460 "na sat" za manje od 3 kilometra: Ovo je najbrži serijski automobil na svetu!

SSC Tuatara je automobil za čije brutalno ubrzanje je zadužen tvin-turbo V8 benzinac od 5,9 litara, koji na raspolaganju ima - 1.750 konjskih snaga

Komentari

  • Roki

    7. februar 2021 | 12:02

    Ogorceni vlasnici koji su preplatili ovo ajmo rec auto se nikako nebi slozili s tobom, neka i jesu manji problemi (al uglavnom nisu) takv vozila provedu po nekoliko meseci na servisu dok se to sve resi a naravno da se neke stvari ne rese iz prve a na drugoj strani imamo stajanje radi punjenja pa ispadne da ta auta postaju "pritiskivaci parkinga" i potpuno su ne upotrebljiva za to vreme! Fosilni kakav god problem imali bar se resi za cas i ne zahteva bacanje hrpe para... I da ne zaboravim odi obavezno pogledat ako razumes italijanski sve probleme koje je covek imao sa svojom a prijatelj s njegovom teslom, sve je lepo navedeno i objasnjeno, naravno i nezadovoljstvo za ulozeni novac!

    • 7. februar 2021 | 14:26

      Elektro-vozač

      @Roki

      Ti li si ubeđen da samo Tesle imaju "ogorčene vlasnike"? Evo ti jedan važan podatak: Tesle ih imaju najmanje od svih i najveći procenat zadovoljnih. Ljudi su ogorčeni na sve i svašta, pogotovo kada se naviknu na bolje pa hoće još. I ja sam ogorčen na Teslu zbog nekih stvari ali mi ne pada na pamet da ikada više bacim pare na fosilce. Što se tiče neupotrebljivosti tokom punjenja - ja mogu podjednako da prekinem punjenje kao i neko točenje goriva - zapravo nekada i brže jer je plaćanje uvek rešeno drugačije. Moj auto se dopunjava dok ja spavam i čak i pre tog punjenja, u svakom momentu, ima dovoljno energije za bilo kakvu hitnu obavezu, između ostalog i zato što MOGU (iako NE moram) da ga punim svaku noć. Zamislite tu gnjavažu ići svaki dan na pumpu za svaki slučaj... Lele, bolje ne. Boli. Možeš naći pojedinačne primere problema sa bilo kojim kolima pa i sa Teslom. Zanimljivija su vest od problema sa foailcima jer su relevantni. E sad pronađi koliko je, recimo, ljudi stradalo od eksplozije vozila. Za električna tako nešto nećeš naći jer ne mogu da eksllodiraju. Sad nađi podatak za fosilna. To što ste navikli da vas boli sa foailcima ne znači da treba da ostanete na njima jer bi neke druge stvari mogle da bole sa električnim, daleko ređe. Što se uloženog novca tiče, voleo ti Teslu ili ne nije problem. Tesla a.svojih problema ali ostaje da su električna kola bolja a da je ulaganje bio koje vrste u fosilce gore nego bacanje para (dobiješ šklopociju, eventualno šklopocanera, dodatno zagađuje, pare otišle pogrešnim ljudima, na kraju ćeš morati još da platiš da ga se ili otarasiš ili da napraviš grešku zamenom pogona u električni). Meni se čini da ste pre vi, zagriženi fosilaši, ti koji su ogorčeni na Teslu. A ako hoćeš bas da pogledaš "fer" analizu Tesle (i kritike), potraži Sandy Munro... i zapamti sve šta kaže, ne samo ono što te ne boli. Biće ti korisno.

  • Roki

    6. februar 2021 | 20:43

    Ja te stalno hvatam u lazi ili interpretiranja istine jednosmerno kako bi hteo ti da bude al eto nije tako... Tesla itekako treba odrzavanje, problemi s elektronikim, problem s radom ekrana i zamenom istog, problemi s kamerama, zatvaranjem vrata grebanje po karoseriji, problem s staklima prilikom otvaranja, zatvaranja vrata, prekidaci za upravljanje radom prozora, problem s samim pogonom pucanje prenosa curenje ulja, otpadanje spojlera na petim vratima, pucanje zadnje sofer sajbe itd, itd, itd... Ko ne veruje neka poseti youtube i iskustva vlasnika. Dakle tesla je itekako problematicna i nije bas sinonim pouzdanosti! I jos slag na torti nako 5-6 godina opada kapacitet baterija a po hladnoci pada i do 20 %. Nakon tih 5-6 godina auto gubi na vrednosti posto treba menjat baterije i najcesce zavrsavaju na otpadu posto ljudi radije kupuju novi a prodat ga je gotovo nemoguce!!!

    • 7. februar 2021 | 03:31

      Elektro-vozač

      @Roki

      Koje laži? Redovno održavanje ne postoji. Naveo si neke kvarove koji se lako otklone i koji su ređi nego fosilački problemi. Problemi sa elektronikom? Kojom? Rad ekrana? Trenutno je aktielna zamena jeftine memorijske kartice, inače su vrlo pouzdani. zatvaranje vrata? Mogu da idem poimence ali nema potrebe. Iskopao si neke problemčiće koji se lako reše i koji nisu do održavanja ili kvarova već do prvobitnih proizvodnih nedostataka jednog modela koji su sada otklonjeni. Fosilni imaju toliko problema da ih nije moguće navesti. Svi automobili se kvare i imaju probleme ali ih Tesle imaju manje. Pritom ne sakrivaj redovne kvarove fodilaca pod nazivom "redovno održavanje". To su samo očekivani kvarovi. Takva kategorija sa električnim jednostavno ne postoji. Kapacitet baterije pada stalno i to nije problem. Potrošnja fodilaca raste sa starošću motora što znači i manji domet i veće troškove. Ništa slično kod električnih - ostaju jednako efikasni. Moj je za 7 godina otprilike izgubio oko 6.5% kapaciteta. Ništa strašno. Zimi nije u pitanju (samo) kapacitet baterije već veća potrošnja. Ispraviću te - domet je manji ne samo do 20% već i do 25 pa i 30%. Fosilci troše do 30% više goriva zimi, pa im je i domet jednako manji. I šta onda? Tesle manje gube vreme nego fosilci u normalno vreme, a sada će fosilcima vrednost ne da padne nego da nestane. Možeš pokušati mazati oči i sebi i drugima koliko voliš ali činjenica je da ja na mojoj Tesli nisam zamenio ni jedan jedini pogonski deo za sedam godina i skoro 170.000 km. Jesam zamenio polomljeno ogledalo i slično, ali to nije krivica Tesle ili kola. Probaj za ne posetiš servis sa fosilcem toliko dugo. A da, izvinjavam se, nije moguće. Izdahnuo bi daleko pre toga.

    • 7. februar 2021 | 14:26

      Elektro-vozač

      @Roki

      Da ti pojasnim neke pojmove. "Redovno održavanje" uključuje predviđene radove na proizvodu, u principu periodične. Vanredno održavanje je ono što se dešava van toga, nepredviđeno. Ove možemo podeliti na one koji imaju veze sa pogonom odnosno vrstom pogona i one koji nemaju - bili bi mogući i da tim kolima zameniš pogon totalno drugačijim. Apsolutno sve što si naveo, sve do jedne stavke, je relativno redak i vanredan problem koji nije karakterističan (samo) za kola sa električnim pogonom već ih imaju svi. Ja sam doživeo neposredno ili ne apsolutno svaki problem koji si naveo sa fosilcima u prošlosti. Ako ti se ne sviđa kvalitet Tesle, pa ti nemoj kupiti Teslu - i neki drugi proizvođači sada proizvode savremena kola, ne proizvode svi samo fosilni otpad. Ja sam zadovoljan - nije sve savršeno, ali ni približno nije ni sa ostalim proizvođačima i proizvodima bilo koje vrste. Sa Teslom sam manje vremena izgubio maltretirajući se po pumpama i servisima nego sa ostalim kolima. E sad, evo ti šta spada u redovno održavanje kola: gume (nešto češće sa električnim jer su em teža em jača pa ljudi više "uživaju"); kočnice (električni na svakih oko 300.000 km ili više, fosilci na svakih 25.000-50.000 km); malo olovni 12V akumulator (otprilike isto), tečnost za pranje stakla (isto); ulje prenosa/menjača (Tesla: nije propisano, traje stotine hiljada km jer je prenos jednostavan, fosilci: nađite sami). Tu smo završili sa zajedničkim pogonskim delovima koji zahtevaju redovno održavanje. Električni imaju motor koji možda treba menjati na oko milion kilometara. Znamo da Tesle prelaze sigurno pola miliona sa jednim, ne računajući prvu seriju motora koja je imala metalne ležajeve koji počnu da zuje (pa nerviraju). Baterije traju decenije. Tokom godina im se smanjuje kapacitet ali i foailcima se dešava slično - troše više. Elem, baterije traju po 300.000-500.000 km bez značajnog gubitka kapaciteta. Rade i dalje i mogu se koristiti i u kolima i/ili za ostale namene (ili prodati). Mogu se zameniti samo problematični delovi i cene padaju. To je to sa električnim. Ajmo sada na "redovno održavanje" fosilaca. Motorno ulje i filteri se "kvare" i zahtevaju zamenu na svakih 5.000-16.000 km ili 6-12 meseci zavisno od modela. Zatim svećice, filteri za gorivo, filteri za vazduh za motor, antifriz ili tečnost za hlađenje motora, katalizatori, urea kod sveže zastarelih dizelaša, kaiševi i lanci, razne sonde, lamele/spojke, automatski menjači, četkice starter motora, četkice alternatora, zaptivnici bloka motora, karike i/ili slično... Ovo je sve na spisku za REDOVNU zamenu. A i sve ostalo se kvari.

  • Om

    5. februar 2021 | 19:40

    Naravno da me ne boli... Ja ne Moram cekat na rucku da bi mogao nastavit, ja s jednim punjenjem radim nesto manje od 1200km x 12 meseci plus putovanja sto izrade oko 20 hiljada na godinu i nije mi nikakva problem u cijeloj godini izgubit manje od dva sata da bi napunio dok ti moras uvek cekat, oko ovog nema rasprave! Mozes rec istinu da el ubrzavaju bolje ( ako izkljucimo super sportske fosilce i koliko je to uopce bitno za normalne puteve) drugo fluidno ubrzavaju, tisi su iako imaju taj neki zvuk zujanja, da u konacnici nesto manje zagaduju i mozda sam i zaboravio jos nesto i to je objektivno. S druge strane fosilni su jeftiniji ( bar za sad) oko tankanja nema price objektivno,fosilne je lakse odrzavat jer se mogu svugdje radit... Subjektivno meni nije gust vozit el probao sam ali mi se ne svida, tebi da ok. Sto se zagadenja tice fosilni zagaduju sve manje a radi se na tome da gotovo i ne zagaduju a postoje puno gori zagadivaci, nuklearno npr, razna prehrambena i tekstila industrija itd... Ti ces i dalje nastavit pisat neka tvoja subjektivna misljenja ali nemoj ocekivat da ti se veruje i da na kraju svatko sebi bira, a ti sto se prije pomiris s realnoscu bit ce ti lakse i manje ce te bolit!!!

    • 5. februar 2021 | 20:17

      Elektro-vozač

      @Om

      Opet netačne ili nepotpune izjave daješ. Zujanja nema. Bilo je, možda, pre dve decenije, ali više ne. Uključio ti super sportske fosilce ili ne i narodski električni ubrzavaju i jače i "fluidnije", da upotrebim tvoj termin. Ja za celu godinu potrošim ne dva sata već ne više od 30 minuta svog vremena na punjenje - ovde konstantno izbegavaš da prihvatiš da se stvari ne rade isto. Ja punjenje ne moram da čekam, ti točenje moraš, sem ako ne uposliš nekog drugog da to radi umesto tebe. Dakle, tačno, nema potrebe za raspravom. Činjenica da fosilni zagađuju više je objektivna kao i ta da ni teoretski nikada neće moći da budu ni približno čisti kao električni. Dao sam vam jednostavno obrazloženje: generatori na fosilna goriva su bar dva puta efikasniji od fosilnih automobilskih motora a električna vozila mogu da iskoriste bar 80% te energije. 80% je više od 50%. Dakle, čak i ako nađete načina da fosilna goriva bidi čistija od savremenih elektrana, opet će električna vozila biti čistija. Fosilcima je CENA manja ali NISU jeftiniji - ko ne plati na mostu, plati na ćupriji. Postoje drugi zagađivači, slažem se. Ne branim ih. I njih treba rešiti. To ne menja apsolutno baš ništa po temi vozila. Što se tiče realnosti, ja sam miran. Jedino ne dozvoljavam obmane i volim, možda previše, da zadirkujem one zadrte, koji tu realnost ne žele da prihvate. Pogledaj vesti malo bolje. Ceo svet zna šta je bolje, sve vlade, svi proizvođači. Samo se neki kopricaju da lakše uzmu ostatak para onima koji su voljni da im daju za otpadnu tehnologiju koju još uvek imaju... samo dok je se ne reše. Inače, fosilci će večno imati manju cenu od električnih prosto zato što niti se isplate, niti će ih iko hteti. Doći će do toga da će vlasnici morati da plate otpadima da ih preuzmu.

  • Om

    5. februar 2021 | 16:23

    Novo ne prihvatanje istine ! Sve gore napisano nisam ja izmislio nego je kopiraj zaljepi s neta .Naravno da 98%ljudi kuci nema trofaznu struju , zagaduju i druge stvari koje ne pominjes iz neznanja ili nezelis ...Nitko ne odlazi samo na pumpu vec usput navrati natoci u 3 do 4 min plati karticom za 5 sec i ode sve skupa manje od 10 minuta JEDNOM MESECNO ili u slucaju daljnjeg puta nesto cesce , ne moras svakodnevno punit nadopunjavat i vodit o tome brigu !!! Uostalom pisi sta oces lazi sebe koliko oces mene i sve pametne i normalne neces ! Zapamti da te laz nece daleko odves i sto je jos gore ne priznavanje ocitih stvari , ja nemam problem s vrlinama elektricnih kojih ima za raziku od tebe sto nisi objektivan i mane el nepriznajes sebi isto tako vrline fosilnih ne zelis priznat ! Svakodnevno sakupljas minuse ne zato sto iznosis neke prave cinjenice nego zbog svog opseivnog tvrdenja neistina pljuvanje po svemu sto nije po tvome !!! Mislim sta vise rec ti i struju pravis sam , dok se auto puni ides jest valja imas 200kg koliko puta odlazis na prisilni rucak dok MORAS cekat . Fosilni je uvek spreman uvek a ako nije postaje u manje od 10 min ti ako si dosao kuci i zaboravio ukopcat auto ,oni koji ga mogu punit kuci uopce (zgrada ,katovi , ne adekvatna mreza ...) drugi dan moras cekat punjenje i nesmijes zaboravit napunit baterije ! Ogromno prosirenje mreze ,tu di ja zivim ima samo 1 mjesto za punjenje 600m od moje kuce a benziska je na 300m mozda s vremenom to se promeni... A da i ne moras nastavljat kasnije a ja sad idem uzivat u mojoj "SKLOPOCIJI" a ti cekaj da se to tvoje tehnolosko cudo napuni !

    • 5. februar 2021 | 16:56

      Elektro-vozač

      @Om

      Na "netu" može da se nađe i da je Zemlja ravna Nađe se, naravno i istina, ali je potrebno prikazati celu a ne u probranim delovima po svom nahođenju i lošim i zastarelim navikama. Ko toči jednom mesečno taj i ne vozi. Sledeći put izmeri koliko vremena izgubiš na to od kada odlučiš da skreneš sa puta prema pumpi do kada se vratiš na svoj put. Ja jesam. Pumpa mi je usput i najčešće je bez gužve - lokalna. Najmanje 10 minuta. Ne moram da vodim apsolutno nikakvu brigu o punjenju. Moj trud se završava sa ukupno 5 sekundi teškog rada dnevno - da priključim i da otkačim. Kada odeš na pristojan ručak, a ne na od kuće spremljen sendvič, uđeš u restoran, pa i da je restoran brze hrane moraš poručiti hranu i oprati ruke, sačekati da ti hranu naprave i jesti je kao čovek a ne gurati kao da će nestati. Izmeri koliko to traje pa se javi. Za to vreme je punjenje električnih kola završeno. Pričam iz iskustva. Ne verujte mi. Probajte sami. Neadekvatna mreža? Prvo, na svetu ima više utičnica nego pumpi za gorivo. Drugo, ni pumpi nije bilo na početku pa te to ne brine (doduše sada nestaju). Treće, daleko je jeftinije i lakše napraviti punjačku stanicu za električna vozila nego pumpu, pa ih brže i prave. Moje tehnološko čudo je već puno, ne moram čekati ništa. Uživaj dok možeš na taj način, kasnije ćeš uživati još više na novi. Tebe brinu moji minusi? Mene ni najmanje. To je samo mera postojanja ljudi koji ne mogu da prihvate napredak ili im se moj pristup ne sviđa. Tu ne mogu da pomognem. Minusi ne znače da su moje izjave netačne, jer su, zapravo, apsolutno tačne. Vrlo pazim na to. Ne živim ni za pluseve ni za minuse.

    • 5. februar 2021 | 17:01

      Elektro-vozač

      @Om

      Nešto sam zaboravio da ti, ponovo, ispravim. NE MORAŠ svaki dan puniti nego, za razliku od fosilaca MOŽEŠ lako, te si svaki dan spreman. Niko te ne tera. Možeš puniti i nedeljno ili mesečno ako manje voziš i imaš manje prilika za punjenje. Ne muti činjenice, ne izvrći moje izjave i prestani da obmanjuješ narod.

    • 5. februar 2021 | 17:23

      Elektro-vozač

      @Om

      Evo još nešto... Boleće ali ti si na to navikao pa nećeš osetiti. Kreni na auto put. Skreni sa njega na neku "servisnu" stanicu sa benzinakom pumpom i valjanim restoranom. Počni da meriš vreme kada prvi put staneš. Isključi motor. Natoči gorivo i plati ga. Preparkiraj auto i otiđi do restorana. Jedi lepo, ne tovari. Ne zaboravi da opereš ruke. Vrati se do kola. Uključi motor (znam, moze biti mučno zimi, još ako treba da se greje, ali ajde nećemo sad o tome). Prestani da meriš vreme. Koliko je prošlo? Meni za to treba otprilike isto ili manje vremena jer ne moram da čekam točenje - punjenje baterije se obavlja dok sam ja u restoranu. Zimi nemam problema sa startovanjem. I leti i zimi me auto dočeka sa kabinom već ohlađenom ili zagrejanom na željenu temperaturu.

  • Om

    5. februar 2021 | 16:13

    Novo ne prihvatanje istine ! Sve gore napisano nisam ja izmislio nego je kopiraj zaljepi s neta .Naravno da 98%ljudi kuci nema trofaznu struju , zagaduju i druge stvari koje ne pominjes iz neznanja ili nezelis ...Nitko ne odlazi samo na pumpu vec usput navrati natoci u 3 do 4 min plati karticom za 5 sec i ode sve skupa manje od 10 minuta JEDNOM MESECNO ili u slucaju daljnjeg puta nesto cesce , ne moras svakodnevno punit nadopunjavat i vodit o tome brigu !!! Uostalom pisi sta oces lazi sebe koliko oces mene i sve pametne i normalne neces ! Zapamti da te laz nece daleko odves i sto je jos gore ne priznavanje ocitih stvari , ja nemam problem s vrlinama elektricnih kojih ima za raziku od tebe sto nisi objektivan i mane el nepriznajes sebi isto tako vrline fosilnih ne zelis priznat ! Svakodnevno sakupljas minuse ne zato sto iznosis neke prave cinjenice nego zbog svog opseivnog tvrdenja neistina pljuvanje po svemu sto nije po tvome !!! Mislim sta vise rec ti i struju pravis sam , dok se auto puni ides jest valja imas 200kg koliko puta odlazis na prisilni rucak dok MORAS cekat . Fosilni je uvek spreman uvek a ako nije postaje u manje od 10 min ti ako si dosao kuci i zaboravio ukopcat auto ,oni koji ga mogu punit kuci uopce (zgrada ,katovi , ne adekvatna mreza ...) drugi dan moras cekat punjenje i nesmijes zaboravit napunit baterije ! Ogromno prosirenje mreze ,tu di ja zivim ima samo 1 mjesto za punjenje 600m od moje kuce a benziska je na 300m mozda s vremenom to se promeni... A da i ne moras nastavljat kasnije a ja sad idem uzivat u mojoj "SKLOPOCIJI" a ti cekaj da se to tvoje tehnolosko cudo napuni !

  • Om

    5. februar 2021 | 13:49

    Da biste spremnik do vrha napunili gorivom kod automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem potrebno vam je manje od pet minuta, dok punjenje baterije električnog vozila oduzima puno više vremena. Da biste do kraja napunili bateriju, trebate sjediti na stanici za punjenje i do pet sati prije nego što nastavite svoje putovanje.Ako imate neki Teslin model i naiđete na Teslinu stanicu za punjenje, baterija može ostati i na 100% sat ili dva nakon punjenja, ovisno o modelu koji vozite.Nakon nekoliko tisuća kilometara trebate odvesti auto na servis, ali tko bi ga mogao pregledati i popraviti? Privatni automehaničari najčešće nisu dovoljno dobro opremljeni da bi mogli obaviti ovaj posao, pa je većina vlasnika ograničena na servisiranje kod predstavnika proizvođača sto je prilicno skupo. Ono što je jedan od najvećih problema vlasnika električnih vozila jest veća vjerojatnost da će im se baterija potrošiti prije nego što stignu do stanice za punjenje ili do kuće. Stanice za punjenje električnih automobila još se uvijek ne nalaze na svakom kutu pa se onima koji idu na duža putovanja automobil može isključiti na pola puta. Teslin Model X može prijeći 550 kilometara ako se do kraja napuni, ali za njega treba izdvojiti puno novaca. Dostupniji električni automobili prelaze do 250 km.Električni automobili su skupi, pa ako želite sudjelovati u očuvanju planeta, morate imati pozamašnu svotu na bankovnom računu! Dakle nema izmisljanja, tvoja preuvelicavanja (lazi) uljepsavanje istine i slicno... Naravno el imaju i dobre strane al nije bit u tome nego u tvom pristupu negiranja cinjenica i isticanja vrlina pritom ne priznajuci realne cinjenice! Nije potrebno da se izvinjavas al da smanjis dozivljaje je svakako pozeljno posto ce odlucit svatko za sebe a ti na to nemas utjecaja!!!

