Promena trenda boja u globalnoj automobilskoj industriji: Na scenu stupaju sve popularnije toplije nijanse

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Tržište boja za automobile nastavilo je da se menja i u 2024. godini budući da potrošači nisu više toliko zainteresovani za tradicionalne favorite poput bele i srebrne. Ta promena utire put povećanom interesovanju za intenzivnije nijanse, toplije neutralne boje i raznovrsniji spektar širom automobilske industrije, navodi se u najnovijem Izveštaju o bojama za završne automobilske premaze koji objavljuje BASF-ov sektor BASF Premazi.

Konkretno govoreći, dok bela ostaje najčešći izbor među kupcima, toplije nijanse poput žute i bež postaju sve zanimljivije, a zelena je popularnija u svim regionima. Ahromatske boje kao što su crna i siva su, takođe, sve aktuelnije.

EMEA: Bež postaje popularnija dok ahromatske boje nastavljaju konstantan rast

U regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike (EMEA) ahromatske boje nastavljaju konstantno da rastu sa 72 odsto tokom 2021. godine do gotovo 80 procenata tokom 2024. godine, umanjujući tako pojačanu potražnju za neutralnim tonovima.

Bela ostaje omiljena boja, a odmah za njom siva. Bež je znatno povećala popularnost gotovo duplirajući svoj udeo na tržištu.

"Bež i neutralne boje bude osećaj smirenosti i prefinjenosti odajući utisak želje za stabilnošću u svetu koji se rapidno menja", rekao je Mark Gutjar, globalni direktor Dizajna automobilskih boja u kompaniji BASF: "One kupcima daju mogućnost da izraze svoju individualnost, a opet pružaju vanvremensku eleganciju u dizajnu automobila."

Severna i Južna Amerika: Siva je dokazala da je jedna od najdinamičnijih i najprivlačnijih boja

Sa svojom širokom lepezom tonova, od hladnih metalik, do toplih, zemljanih nijansi, siva nudi dubinu i prefinjenost koja može biti iznenađujuće intenzivna. Ovogodišnja rasprostranjenost boja ukazuje na jak zaokret ka sivim tonovima koji sada zauzimaju 20 odsto celokupnog udela na tržištu. Crna je opala za 2 procenta u poređenju sa 2023. godinom, dok su beli automobili doživeli još veći pad od 5 odsto.

"Siva redefiniše stil automobila i dobija na popularnosti zbog svoje dinamične prefinjenosti, dok opada zainteresovanost za tradicionalu belu i crnu", rekla je Viktorija Fislag, viši menadžer za dizajn u sektoru BASF Premazi.

Azijsko-pacifička regija: Crna dominira, žuta cveta

Ahromatske boje ostaju dominantan izbor za 83 odsto kupaca, s tim da je popularnost crne porasla za dodatnih 2 odsto i tako učvrstila svoju asocijaciju na eleganciju. Nasuprot tome, popularnost bele opala je za preko 2 procenta.

Izvestaj o bojama za automobile Foto: BASF

U međuvremenu, hromatske boje, a naročito žuta, su u ekspanziji, sa nežnijim tonovima poput pastelne i grejž nijanse koje prednjače. Ove boje odaju utisak harmonije između veštačke i prirodne inteligencije, kao i održivosti, naročito kada se radi o dizajnu električnih automobila. One su te koje ukazuju na promene ka paletama koje odišu harmonijom i optimizmom.

"Zemljani i pastelni tonovi žute oslikavaju današnje vrednosti – funkcionalnost, održivost i simbiozu sa prirodom", rekla je Čiharu Macuhara, direktor Dizajna automobilskih boja za azijsko-pacifičku regiju.

Izveštaj o bojama za završne automobilske premaze sektora Premaza kompanije BASF nude detaljno istraživanje o trendu boja u automobilskoj industriji i analizira njihovu popularnost kako na globalnom, tako i na regionalnom nivou. Rasprostranjenost boja u ovom izveštaju izračunao je sektor Premaza kompanije BASF, a na osnovu dostupnih informacija o globalnoj proizvodnji automobila i primene boja na putničkim automobilima.

(Telegraf.rs)

Video: Piroćanci sačuvali vatromet pa ga ispalili za Srpsku novu sa zidina drevne tvrđave: Pametni spektakl

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA