3 stvari na polovnom automobilu koje otkrivaju da je prešao mnogo: I ako vrate kilometražu, ne mogu vas preći
Kad kupujete polovni automobil, valja otvoriti četvore oči i slušati savete iskusnih. Najbolje je da ne kupujete "bolesnike" odnosno automobile koji su pregaženi u gradskoj vožnji, kreni-stani, te koji su prešli stotine hiljada kilometara. Ipak, ako niste automehaničar i nemate jednog u familiji, valja znati kako proveriti da li je vaš potencijalni automobil zapravo problematičan iako je naoko lep, našminkan i sa manjom kilometražom. A tu su bitne 3 stvari na polovnom automobilu koje otkrivaju da je porešao mnogo.
U suštini, automobil uvek treba razgledati po danu! Bitno je pogledati šasiju, (tzv. VIN), gde treba obratiti pažnju na šire područje oko broja – možda je čitav komad lima sa brojem isečen i zavaren novi ili je na neki drugi način falsifikovan.
Proveru možete da obavite u policiji (ima slučajeva da su vozila oduzimana i po godinu ili dve dana nakon što su prošla proveru u policiji) ili u Centru za motorna vozila (CMZ) Auto–moto saveza Srbije.
Postoji i stara, ali nepouzdana provera magnetom – ako se magnet ne lepi za neku površinu, možete posumnjati da se ispod laka nalazi git.
U znak da je vozilo pretrpelo težak udes spadaju nejednaki zazori između karoserije i vrata, poklopca motora i prtljažnika, kao i varovi na neuobičajenim mestima. Naročito pažnju obratite na pod gepeka, jer je u tom delu najteže sakriti tragove težeg udarca u zadnji deo.
Ipak 3 stvari posebno otkrivaju da je auto prešao mnogo čak i kada vas zavaraju kilometražom.
A te tri stvari su - istrošenost upravljača, nožnih komandi i ručice menjača. Sve to govori da je automobil prešao mnogo. Ipak, danas je sve to moguće brzo i jeftino srediti, što važi i za sedišta – ukoliko su propala, lako se slepe posebnom penom ili se ubacuju novi sunđeri ili opruge, a zatim se presvuku i deluju kao nova. Presvlače se i vrata, „nebo“ i ostali tapacirani delovi. Ofucani sigurnosni pojasi se takođe lako i jeftino menjaju.
Zbog toga ima razloga za sumnju i ukoliko neki delovi enterijera deluju suviše očuvano. Ponekad se čak ubacuju sedišta iz havarisanih ali novijih i očuvanijih vozila. Zato se uvek dobro posavetujte sa svojim automehaničarem, ali u četiri oka. Nijedan prodavac ne voli da ga razotkriju!
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aleksandar
Pa kod nas je uglavnom svaki presao puno a svi imaju čarobnu brojku 180.000km na satu. Nema tu saveta i pomoći, sve je to mačka u dzaku, odes pogledas ako ti se svidi kupis i to je to. Ima i onaj samozvani novinar koji jos nije uhapsen koji kao pronalazi dobre polovne aute za 500 800e...
Podelite komentar
Mihajlo
Nerealno je ocekivati da se kupi auto star 10 godina u perfektnom stanju za 2000e, pa sve i da je zaista presao samo 100 000km.
Podelite komentar