mirko Alvirović

  • 0

Najjeftiniji automobil na svetu, "Bajaj auto RE60", košta oko 1.600 evra. Rekord u niskoj ceni vozila pre njega držao je model "Nano", indijske kompanije "Tata motors", koji je koštao oko 2.000 evra. Međutim, nijedan od ova dva automobila ne mogu da se kupe u Srbiji. Zašto, istraživao je Telegraf.rs.

Šef test-ekipe magazina "Sat Plus" Mladen Alvirović kaže za naš portal da oni ne ispunjavaju standarde evropskog, a samim tim ni našeg tržišta.

- Taj automobil je napravljen za tržišta Indije i sličnih zemalja koje se jako brzo razvijaju, a gde nema dovoljno novca za ozbiljniju motorizaciju. Stvar je u tome da se štedelo na svemu. Na primer, umesto četiri šrafa na točkovima imaju tri. Tehnološki, to je na nižem nivou od našeg "Juga" - kaže Alvirović, koji je imao prilike da na jednom sajmu automobila vidi model "Nano" fabrike "Tata motors".

Ovi automobili su malih dimenzija i snage i razvijaju malu brzinu. Njihova dobra strana je što emituju znatno manje štetnih gasova.

BAJAJ AUTO: "RE 60"

"Re 60", model automobila indijske fabrike "Bajaj auto", napravljen je u saradnji s "Nisanom" i "Renoom". Premijerno je predstavljen početkom godine na salonu automobila u Nju Delhiju, gde je proglašen za najjeftiniji automobil na planeti.

Reč je o malom, gradskom vozilu, teškom svega 400 kilograma. Pokreće ga benzinski motor od samo 200 kubika i 20 konjskih snaga. Automobil je dobio ime po broju koji označava emisiju ugljen-dioksida od 60 grama po pređenom kilometru. Maksimalna brzina koju može da razvije je 70 kilometara na sat, ali njegovi konstruktori napominju da je to moguće samo s praznim prtljažnikom i bez putnika.

Osim što je jeftin, ovaj automobil je i veoma ekonomičan. On na 100 kilometara troši jedva tri litra benzina.

TATA MOTORS: "Nano"

"Re 60" se pojavio godinu dana nakon modela "Nano", koji je držao rekord po niskoj ceni sa samo 2.000 evra.

Ovaj automobil dugačak je oko 3 metra, širok metar i po i visok 1,6 metara.

U ovoj fabrici kažu da se automobil "Nano" neće proizvoditi za tržište Evrope.

- Mi smo počeli izvoz Nano automobila u nama susedne države u kojima je se vozi desnom stranom: Nepal i Šri Lanku. Uskoro ćemo početi proizvodnju i za vožnju po levoj strani. Ipak, to neće biti po zahtevila evropskog tržišta - kažu i "Tato motorsu" za Telegraf.rs

I Mladen Alvirović, iz magazina "Sat Plus", smatra da automobil "Nano" ne bi mogao da se prodaje na tržištu Evrope, makar ne toliko jeftino.

- 'Nano' može da se prodaje samo na tržištu Indije, jer ne ispunjava nijedan bezbednosni, tehnološki ni ekološki standard evropskog tržišta. Ako bi ispunili sve standarde koje zahteva tržište Evrope, samim tim i Srbije, taj auto ne bi mogao da košta tako malo. Ne postoji dobar, a tako jeftin automobil - zaključuje Alvirović.

(M. Stojanović)

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA