
Da li će i evropski automobili uskoro dobiti "grbe" na krovu?
Revolucija u automobilskoj industriji nastavlja se novim napretkom u oblasti autonomne vožnje, a ovog puta fokus je na senzorskoj tehnologiji koja će vozilima omogućiti bolji "pogled" na put. Evropska komisija razmatrа podsticanje domaćih proizvođača na implementaciju naprednih sistema koji bi mogli rezultirati karakterističnim izbočinama na krovovima automobila, slično onima koje već viđamo kod kineskih proizvođača.
Sa povišene pozicije, nalik na periskop, budući evropski automobili mogli bi imati mnogo bolji pregled saobraćajnih situacija. Ne govorimo o vozačima, već o samim vozilima, jer Evropska komisija želi da evropski proizvođači uvedu inovacije koje bi služile kao preliminarni korak ka potpunoj autonomnoj vožnji. Veća bezbednost, smanjenje broja nesreća, manji stres kod vozača i bolji protok saobraćaja samo su neke od teoretskih prednosti koje bi donela automatizacija voznog parka.
Kineski proizvođači već prednjače u ovoj oblasti. Kompanija BYD svoj sistem sa izbočinom na krovu naziva "Božjim okom". Radi se o naprednom sistemu automatizacije vožnje koji uključuje čak tri lidar senzora. Lidari su laserski bezbednosni sistemi koji služe za detekciju prepreka na putu i predstavljaju ključnu komponentu za razvoj autonomne vožnje.
Kina prednjači, Evropa juri da sustigne
Pored BYD-a, i drugi kineski giganti ulažu u slične tehnologije. Huawei u svom brendu Maextro implementira čak četiri lidar senzora, čime dodatno povećava bezbednost i efikasnost sistema. Kineske kompanije već naveliko testiraju i usavršavaju ove tehnologije, što im daje značajnu prednost na tržištu autonomnih vozila.
Ideja Evropske komisije je da stimuliše evropske proizvođače automobila na tehnološki iskorak kako bi mogli da pariraju kineskoj konkurenciji. To znači da ćemo verovatno u bliskoj budućnosti gledati slične „grbe" na krovovima evropskih modela. Sa krova vozila, senzorima i laserima se pruža mnogo bolji pregled puta i okoline, što je od ključnog značaja za precizno funkcionisanje sistema za autonomnu vožnju.
Prednosti i izazovi implementacije
Pored očiglednih bezbednosnih prednosti, ovi sistemi bi mogli doneti i značajne ekološke benefite. Optimizacija vožnje kroz autonomne sisteme mogla bi dovesti do manje potrošnje goriva i smanjenja emisije CO2, što se savršeno uklapa u evropsku zelenu agendu.

Međutim, postavlja se pitanje kako će potrošači reagovati na estetske promene koje donose ove tehnologije. Da li će evropski kupci biti spremni da prihvate "grbe" na krovovima svojih vozila zarad veće bezbednosti i efikasnosti? Odgovor na ovo pitanje verovatno će zavisiti od toga koliko dobro proizvođači uspeju da integrišu ove sisteme u dizajn svojih automobila.
(Telegraf.rs)
Video: Ubio ženu na osmi mart
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.