3 stvari na polovnom automobilu koje otkrivaju da je prešao mnogo: I ako vrate kilometražu, ne mogu vas preći
Kad kupujete polovni automobil, valja otvoriti četvore oči i slušati savete iskusnih. Najbolje je da ne kupujete "bolesnike" odnosno automobile koji su pregaženi u gradskoj vožnji, kreni-stani, te koji su prešli stotine hiljada kilometara. Ipak, ako niste automehaničar i nemate jednog u familiji, valja znati kako proveriti da li je vaš potencijalni automobil zapravo problematičan iako je naoko lep, našminkan i sa manjom kilometražom. A tu su bitne 3 stvari na polovnom automobilu koje otkrivaju da je porešao mnogo.
U suštini, automobil uvek treba razgledati po danu! Bitno je pogledati šasiju, (tzv. VIN), gde treba obratiti pažnju na šire područje oko broja – možda je čitav komad lima sa brojem isečen i zavaren novi ili je na neki drugi način falsifikovan.
Proveru možete da obavite u policiji (ima slučajeva da su vozila oduzimana i po godinu ili dve dana nakon što su prošla proveru u policiji) ili u Centru za motorna vozila (CMZ) Auto–moto saveza Srbije.
Postoji i stara, ali nepouzdana provera magnetom – ako se magnet ne lepi za neku površinu, možete posumnjati da se ispod laka nalazi git.
U znak da je vozilo pretrpelo težak udes spadaju nejednaki zazori između karoserije i vrata, poklopca motora i prtljažnika, kao i varovi na neuobičajenim mestima. Naročito pažnju obratite na pod gepeka, jer je u tom delu najteže sakriti tragove težeg udarca u zadnji deo.
Ipak 3 stvari posebno otkrivaju da je auto prešao mnogo čak i kada vas zavaraju kilometražom.
A te tri stvari su - istrošenost upravljača, nožnih komandi i ručice menjača. Sve to govori da je automobil prešao mnogo. Ipak, danas je sve to moguće brzo i jeftino srediti, što važi i za sedišta – ukoliko su propala, lako se slepe posebnom penom ili se ubacuju novi sunđeri ili opruge, a zatim se presvuku i deluju kao nova. Presvlače se i vrata, „nebo“ i ostali tapacirani delovi. Ofucani sigurnosni pojasi se takođe lako i jeftino menjaju.
Zbog toga ima razloga za sumnju i ukoliko neki delovi enterijera deluju suviše očuvano. Ponekad se čak ubacuju sedišta iz havarisanih ali novijih i očuvanijih vozila. Zato se uvek dobro posavetujte sa svojim automehaničarem, ali u četiri oka. Nijedan prodavac ne voli da ga razotkriju!
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aleksandar
Pa kod nas je uglavnom svaki presao puno a svi imaju čarobnu brojku 180.000km na satu. Nema tu saveta i pomoći, sve je to mačka u dzaku, odes pogledas ako ti se svidi kupis i to je to. Ima i onaj samozvani novinar koji jos nije uhapsen koji kao pronalazi dobre polovne aute za 500 800e...
Podelite komentar
Mihajlo
Nerealno je ocekivati da se kupi auto star 10 godina u perfektnom stanju za 2000e, pa sve i da je zaista presao samo 100 000km.
Podelite komentar