Da li S Klasa izlazi iz mode? Mercedes drastično smanjuje proizvodnju
Mercedes-Benz donosi odluku koja označava preokret u proizvodnji jednog od svojih najprestižnijih modela, S Klase. Kompanija planira da smanji proizvodnju u fabrici u Sindelfingenu, zbog opadajuće potražnje na globalnom tržištu luksuznih automobila, što se odražava na rad ove fabrike koja će po prvi put od otvaranja raditi u samo jednoj smeni.
"Factory 56", poznata po svojoj tehnološkoj naprednosti i vrhunskoj proizvodnji modela kao što su S Klasa, EQS, Maybach i AMG, sada je suočena sa realnošću pada potražnje. Ova odluka dolazi u trenutku kada je prodaja Mercedesovih luksuznih modela značajno opala, što je dovelo do smanjenja profitabilnosti kompanije.
Rad u jednoj smeni započeće u poslednjem kvartalu ove godine, a smanjenje će direktno uticati na oko 1.500 radnika. Iako se očekuje da će većina zaposlenih biti premeštena na druge proizvodne linije, neizvesnost ostaje za one sa ugovorima na određeno vreme.
Podaci o prodaji ukazuju na to da se S Klasa suočava sa ozbiljnim izazovima na ključnim tržištima kao što su Kina, SAD i Evropa, gde su zabeleženi značajni padovi prodaje. Mercedes nije jedina kompanija koja se suočava sa ovakvim problemima – globalni trendovi u automobilskoj industriji, uključujući rastuću konkurenciju i promene u preferencijama potrošača, sugerišu da će luksuzni segment vozila morati da se prilagodi novim uslovima.
Iako je planirano osveženje S Klase za 2025. godinu, trenutna situacija ukazuje na ozbiljne izazove koji se protežu kroz celu industriju. Povratak na rad u dve smene zavisiće od mnogih faktora, uključujući uspešnost predstojećih modela i globalni ekonomski oporavak.
(Telegraf.rs)
Video: Džonu Turturo uručeno "Srce Sarajeva": Nagradu shvatam kao znak ohrabrenja da idem ka napred
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milos
Vozim S klasu od kada sam zaradio prvi put da mogu da je priustim, jer je nudila ono nesto vise sto se ocekuje za to vozilo i tu cenu, ali sada je cena problem jer 180.000 evra jednostavno ne vredi a drugi jos veci problem je usluga servisa na Novom Beogradu koja je ponizavajuca. Sve skupa interesantna je samo kao statusni simbol a to vec bogatim ljudima nije interesantno oni hoce luksuz za sebe a ne da impresioniraju nekoga i to je razlog sto je pala traznja jednostavno Mercedes ne nudi vise to iskustvo a hoce da ga naplati duplo vise nego pre 4 godine.
Podelite komentar