Norvežani prave istoriju: Skoro svi kupuju električne automobile, a evo koja marka dominira njihovim ulicama

N. M.
N. M.  

Komentari

  • Snezana

    9. januar 2025 | 00:16

    Kada su pre 140 godina rekli ljudima da mogu putovati lokomotivom umesto kocijom svi se prvo bojali voziti jer su mislili da ce im mozak eksplodirati ako tom brzinom voz ide.Pisale novine na veliko onomad. Kada su pricali da Skandinavci sve sa karticom elekticnom placaju drugi su rekli "mi necemo", danas u Amsterdamu,Barceloni Rimu nemozes u gradski WC bez kartice, nitko vise neplaca parama. Sve funkcionira,bez problema.Sve treba svoje vreme i razvijenu svest. Edukovanost.Strah od nepoznatog uvek koci. Tako i ovo vremena treba. U Los Endzelesu su vec 500 taxi auta bez vozaca na cestama i sve funkcionira. Pogledajte na jutjub sajam tehnologije, trenutno u Americi, sta sve dolazi. Put kojim idemo nije lak ali mozak coveka svakom generacijom se razvija.Ako necemo mi, nasa deca ce.

  • Goxi

    8. januar 2025 | 19:53

    Lep vam je tekst ali mislim da ne znate sta kaze Norveski zakon. Kada dodje zima i elektricni automobil se nadje u sneznoj oluji ili na prevelikoj hladnoci, vlasnik mora odmah da ga parkira pored puta, izadje iz njega i zaustavi prvi auto sa SUS motorom da ga odveze kuci ili na sigurno toplo mesto. Vozaci automobila sa SUS motorima su zimi u obavezi da ukoliko naidju na vozaca elektricnog automobila odmah ga prime u vozilo i odvezu na sigurno toplo mesto. Zapitajte se zasto i sta bi se desilo vlasniku u elektricnom automobilu na niskim temperaturama kada baterije izgube kapacitet i kada grejanje mora dodatno da ih optereti. Koliko statistika o kojoj pisete ima smisla u zemljama poput Norveske? Svako od tih novih vlasnika elektricnih automobila ima bar jedan auto sa SUS motorom a elektricni mu sluzi da se tokom 3 meseca leta svrcka po komsiluku.

  • Whisperer

    7. januar 2025 | 14:54

    Ne postoji mogucnost ovakve masovne elektrifikacije, da bi planeta mogla da je izdrzi. Norveska je specifican primer, ima jeftine el.energije, prodaje naftu, pa ima prihode, a rudnici koji nekome zagadjuju vodu, vazduh I hranu su daleko od njih. EV ima 100% vise bakra od obicnog SUS vozila, vreme od novog nalazista do razradjenog rudnika bakra je oko 15 I vise godina. O ostalim plemenitim I retkim metalima koji su neizostavni deo takvih baterija, da se ne govori. Ovakva elektrifikacija preti da cene svih takvih metala lansira u nebo, sa ogromnim troskovnim posledicama po svaki drugi proizvod. Suluda prica.

    • 8. januar 2025 | 07:33

      Om

      @Whisperer

      Upravo tako , bitno je gospodi iz grada izbacit zagađenje , sirovine se vade daleko , baterije ce se zbrinjavat daleko , nuklearni otpad isto daleko od njih ... Skupa elektrica kola mi treba da kupujemo , da cekamo na punjenja da strahujemo hoceli baterija na zimi izdrzat put , hocemo li ostat zaglavljeni u kakvoj mecavi ili u koloni na autoputu ! Misli svatko je za napredak i za novu tehnologiju ali samo pod uslovom da je bolja od one postojece a za sad elektricna kola to sigurno nazalost nisu .

  • Zoka

    5. januar 2025 | 21:10

    Ja licno ih nikad necu kupit niti vozit. ko voli, nek izvoli.

  • Shandor

    5. januar 2025 | 12:24

    Naftu i gas prodaju ostalima po dobroj ceni, a mazut sluzi za proizvodnju struje, tj "recikliraju" mazut. Elektrane na gas spaljuju djubre i proizvode struju, jer se npr samo jedna vrsta plastike reciklira, znaci sve ostalo u furunu. Talijani dali milijarde za metan, tj proizvodnju iz organskog materijala, i ekoloska vozila na metan i dostigli procenat od 0.7%. Vec 15 godina debelo dotira drzava jer nije isplativo, a imaju taxiste, buseve, gratske sluzbe... sve na metan. Na putevima Evrope neces videti Norvesku tablicu na autu, a ni Dansku, Finsku...neces ih videti ni na celom mediteranu u vreme godisnjih odmora, da su stigli avionom, ok to i razumem jer je Sunce opasno. I meni kad bi dali tolike subvencije u kesu, osiguranju, porezu, gratis punjenja baterija na javnim parkinzima i ja bi kupio Teslu

  • đorđe

    5. januar 2025 | 00:00

    šta im vredi bogatstvo kad su glupavi

  • Dobro

    4. januar 2025 | 18:27

    Norvežani koji se bogate prodavajuću najlošiji gas i naftu zapadnom šljamu... Nadam se da ćete ostati bez struje pa onda na kurblu...klošari

  • Jednoruki Krstivoje

    3. januar 2025 | 19:51

    e mene sad jedna stvar interesuje kome ce ti automobili da se prodaju za nekih 5-6god mislim ko je lud da kupi to

    • 4. januar 2025 | 07:28

      Realno

      @Jednoruki Krstivoje

      Pa mi ćemo kupiti sve polovno iz evrope. Kupovali smo i ostale lešine od auta što ne bismo i ove?

  • Laki

    3. januar 2025 | 19:16

    @Aleksandar Slazem se , bude ostaju budale i ne razmisljau svojom glavom vec prihvacaju gluposti koje mnogo kostaju , nisu prakticne , opasne su , zagaduju jednako ili vise od klasicnih kola ... Naravno da elektricna kola nisu jeftinija a kamo li bolja , niti su sad niti ce to ikad postat , mozda za takve ko sto si ti jesu bolja , kladim se da si to procitao na nekoj reklami pa poverovao .

  • Laki

    3. januar 2025 | 19:08

    @Aleksandar Slazem se , bude ostaju budale i ne razmisljau svojom glavom vec prihvacaju gluposti koje mnogo kostaju , nisu prakticne , opasne su , zagaduju jednako ili vise od klasicnih kola ... Naravno da elektricna kola nisu jeftinija a kamo li bolja , niti su sad niti ce to ikad postat , mozda za takve ko sto si ti jesu bolja , kladim se da si to procitao na nekoj reklami pa poverovao .

  • Пантелија

    3. januar 2025 | 18:27

    Не може се свет сачувати од загађења тако што ће богати возити електричне аутомобиле, узгред они који тако мисле имају извесне проблеме у схватањима ствари !

  • ...

    3. januar 2025 | 17:31

    Mi nemamo tih problema, nemamo ni za biciklu.

  • Laki

    3. januar 2025 | 16:18

    Mene zanima gde su zavrsila sva kola sto su do sad vozili ? I sad zamislimo da je tako u svakoj zemlji kud sa svim klasicnim kolima . Elektrica kola su promasaj , njima koji imaju novaca vise diesel ne smrdi jer su bigati i mogu kupovat elektricna kola ali ih ne zanima odakle dolazi litij i gde se zagaduje da bi oni mogli dobit baterije . Preselimo zagađenje iz bogatih zemalja u siromasne toliko o elektricnim kolima...

    • 3. januar 2025 | 16:57

      Aleksandar

      @Laki

      Električna kola su sada i jeftinija i bolja. Siromašne zemlje su imale šansu da nešto urade po tom pitanju dok su proizvođači sa "trulog zapada" otezali sopstveno odumiranje. E sad, to što su samo neke to iskoristile a druge nisu je njihova krivica (i budalaština). Litijum može da ae dobije daleko čistije nego što to narodu propaliteti serviraju, možda zarad nastavljanja zavisnosti od uvoznih sirovina (nafta, gas, ...). Izgleda da budale ostaju budale.

    • 4. januar 2025 | 22:40

      Firer

      @Laki

      Ti da imas mozak nebi ovo napisao. Sva auta koja imaju obicni motor treba da idu u presu. I u reciklazu. Ili da im se ubaci elektro motor. Samo ljudi koji su zaostali kao sto ste vi nemaju širinu mozga za nove stvari. Isto su se takvi jedva konja odrekli.

    • 5. januar 2025 | 09:04

      Negotinac

      @Laki

      Još veće pitanje je, gde će završiti sve te baterije, jer na žalost iz njih ostaje podosta teškootrovnih materija. Afrika se verovatno već raduje otrovima iz "napredne" Evrope

    • 6. januar 2025 | 13:29

      Miroslav

      @Laki

      Jesi li fireru išao u školu nekad...i ta struja mora da se proizvodi.A šta kad nestane struje...kolaps.Misliš da se ništa ne zagadjuje u proizvodnji struje bilo ona iz hidro ili termo...vetroparkovi ili nuklearne elektrani.Ponavljaču.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA