Nema više bežanja preko granice: Oduzimanje vozačke u jednoj zemlji EU važiće u svih 27 država članica

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Evropski parlament i predstavnici zemalja članica postigli su dogovor o novoj direktivi koja će omogućiti da zabrana vožnje izrečena u bilo kojoj članici EU važi na teritoriji cele Unije. Ova značajna promena donosi novi nivo koordinacije u saobraćajnoj politici Evropske unije i povećava bezbednost na putevima svih 27 država članica.

Prema novom sporazumu, ako vozač učini težak saobraćajni prekršaj u nekoj od zemalja EU, kazna oduzimanja vozačke dozvole važiće i u zemlji u kojoj je dozvola izdata. Ovo predstavlja značajnu promenu u odnosu na trenutnu praksu, prema kojoj se zabrana vožnje primenjivala samo u državi gde je prekršaj učinjen.

Država koja je izdala vozačku dozvolu imaće obavezu da sprovede zabranu vožnje na teritoriji cele Evropske unije, što znači da vozači više neće moći da izbegnu posledice teških prekršaja prelaskom granice.

Koji prekršaji povlače EU zabranu vožnje?

Nova regulativa posebno će se primenjivati na najteže saobraćajne prekršaje kao što su vožnja pod dejstvom alkohola, značajno prekoračenje dozvoljene brzine ili izazivanje saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom. Da bi zabrana važila na nivou cele EU, mora biti izrečena na period od najmanje tri meseca i moraju biti iscrpljena sva pravna sredstva.

Do sada je praksa bila da se vozačka dozvola može potpuno oduzeti samo u državi u kojoj je izdata. U slučaju prekršaja u drugim državama članicama, zabrana vožnje primenjivala se isključivo na teritoriji države u kojoj je kazna izrečena, što je stvaralo pravne praznine koje su neki vozači koristili.

Digitalizacija vozačkih dozvola do 2030. godine

Pored ujednačavanja sistema kažnjavanja, Evropski parlament i zemlje članice saglasili su se i oko uvođenja digitalnih vozačkih dozvola koje će važiti na nivou cele EU. Ovaj projekat trebalo bi da bude realizovan do 2030. godine i dodatno će olakšati kontrolu i sprovođenje saobraćajnih propisa.

Iako Evropsko veće i Evropski parlament još treba formalno da usvoje ove planove, to se smatra čistom formalnošću, jer je suštinski dogovor već postignut između ključnih aktera.

Ova reforma predstavlja značajan korak ka stvaranju jedinstvenog evropskog prostora u domenu saobraćajne bezbednosti i pokazuje spremnost EU da se ozbiljnije pozabavi pitanjem saobraćajnih prekršaja koji godišnje odnose hiljade života na evropskim putevima.

(Telegraf.rs)

Video: Partizan ima novi klupski autobus

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA