Audi menja nazive svojih modela: Ukidaju se najjeftiniji automobili ove marke, evo kako se sada zovu

E. T.
E. T.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Manje od dve godine od kada je Audi, u martu 2023. najavio novu nomenklaturu, nemačka fabrika sada opet uvodi drugačija oznake. Nemci su želeli da se jasnije razlikuju automobili sa benzinskim motorima od električnih vozila, gde bi električni modeli koriste parne brojeve, dok bi modeli sa SUS motorima imali neparne brojeve.

Ova nomenklatura bila je aktuelna još u novembru prošle godine, kada je najavljena nova generacija A7 kao zamena za A6. Međutim, sada se nemački premijum brend vraća staroj strategiji imenovanja vozila.

Audi će ubuduće predstavljati veličinu i položaj svakog modela na globalno, nivou na jedinstven i transparentan način. Dosadašnja razlika između električnih vozila i modela sa SUS motorima idu u potpuno drugom smeru.

“Ova odluka je rezultat intenzivnih rasprava i želje naših kupaca kao i povratne informacije naših međunarodnih trgovaca,” kaže Marko Šubert, član Upravnog odbora za prodaju i marketing u AUDI AG. “Naša nomenklatura sada svim kupcima u svetu pruža intuitivnu orijentaciju u našem portfoliju. Imena naših modela biramo tako da već na prvi pogled otkrivaju veličinu i položaj.”

Ovako će se zvati

Da bi se razlikovali automobili sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem od potpuno električnih modela, biće uključen jedan od sledećih, dobro poznatih sufiksa: TFSI za benzin, TFSIe za plug-in hibride, TDI za dizel motore i e-Tron za električne modele. Radi bolje diferencijacije, Audi će se držati sufiksa koji označavaju tip karoserije: Sedan, Avant ili Sportback.

TFSI – benzinci

TFSIe – plug-in hibridi

TDI – dizelaši

e-Tron – električni modeli

Mnogi su smatrali da Audi nije ni trebalo da menja staru, oprobanu strategiju imenovanja. Takođe, sistem označavanja na osnovu snage pogonskog sklopa (na primer, 55 TFSI ili 40 TDI) bio je zbunjujući. Na sreću, ta nelogična dvocifrena oznaka sada odlazi u prošlost. Sličnu ideju imao je i Cadillac, koji je koristio obrtni moment (Nm) umesto konjskih snaga, ali ni to nije naišlo na dobar prijem.

Prvi model koji će koristiti novu/staru nomenklaturu biće sledeća generacija A6. On je prvobitno trebalo da bude preimenovan u A7, ali se to sada neće desiti. Premijera redizajniranog A6 sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem zakazana je za 4. mart, dok će se električna verzija zvati A6 e-Tron.

U pripremi je i novi RS6 Avant, ali postoje zabrinjavajuće informacije da će izgubiti V8 motor u korist plug-in hibridnog V6.

Šta se menja u budućnosti?

Audi će i dalje koristiti oznaku "A" za limuzine i karavane, a "Q" za krosovere. Međutim, najmanji modeli u ponudi biće ugašeni – A1 i Q2 nestaju sa tržišta nakon završetka njihovog životnog ciklusa. Ova nova strategija važi samo za buduće modele, što znači da postojeći automobili neće biti preimenovani – novi A5 neće ponovo postati A4.

Audi je prvobitno planirao potpunu elektrifikaciju do 2033. godine, ali sada preispituje planove, jer su kupci još uvek naklonjeni vozilima sa SUS motorima. Kompanija sada ostaje fleksibilna i prilagođava se tržišnim trendovima.

(Telegraf.rs)

Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA