Milioni vozača u Srbiji ne znaju: I kad nema znaka STOP, ova linija znači STOP, i može skupo da vas košta
Pravilo desne strane je fundamentalno načelo regulisanja saobraćaja, odnono određivanja prvenstva prolaza, u slučajevima kada se ukrštaju putevi iste važnosti. Prva lekcija u auto-školama jeste upravo ta da, ukoliko ne postoji saobraćajni znak, ili druga oznaka, propustite vozilo koja vam nailazi sa desne strane, u slučaju da nailazite na put iste važnosti.
Postoji, međutim, i druga signalizacija koja ima gotovo istu snagu, a da su je vozači potpuno izgubli iz vida. Međutim, u slučaju saonraćajne nesreće možete biti krivi i platiti štetu, a da pojma nemate da ste izazvali udes nepoštujući zakon.
Saobraćajna signalizacija se, naime, deli na vertikalnu signalizaciju i horizontalnu signalizaciju. Bilo da se radi o vertikalnoj ili horizontalnoj saobračajnoj signalizaciji, njena namena je regulisanje ili usmeravanje saobraćaja, obeležavanje vozila ili obezbeđivanje mesta izvođenja radova na kolovozu.
Horizontalna signalizacija
Horizontalna signalizacija predstavlja skup posebno oblikovanih geometrijskih elemenata linija, figura, polja i natpisa koji formiraju oznake na saobraćajnim površinama. Horizontalna signalizacija postoji i na drugim površinama: parkinzima, trotoarima, komunikacijama unutar garaža, aerodromskim pistama itd.
Osnovna podela horizontalne signalizacije potiče od namene oznaka. Ova podela uslovljena je položajem oznaka u odnosu na simetralu kolovoza puta ili ulice: uzdužne oznake(razdelne linije, ivične linije, linije vodilje i sl), poprečne oznake, linije zaustavljanja (ova oznaka se često naziva i "stop" linija), pešački prelazi, prelazi biciklističkih staza, kosnici,graničnici, itd. i ostale oznake, strelice, natpisi, polja i linije za usmeravanje, oznake za parkiranje itd.
Važno! Isprekidana linija označava obrnuti trougao, a ravna linija STOP znak
Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, navodi da horizontalna signalizacija ima obavezujući karakter.
"Po važećim propisima ako na prilazu raskrsnici nisu postavljeni STOP ili obrnuti trougao, a na kolovozu postoji linija zaustavljanja (zaustavna linija) vozači se obaveštavaju o obavezi zaustavljanja odnosno propuštanja vozila na putu na koji nailaze, samom zaustavnom linijom. Pošto vozač može da ne vidi zaustavnu liniju usled npr. snega na kolovozu ili vozila koje se kreće ispred njegovog, nije dobro da na raskrsnici bude samo zaustavna linija bez znaka STOP ili bez obrnutog trougla. Zbog toga učesnici u saobraćaju kada primete da postoji zaustavna linija a nema znaka STOP ili obrnutog trougla, treba da obaveste upravljača puta kako bi postavili saobraćajni znak", objašnjava Okanović.
Ako blagovremeno uočite zaustavnu liniju na kolovozu, a ne propustite vozila na putu na koji ste naišli, možete prekršajno ali i krivično odgovarati. Zbog toga obratite pažnju i na horizontalnu signalizaciju kada nailazite na raskrnicu, jer može skupo da vas košta.
(Telegraf.rs)
Video: Na Kosovu i Metohiji postavljene nove saobaćajne table na latinici
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Saljija
Džabe propisi kada su današnji vozači nepismeni bahati i bezobrazni , a policije nigde.
Podelite komentar
Mile
Džaba sva signalizacija, skoro niko ne staje na znak STOP. Ovde samo betonska rampa pomaže.
Podelite komentar
Vlada
Ljudi ne znaju da osiguranje ne pokriva štetu ikoliko se ne stane na znak STOP i izazove udes !
Podelite komentar