3 stvari na polovnom automobilu koje otkrivaju da je prešao mnogo: I ako vrate kilometražu, ne mogu vas preći

S. Ž.
S. Ž.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Kad kupujete polovni automobil, valja otvoriti četvore oči i slušati savete iskusnih. Najbolje je da ne kupujete "bolesnike" odnosno automobile koji su pregaženi u gradskoj vožnji, kreni-stani, te koji su prešli stotine hiljada kilometara. Ipak, ako niste automehaničar i nemate jednog u familiji, valja znati kako proveriti da li je vaš potencijalni automobil zapravo problematičan iako je naoko lep, našminkan i sa manjom kilometražom. A tu su bitne 3 stvari na polovnom automobilu koje otkrivaju da je porešao mnogo.

U suštini, automobil uvek treba razgledati po danu! Bitno je pogledati šasiju, (tzv. VIN), gde treba obratiti pažnju na šire područje oko broja – možda je čitav komad lima sa brojem isečen i zavaren novi ili je na neki drugi način falsifikovan.

Proveru možete da obavite u policiji (ima slučajeva da su vozila oduzimana i po godinu ili dve dana nakon što su prošla proveru u policiji) ili u Centru za motorna vozila (CMZ) Auto–moto saveza Srbije.

Postoji i stara, ali nepouzdana provera magnetom – ako se magnet ne  lepi za neku površinu, možete posumnjati da se ispod laka nalazi git.

U znak da je vozilo pretrpelo težak udes spadaju nejednaki zazori između karoserije i vrata, poklopca motora i prtljažnika, kao i varovi na neuobičajenim mestima. Naročito pažnju obratite na pod gepeka, jer je u tom delu najteže sakriti tragove težeg udarca u zadnji deo.

Ipak 3 stvari posebno otkrivaju da je auto prešao mnogo čak i kada vas zavaraju kilometražom.

A te tri stvari su - istrošenost upravljača, nožnih komandi i ručice menjača. Sve to govori da je automobil prešao mnogo. Ipak, danas je sve to moguće brzo i jeftino srediti, što važi i za sedišta – ukoliko su propala, lako se slepe posebnom penom ili se ubacuju novi sunđeri ili opruge, a zatim se presvuku i deluju kao nova. Presvlače se i vrata, „nebo“ i ostali tapacirani delovi. Ofucani sigurnosni pojasi se takođe lako i jeftino menjaju.

Zbog toga ima razloga za sumnju i ukoliko neki delovi enterijera deluju suviše očuvano. Ponekad se čak ubacuju sedišta iz havarisanih ali novijih i očuvanijih vozila. Zato se uvek dobro posavetujte sa svojim automehaničarem, ali u četiri oka. Nijedan prodavac ne voli da ga razotkriju!

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Aleksandar

    12. septembar 2024 | 08:49

    Pa kod nas je uglavnom svaki presao puno a svi imaju čarobnu brojku 180.000km na satu. Nema tu saveta i pomoći, sve je to mačka u dzaku, odes pogledas ako ti se svidi kupis i to je to. Ima i onaj samozvani novinar koji jos nije uhapsen koji kao pronalazi dobre polovne aute za 500 800e...

  • Mihajlo

    18. septembar 2024 | 08:10

    Nerealno je ocekivati da se kupi auto star 10 godina u perfektnom stanju za 2000e, pa sve i da je zaista presao samo 100 000km.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA