Zašto u Kini, Japanu, Indiji gotovo da ne postoji ozbljino tržište polovnih vozila?
Dok je na Zapadu kupovina polovnih automobila uobičajena praksa, u Aziji, kao i na Bliskom istoku, polovni automobili su daleko manje popularni. Prema istraživanju konsultantske firme Arthur D. Little, samo mali procenat vozača u zemljama poput Kine i Indije razmatra polovne automobile kao opciju prilikom kupovine vozila.
Dok 61% ispitanika u SAD-u i 52% u Evropi planira da svoj sledeći automobil kupi kao polovnjaka, u Kini taj procenat iznosi samo 1%, a u Indiji svega 4%. Ova razlika je takođe izražena u zemljama jugoistočne Azije i Saudijske Arabije, gde polovni automobili čine zanemarljiv udeo u ukupnoj prodaji vozila.
Razlozi za ovu razliku nisu samo ekonomske prirode. Na tržištima azijskih zemalja u razvoju, tržište polovnih automobila je često nerazvijeno, sa malim brojem kvalitetnih polovnih vozila. Pored toga, postoji i kulturna komponenta – u mnogim azijskim zemljama, kupovina automobila koji je već bio u vlasništvu druge osobe nije društveno prihvaćena.
Čak i u razvijenom Japanu, udeo kupaca polovnih automobila je samo 20%, što ukazuje na specifičnosti koje ovo tržište razlikuju od zapadnih navika.
Ovi podaci ukazuju na to da je kupovina novog automobila u Aziji često više stvar prestiža i društvenih normi, nego samo ekonomskih mogućnosti.
(Telegraf.rs)
Video: Tea izvela svoju najpopularniju numeru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.