Razlika od 465.000 evra: Šta razdvaja najjeftiniji od najskupljeg automobila na sajmu automobila u Beogradu

   
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Beogradski sajam otvorio je vrata 56. Međunarodnog sajma automobila, a razlika između najjeftinijeg i najskupljeg izloženog modela je toliko velika da bi mogla kupiti čitav stambeni blok.

Na jedan kraj spektra postavljen je skromni Suzuki Ignis, mali gradski krosover koji počinje od 15.500 evra, dok na drugom kraju bleštavo stoji Maserati GT2 Stradale, italijansko čudo od 480.000 evra. Ova astronomska razlika od 465.000 evra nameće jedno jednostavno pitanje – šta zapravo dobijate kada potrošite 31 puta više novca za automobil?

Suzuki Ignis, simpatični mali japanski krosover sa prepoznatljivim retro dizajnom, predstavlja pametnu kupovinu za prosečnog srpskog vozača. Sa 1.2-litarskim motorom koji razvija skromnih 83 konjske snage, Ignis nije trkački automobil, ali pouzdano i efikasno će vas prevesti od tačke A do tačke B uz minimalnu potrošnju goriva. Prošao je nekoliko redizajna, ali zadržao svoju kompaktnu i praktičnu formu koja je savršena za gradsku vožnju i parkiranje na skučenim beogradskim ulicama.

S druge strane, Maserati GT2 Stradale je automobil koji možete kupiti samo ako razmišljate o kupovini stana u centru Beograda, pa ste se predomislili i odlučili da taj novac potrošite na prevozno sredstvo. Sa V6 bi-turbo motorom od 3.0 litara koji proizvodi neverovatnih 630 konjskih snaga, ovaj automobil nije samo prevozno sredstvo – to je inženjersko čudo i statusni simbol.

Šta dobijate za razliku od pola miliona evra?

Za cenu Maseratija mogli biste kupiti 31 Suzuki Ignis i još bi vam ostalo dovoljno novca za pristojnu količinu goriva. Ali razlika nije samo u brojevima – ona je u filozofiji.

Dok Ignis nudi praktičnost i ekonomičnost, Maserati nudi doživljaj. Ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde, maksimalna brzina od preko 320 km/h, i zvuk motora koji mnogi porede sa simfonijskim orkestrom – sve su to stvari koje mali japanski automobil jednostavno ne može da ponudi.

U enterijeru, razlika je još očiglednija. Ignis dolazi sa osnovnim komforom – klima, radio, a za nešto više novca možete dobiti i modernije sisteme infotainmenta. Maserati, međutim, enterijeru prilazi kao luksuznom apartmanu – ručno šivena koža najfinijeg kvaliteta, karbonska vlakna, najsavremeniji audio sistem i digitalni kokpit koji bi pozavideli i piloti modernih aviona.

Zajedničko im je samo to što oba imaju četiri točka i voze na isti tip goriva. Tu se sličnosti završavaju.

Realnost srpskog tržišta i pametna kupovina

Interesantno je da iako je Maserati svakako zvezda sajma oko koje se okupljaju posetioci da fotografišu i dive se, prodaja automobila poput Suzuki Ignisa i sličnih modela u njegovom cenovnom rangu čini preko 90% automobilskog tržišta u Srbiji.

Dok će Maserati verovatno kupiti samo pojedinci koji su na čelu velikih kompanija ili imaju značajno bogatstvo, Ignis je automobil koji će zapravo završiti na srpskim putevima u mnogo većem broju. I to ima smisla – za prosečnu srpsku platu potrebno je mnogo meseci da bi se kupio najjeftiniji model na sajmu, dok bi za najskuplji bilo potrebno... pa, bolje da ne računamo.

Na kraju dana, pitanje nije koji je automobil bolji – to je kao poređenje luksuzne vile sa garsonjerom. Pitanje je šta vam zapravo treba i koliko ste spremni da platite za prestiž, brzinu i luksuz koji daleko prevazilaze osnovnu funkciju prevoza.

A za većinu posetilaca Sajma automobila, odgovor na to pitanje je mnogo bliži cifri od 15.500 evra nego pola miliona.

(Telegraf.rs)

Video: Počeo Sajam automobila u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA