
Fiat Grande Panda u ovoj zemlji menja motor, dizajn i ime
Popularni Fiat Grande Panda uskoro će doživeti drastične promene za jedno od ključnih prekookeanskih tržišta. Iako je tek nedavno predstavljen evropskim vozačima, ovaj model iz kragujevačke fabrike priprema se za globalnu ekspanziju, ali pod sasvim drugačijim uslovima.
Fiat Grande Panda, novi miks hečbeka i krosovera dužine 3,99 metara, postaje sve važniji deo strategije italijanskog proizvođača. Međutim, ono što mnogi ne znaju jeste da će ovaj automobil na tržištu Južne Amerike izgledati potpuno drugačije i možda nositi legendarno ime iz prošlosti.
Brazil kao ogromno tržište za Fiat, sa godišnjom prodajom od približno pola miliona vozila, dobija poseban tretman. Očekuje se da će Grande Panda tamo stići tokom naredne godine, ali sa nizom prilagođavanja lokalnim potrebama.
Jeftinija rešenja za zahtevno tržište
Prema informacijama iz pouzdanih izvora, brazilska verzija biće znatno drugačija od evropske. Skupoceni prednji LED panel, koji je jedan od glavnih estetskih aduta evropskog modela, neće naći mesto na verziji za južnoameričko tržište. Umesto toga, brazilski kupci dobiće praktičnije i ekonomičnije rešenje.
"Obaranje cene" ključni je prioritet za nastup na ovom tržištu, što će se odraziti i na unutrašnjost vozila. Materijali, boje i oprema biće prilagođeni lokalnim preferencijama, što je deo šire strategije lokalizacije proizvoda.
Stručnjaci automobilske industrije ovo vide kao logičan potez. Svako tržište ima svoje specifičnosti, a Brazil je poznat po tome što traži najbolji odnos cene i kvaliteta, posebno u segmentu kompaktnih vozila.
Fiat Grande Panda
Drugačija srca pod haubom
Jedna od najznačajnijih promena odnosi se na pogonske agregate. Dok evropska verzija ima svoje specifične motore, brazilska će koristiti već poznate Fiatove jedinice koje su dokazane na tom tržištu.
Na prvom mestu to je 1,0-litarski GSE trocilindrični motor, poznatiji kao FireFly, koji se već koristi u blagim hibridnim (MHEV) verzijama. Pored njega, spominje se i snažniji 1.3 GSE turbo agregat, koji bi mogao zadovoljiti potrebe zahtevnijih vozača.
Najveće iznenađenje je da električna verzija Grande Pande, koja je važan deo evropske ponude, neće biti dostupna u Brazilu u bližoj budućnosti. Njeno lansiranje je odloženo zbog proizvodnih ograničenja. Električne komponente za ovaj model proizvode se u Stellantisovim fabrikama u Francuskoj, gde se već proizvode delovi za mnoge druge modele grupe.
Povratak legendarnog imena
Najintrigantnija promena tiče se samog imena automobila. Prema lokalnim medijima, postoji velika mogućnost da će Fiat Grande Panda u Brazilu nositi ime Fiat Uno - legendu koja je tri decenije bila sinonim za pristupačnu mobilnost u ovoj zemlji.
Originalni Uno ima kultni status u Brazilu. Nakon njegovog povlačenja s tržišta, Fiat je pokušao da popuni prazninu modelima Mobi i Argo, ali nijedan nije uspeo da dostigne popularnost svog prethodnika.
Povratak imena Uno bio bi značajan marketinški potez sa jakim emotivnim nabojem za brazilske kupce. To bi moglo pomoći u diferenciranju ovog modela od evropske Grande Pande i stvaranju posebnog identiteta za specifično tržište.
Važno je napomenuti da originalna Panda ostaje deo Fiatove ponude u Evropi kao hibridni model, dok Grande Panda predstavlja dodatak koji će imati različite varijante širom sveta. Ovo je deo šire strategije Stellantis grupe za optimizaciju globalnog portfolija vozila prema regionalnim zahtevima.
(Telegraf.rs)
Video: Odvalila se prikolica i blokirala ovčarsko-kablarsku klisuru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
A
Fijat
Podelite komentar