Mit o nemačkim automobilima na raskršću: Da li polako gube sjaj?

 
N. M.
N. M.
 
 
Čitanje: oko 1 min.
  • 0

Nemački automobili su godinama imali status simbola kvaliteta i pouzdanosti, ali izgleda da se ovom mitu polako bliži kraj. Italijanski mediji sve češće skreću pažnju na poteškoće sa kojima se suočava nemačka automobilska industrija, a tome su doprineli mnogi faktori, među kojima su visoki troškovi energije i sve teži plasman automobila na ključnim tržištima poput Kine.

Kako prenosi "Korijere dela sera", rastuće cene energije nakon prekida snabdevanja ruskim gasom značajno su povećale troškove proizvodnje nemačkih automobila. Ovaj problem dodatno opterećuje industriju koja se već suočava sa sve težim uslovima prodaje na svetskom tržištu.

"Bez pristupa jeftinim resursima, proizvodnja automobila postaje finansijski neodrživa", navodi se u analizi.

Još jedan izazov dolazi sa kineskog tržišta, gde su nemački brendovi sve manje poželjni. Kineska vlada sprovodi protekcionističku politiku koja favorizuje domaće proizvođače, što je dodatno otežalo poziciju nemačkih automobila u ovoj zemlji. Pad popularnosti nemačkih automobila u Kini, koja je jedno od najvećih tržišta za automobilsku industriju, mogao bi imati dalekosežne posledice za ovu prestižnu industriju.

Da li je kraj blizu?

Iako je još rano govoriti o potpunom krahu nemačke automobilske industrije, jasno je da će budućnost ove grane zahtevati prilagođavanje novim uslovima. Visoki troškovi proizvodnje i gubitak važnih tržišta nameću potrebu za hitnim promenama, kako bi nemački automobilski brendovi uspeli da se održe u globalnoj konkurenciji.

(Telegraf.rs/Politika.rs)

Video: Obišli smo perone stare autobuske stanice u Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA