
Volkswagen vraća nešto u svoje automobile što će oduševiti sve vozače
Volkswagen je doneo važnu odluku da vrati fizičke kontrole za ključne funkcije u svojim automobilima, priznajući da je uklanjanje dugmića u korist ekrana osetljivih na dodir bila greška. Andreas Mindt, glavni dizajner nemačkog proizvođača automobila, potvrdio je ovu promenu koja će obradovati mnoge vozače širom sveta.
Tokom poslednjih nekoliko godina, Volkswagen je postepeno uklanjao fizička dugmad u svojim vozilima, prebacujući sve kontrole na infotejnment sisteme sa ekranima osetljivim na dodir. Ova odluka izazvala je brojne kritike od strane korisnika i automobilskih stručnjaka, što je na kraju dovelo do preokreta u dizajnerskoj filozofiji kompanije.
Mindt je u nedavnom intervjuu priznao grešku i obećao da se ona neće ponoviti. Prvi automobil koji će dobiti povratak fizičkih kontrola je Volkswagen ID 2all model, budžetski električni automobil čiji dolazak se očekuje 2026. godine u Evropi. Među dugmadima koja će se vratiti su kontrole za jačinu zvuka, grejanje na obe strane automobila, ventilatore i svetlo upozorenja.
Bezbednost vozača postaje prioritet za Volkswagen
Nemačka kompanija planira da primeni ove promene na sve nove automobile koji siđu sa proizvodnih traka. Fizičke kontrole neće biti ograničene samo na centralnu konzolu - vozači će uživati i u manjem broju ometanja tokom vožnje zahvaljujući dodatnim kontrolama na volanu.
Mindt je istakao da pokušaj pritiskanja ekrana osetljivih na dodir nikada nije bio najbolje rešenje, bez obzira na proizvođača automobila. Fizički tasteri pružaju opipljivu povratnu informaciju koja ne zahteva od vozača da skrenu pogled sa puta, što je ključno za bezbednost tokom vožnje.
Ravnoteža između digitalnog i analognog iskustva
Iako se Volkswagen vraća fizičkim kontrolama, ekrani osetljivi na dodir će i dalje igrati važnu ulogu u centralnim konzolama, sa većim ekranima i naprednijim interfejsima. Međutim, ključne funkcije će ostati dostupne kroz fizički interfejs automobila.
Automobilska industrija već nekoliko godina raspravlja o infotejnment platformama zasnovanim na ekranima osetljivim na dodir. Takve kontrole su jeftinije za proizvodnju i više u skladu sa današnjim digitalnim ekosistemom, ali nisu nužno najbolji izbor sa stanovišta bezbednosti.
Švedski časopis je pre nekoliko godina testirao sposobnost vozača da kontrolišu funkcije u kabini koristeći ekran osetljiv na dodir u poređenju sa kontrolnom grupom koja je koristila fizičke kontrole. Očekivano, vozači u automobilu sa fizičkim dugmadima (Volvo V70) pokazali su bolje rezultate od modela koji su imali samo ekran osetljiv na dodir. Evropski program za procenu novih automobila (European New Car Assessment Programme) nedavno je izjavio da vozila moraju imati fizičke kontrole za najmanje pet funkcija u kabini kako bi dobila najvišu ocenu bezbednosti organizacije.
(Telegraf.rs)
Video: Tajrik Džons posterizovao igrača FMP-a
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.