    • 5. februar 2021 | 14:15

      Elektro-vozač

      @Om

      Opet iste obmane. Ajmo redom. 1. Samo točenje goriva možda traje "manje od pet minuta" ali to ne računa obavezu odlaska na pumpu, čekanje (koje pominješ za Tesle), plaćanje (koje se sa električnim drugačije rešava te se ne vidi) i povratak sa pumpe. Za razliku od toga punjene električnih se u najvećem broju slučajeva jednostavno obavlja tamo gde svejedno moraš biti (kod kuće, na poslu, tržnom centru, hotelu, itd.). Zahteva par sekundi vašeg vremena a ostalo se samo odradi dok ste vi slobodni da radite šta vam je volja. Ne morate čekati na pumpi. Punjenje se ne obavlja "kad rezervoar presuši" jer, srećom, niti ima rezervoara, niti je bateriju teško puniti pa se može puniti o svaki dan. Zbog toga je auto svaki taj dan spreman, za razliku od fosilaca. Takođe ta dnevna dopuna zahteva dopunu samo potrošenog tokom dana. Vozite 20.000 km godišnje (oko 50km dnevno)? Za to je potrebno do oko pola sata sa kućnom trofaznom utičnicom (~20 kW), ne mora ništa posebno da se ima. Ima Teslinih superpunjača (120-250 kW max za sada), na kojima se mora sačekati ali je to izuzetno redak slučaj a mreža se proširuje ogromnom brzinom. Na njima dopuna tokom puta u proseku traje 15-45 minuta zavisno od raznih činioca, otprilike koliko vam je potrebno da lepo jedete u dobrom restoranu od para koje ste uštedeli vozeći savremen auto umesto fosilnih šklopocija. Koliko dugo može punjenje da traje? Pa može i duže od pet sati. Može i točenje goriva isto toliko da traje jednako tgrdoglavima koji ga sipaju na kašičicu, ali to gorivo ne mogu da naprave sami, moraju da ga dobave, košta ih više i zagađuje daleko više. Nastaviću kasnije.

    • 5. februar 2021 | 15:27

      Elektro-vozač

      @Om

      Nastavak... Podaci za moje punjenje: sa mojim ograničenjem od 19 kW postižem dopunu od 96 km/h sa Tesla Model S 85 kod kuće (američki model, 80A punjač u kolima, 17.3 kWh/100 km nominalna potrošnja - neki modeli imaju 48A punjač i manju potrošnju, nije brže od 100 km/h jer ništa nije 100% efikasno). Drugo, sve i da traje pet sati, duže od toga i spavamo i radimo. Punjenje mobilnih telefona je jednako sporo/brzo i baterije im traju kraće nego automobilske pa nam svejedno nebi palo na pamet da poželimo da umesto toga moramo ići na tamo neku "pumpu" da natoče nešto (npr. stave novu nepunjivu bateriju, čak i kada bi trajala nedelju-dve kao automobilska). Niti bdimo / sedimo pored istog čekajući da se napuni. Jednostavno ga priključimo i uživamo u životu ili odmoru. Ne gnjavimo se po pumpama. Drugim rečima, ostavi svoje zastarele navike i očekivanja tamo gde pripadaju - u prošlosti, i ne pokušavaj da ih primeniš na savremen život. Život koji dolazi je drugačiji i bolji. 2. i postojeći automehaničari i slični mogu zameniti gume, kočnice, spone, amortizere, prozore, vrata i slično. Sam pogon (elektromotor i baterija) su daleko pouzdaniji i ne zahtevaju nikakvo održavanje na koje je svet navikao da ih muče (ulja, filteri, svećice, spojke, sonde, kaiševi, lanci, katalizatori, izduvni sistem, zaptivnici, automatski menjači, karike, da navedem nekoliko stvari koje vas danas muče a odlaze u istoriju). Održavanje praktično više ne postoji. Velike su šanse da električni auto traje bez ikakvog održavanja onoliko koliko fosilcima treba da stignu do otpada, sa sve održavanjem. Sa jednim se slažem, doduše - servisi su svejedno potrebni za nepredviđene prilike i potrebni su obučeni ljudi. Šta čekate? Nastavljam sa odgovorima na ostale tvoje izjave kasnije...

    • 5. februar 2021 | 15:53

      Elektro-vozač

      @Om

      Nastavak 2: Izabrao si auto sa kojim ćeš da napraviš poređenje. Jeste, Tesla Model X može da pređe 550 km sa punom baterijom. Može i manje i više, kao i fosilci, zavisno od vožnje. Košta previše? Pa ti kupi jeftiniji. Naprimer, ako baš hoćeš Teslu, uzmi Model 3 koji može ići dalje za pola tih para. I jedan i drugi po osobinama i praktičnost i šiju fosilce iste vrste sa jednakom cenom a ukupno koštaju manje i čistiji su. Nečeš Teslu? Nema problema, dosta novih modela svih proizvođača prelazi oko 400 km ili više. Brojka od 250 km je zastarela. Cena nije jedini deo troškova i to ti neću dozvoliti da potenciraš. Tesla Model 3 čija je cena veća od cene VW Golf ukupno uz prosečnu upotrebu i životni vek košta koliko i taj VW Golf. Naravno, Model 3 je daleko bolji i funkcionalniji auto. Hoćeš još jeftinije? Mora da ne voziš puno u tom slučaju jer bi uštedeo da pređeš na električni. Šta je onda problem sa 250 km dometom ako ni približno toliko ne prelaziš svaki dan (da te podsetim: točenje goriva je mučno, punjenje baterije jednostavno pa se može raditi svaki dan)? Mislim da znam - ograničen si što se tiče putovanja na daleko. Koliko često ideš na ta putovanja? Zašto, recimo, ne ideš avionom ili ne rentaš dobar (električni, naravno) auto za tu priliku? A da... zato što si pare potrošio na fosilni auto, njegovo održavanje i gorivo. Da ponovim još jednom - ne primenjuje zastarele loše navike na savremene proizvode. Verujte mi da iako ste, možda, navikli da vas biju po servisima i pumpama pa i ne osećate da vas boli, to ne mora tako. Ja ne negiram ni jednu jedinu činjenicu ali neću dozvoliti ni drugima da negiraju druge. Kada se sve stavi na svoje lepo se vidi kako stoje stvari. Dok god bude laži, prikrivanja i umotavanja delića istine zarad obmane naroda ja ću, dok budem morao i mogao, ispravljati ih. Ako želite da prestanem sa mojim ispravkama, prestanite da dajete izjave koje moraju biti ispravljene (ili dopunjene). Nego, i dalje mi nisi rekao šta sam ja to slagao...

  • Om

    5. februar 2021 | 11:27

    Nemas pojma sta sam ja probao a kao drugo nemoj ni sanjat da mi ti trebas dat pravo da izrazim svoje misljenje! Znam da bi zelio zataskat istinu al naravno da ti necemo dozvolit olako da lazes. A ti se probaj informirat pritom ne izbacuj cinjenice koje ti ne pasu nego sagledaj siru sliku i mozda shvatis (u sto sumljam) prvo nisi u pravu i drugo svi imaju pravo izbora i ne treba im tvoje lupetanje da dodu do svog zakljucka! Svatko je jedinka i moze odlucit sto zeli, sto se samog zagadenja tice ima puno vecih zagadivaca pa se gura pod tepih bitno je unistit auto industriju i sve vezano za nju, koliko je to radnih mjesta koja bi nestala da je po tvome???

    • 5. februar 2021 | 12:54

      Elektro-vozač

      @Om

      Svako može da bira šta želi ali: 1. ta želja može biti samozavaravajuća (znam da ili nisi probao ili imaš druge motive), 2. nije svaka želja prihvatljiva (npr. kriminalne, protivpropisne i slične nemoralne želje), 3. shvati da si,.možda to ta jedinka, ali, i da jesi,.prestani da ubeđujes normalan svet u neistine. Sve što sam izneo je proverivo i maksimalno kompletna priča. Pojedinačne deliće iznosim samo kao direktne odgovore na zavaravanje pojedinaca. Dajem izvore podataka, kao i objašnjenja zašto je to tako. Ti tvrdiš samo da nešto nije istina zato što ti se ne sviđa? Možda ti neko i poveruje. Postoje i ljudi koji veruju i stvari koje je postoje. Mnogo radnih mesta će nestati a nova će se pojaviti. Jel boli? Boli..Ali mora da boli jer je alternativa daleko gora. Ne treba ceo svet da se gnjavi, pati i plaća zastarelu tehnologiju zato što neko još uvek ima posao zbog nje. Pa nemamo više vračeve, alhemičare, inkviziciju. Ne treba nam ni narko industrija iako i tamo ima puno "zaposlenih". Nema razlike ni sa fosilnom tehnologijom - naziv joj super odgovara. Dakle, umesto da kukate da će neko drugi izgubiti posao, radite bolje za sebe pa će i oni preći da rade nešto drugo za vas. Ako ste zaposleni u ovoj izumirućoj indistriji vreme vam je da razmišljate o prelasku na nešto bolje, nije pristojno da obmanjujete narod zarad svoje nešto duže koristi i svetske štete. Zapravo je kriminalno.

  • Om

    5. februar 2021 | 07:21

    Naravno da treba pruziti otpor tvojim lazima!

    • 5. februar 2021 | 13:08

      Elektro-vozač

      @Om

      Probaj ga pružiti nekom istinom, ne detinjastim kukanjem kako ti se ista ne sviđa i praznim tvrdnjama kako je sve ili nešto što ja kažem laž. Da ti uštedim vreme: nema te istine koja odgovara tvojim stavovima ovde. Odgovorio sam ti na svaku tvrdnju vrlo konkretnim podacima (sa izvorima) i/ili objašnjenjima i sve do jedne au proverive. Vidiš, ja ukazujem na i čistim laži, mada tebi to smeta. Šta sam slagao? Osmeli se i nađi bar jednu pogrešnu izjavu koju sam dao i daj obrazloženje zašto misliš da je laž. Zahtevam ceo citat, ne izvađen delić, ne prepričano tvojim rečima. Negde sam ili popuštao ili ukazivao na to da i ako su vaše laži tačne opet ispadne fosilna tehnollgija loša i to bi se, izvađeno iz konteksta moglo protumačiti kao laž. Ako se ispostavi da si upravu, ja ću se izviniti. Eto ti izazov. U protivnom, ostali koji, možda, čitate ovo, shvatite ko su ovi što prave lažnu buku kao i njihova zastarela tehnologija.

    • 5. februar 2021 | 23:50

      Elektro-vozač

      @Om

      Evo, uhvatio sam sebe u laži. Rekoh da električni mogu ceo životni vek nekog fosilca da pređu bez održavanja. To nije tačno. Izvinjavam se. Stalno moram dodavati tečnost za pranje stakla.

    • 5. februar 2021 | 23:53

      Elektro-vozač

      @Om

      ... i još jedna stvar, za istu laž. Ređe se dešava pa se nisam setio - i gume moram menjati.

  • Om

    4. februar 2021 | 23:07

    Nove lazi sjajno uostalom tko nebi zelio slusat cvilez dok ga kamion udara pozadi...

    • 4. februar 2021 | 23:52

      Elektro-vozač

      @Om

      Otporniče, imaćeš pravo da pričaš o tome kada probaš.

  • Om

    4. februar 2021 | 07:23

    El vozac na aparatima, ne rece ti da je fosilna tehnologija stara, izmrela i da se vise nemoze i ne razvija? A daa pa to su samo tvoje puste zelje i snovi al realnost zna da bude gadna za takve ogranicene likove kao sto si ti! Lubav za ovakvim masinama ce i dalje drzat na zivotu motore jer to ljudi zele a zagadivanje je sve manje od ovih motora a puno vece od razne industrije pa i one za samu proizvodnju el vozila i za njihovu glad za strujom koja se isto tako dobija na vecinom prljav nacin!!!

    • 4. februar 2021 | 12:42

      Elektro-vozač

      @Om

      Nema kud da se razvija. Razvoj nije silovanje većeg/jačeg motora. Ono što to nazivaš mojim snovima se dešava. Pre će biti da su u pitanju tvoje moćne more. Sve drzave od značaja au shvatile šta im je bolje, čak i ako ne proizvode električna kola. Prodaju se sve više a fosilci posistaju. U nekim zemljama već ima više električnih od fosilaca. Ljubav može biti subjektivna ali je i prolazna, pogotovo kada naletiš na nešto bolje (da pomognem: električna vozila). I o zagađenju slobodno prestanite tupiti na taj način. Gde god da se okrene, ko želi, može da nađe podatke koji ne porede samo jedan delić velike slike koja im odgovara i videti da, iako SVE što imamo i radimo zagađuje, električna kola ukupno zagađuju značajno manje od fosilaca. Podatke nađite, nema "vajde" sa ih ja iznosim - npr. izveštaj "Cleaner cars from cradle to grave" ("Čistija kola od kolevke do groba"). Što se ograničenosti tiče pogledaj za koga to više važi od nas dvojice. Ja sam probao obe tehnologije i odbijam da nastavim sa upotrebom zastarele i lošije (u svakom pitanju) potvrđenim kako po objektivnim tako i subjektivnim merama. Ti ne želiš da prihvatiš napredak i iznosiš "ljubav" kao razlog. Objektivne činjenice ili ne iznosiš (jer ti odgovaraju) ili biraš deliće a ni za njih ne daješ ni podatke ni izvore. Bilo da su samo tvoje puste želje, da si ih samo načuo negde ili ne nije važno jer nisu cela istina. Evo ti realan podatak koji možeš naći u pomenutom izveštaju: električna kola je prljavije napraviti ali se ta razlika u proseku neutrališe za jednu so dve godine prosečne vožnje. Ovo računa i otpad. Životni vek kola je daleko duži od toga - o tome se, na neko način nažalost, vrlo dobro zna u Srbiji. Manji su o ukupni troškovi. Naravno, nisu kada poredite nova električna sa parkiranim fosilcima na samrti.

  • Om

    4. februar 2021 | 07:05

    Ha ha ha elektricni na aparatima , toliko o zastareloj tehnologiji jos uvek se radi ,razvija i kida te strujice !

  • Neko

    4. februar 2021 | 02:26

    Velika se frka digla oko tog auta imat po yt lazirana brzina

  • Ex elektro vozac

    3. februar 2021 | 20:19

    Spavas li mirno el vozacu? Bojim se za tvoje psihicko zdravlje nakon ovog clanka gde kazu da najbrzi auto nije ektricni...

    • 3. februar 2021 | 23:15

      Elektro-vozač

      @Ex elektro vozac

      Ne brine mi ni najmanje. Niti mogu da ga kupim, niti imam gde da ga vozim tako, a tamo gde vozim mogu da ga preskočim na semaforu. Kada želim da idem brže idem avionom, između ostalog i od para koje sam uštedeo uživajući vozeći električni auto.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA