
Evropska unija predlaže ograničenje brzine od 30 km/h u gradovima: Navedene su sve prednosti…
Evropska unija razmatra široku implementaciju ograničenja brzine od 30 km/h u urbanim sredinama širom kontinenta, nakon što su pojedinačni gradovi već zabeležili značajne pozitivne rezultate sa ovakvim merama. Ova inicijativa predstavlja deo šire strategije za stvaranje bezbednijih, zdravijih i ekološki prihvatljivijih gradskih sredina.
U Bolonji, gde je ograničenje brzine od 30 km/h uvedeno 1. jula 2023. godine, broj saobraćajnih nezgoda sa smrtnim ishodom prepolovljen je u kratkom vremenskom periodu. Slični pozitivni trendovi zabeleženi su i u Velsu, gde je smanjenje ograničenja brzine na 32,5 km/h dovelo do smanjenja smrtnih slučajeva i teških nezgoda za čak trećinu.
Komesar Evropske komisije za klimu i održivi rast, Vopke Hukstra, nedavno je pred Evropskim parlamentom istakao važnost uvođenja nižih ograničenja brzine u najmanje 40 evropskih gradova. Prednosti ovih mera prevazilaze samu bezbednost i uključuju značajno smanjenje zagađenja i poboljšanje kvaliteta života u gradovima.
U Briselu je nivo buke prepolovljen nakon što je ograničenje brzine smanjeno sa 50 na 30 km/h, što je direktno uticalo na poboljšanje kvaliteta života stanovnika ovog grada. Pored toga, vozači u Velsu godišnje uštede oko 50 funti na premijama osiguranja zahvaljujući smanjenoj brzini kretanja.
Smanjenje brzine vodi ka efikasnijim gradovima
Istraživanja koja su sproveli Džordž Janis i Eva Mihelaraki sa Nacionalnog tehničkog univerziteta u Atini pokazala su da ograničenja od 30 km/h zapravo povećavaju ukupnu efikasnost puteva. Sporija ali stabilnija vožnja smanjuje zagušenja i dovodi do kraćeg ukupnog vremena putovanja, što ruši uobičajenu zabludu da veća brzina uvek znači brži dolazak na odredište.
Evropska komisija predlaže da države članice osnaže lokalne vlasti da uvedu niža ograničenja brzine gde je to prikladno. Usmeravanje finansijskih sredstava EU na projekte sa ograničenjem brzine od 30 km/h u narednom budžetskom periodu moglo bi ubrzati implementaciju ovih korisnih mera.
Pored očiglednih bezbednosnih prednosti, smanjenje brzine u gradovima podstiče i alternativne vidove prevoza - biciklizam, javni prevoz i pešačenje, što dodatno doprinosi stvaranju održivijih urbanih sredina.
Bolja budućnost gradskog saobraćaja
Usvajanjem ovih predloga, evropski gradovi bi mogli postati značajno bezbedniji, tiši i efikasniji. Prelazak na ograničenje brzine od 30 km/h predstavlja deo sveobuhvatnog pristupa urbanoj mobilnosti koja stavlja kvalitet života građana na prvo mesto.
Očekuje se da će ova inicijativa naići na različite reakcije među državama članicama, ali sve veći broj pozitivnih primera iz gradova koji su već implementirali ovu meru pruža snažne argumente u korist ovog pristupa.
(Telegraf.rs)
Video: Pitali smo Karlika Džonsa pred Barsu da li bi prihvatio plej-in, odgovor će oduševiti Grobare
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ezra
A da se uvede obavezno guranje vozila kroz grad
Podelite komentar
Mare
Oni bas nemaju posla i neznaju da voze.
Podelite komentar
Ma
Čisto glupiranje.
Podelite komentar