Japan predstavio magnetnu levitaciju za automobile: Da li je ovo kraj svih motora i baterija?

   ≫   
Čitanje: oko 1 min.
  • 5

Japan je na pragu revolucije u transportu, sa inovativnim sistemom magnetne levitacije koji bi mogao da eliminiše potrebu za motorima i baterijama u automobilima. Tim naučnika iz Quantum Machine Unit odeljenja na Okinava Institutu za Nauku i Tehnologiju (OIST) predstavio je stazu koja koristi magnetnu levitaciju za kretanje vozila, što bi moglo označiti kraj tradicionalnim izvorima energije u automobilima.

Ova tehnologija koristi energiju samo pri pokretanju, stvarajući magnetno polje koje omogućava automobilima da lebde iznad staze bez trenja. Automobili napravljeni od dijamagnetskih materijala mogu se kretati na ovoj stazi bez upotrebe baterija ili motora, zahvaljujući snažnim magnetima koji stvaraju polje dovoljno jako da podigne vozilo nekoliko centimetara iznad površine, piše EcoNews.

Magnetna levitacija već je poznata kroz primenu u Maglev vozovima, ali OIST tim je uspeo da unapredi ovu tehnologiju tako da je potrebno napajanje samo pri inicijalnom pokretanju sistema. Korišćenjem grafitne paste i voska, naučnici su kreirali ploču sa magnetima koja omogućava stalnu levitaciju bez dodatne energije.

Iako tehnologija ima ogroman potencijal, postoje izazovi koje treba prevazići pre nego što postane komercijalno dostupna. Trenutni prototip je mali i potrebno je rešiti probleme poput smanjenja kinetičke energije na površini i prigušenja vrtloga kako bi se tehnologija mogla primeniti na većim skalama.

Ako se ovi izazovi prevaziđu, magnetna levitacija bi mogla potpuno promeniti način na koji se vozila kreću, čineći ih efikasnijim i eliminisajući potrebu za motorima i baterijama. Ovaj inovativni pristup ima potencijal da transformiše transportnu industriju i donese nove standarde u energetskoj efikasnosti.

(Telegraf.rs)

Video: Ovako mala Helena brine da tata ne izgori: Prekrila ga kremom za sunčanje ne vide mu se čak ni oči

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • PINGVIN

    7. avgust 2024 | 22:14

    To pravim i ja u kućnoj radionici....pokretati vozilo na taj način nije problem, problem je kako njime upravljati i kociti...inercija je čudo, naročito kod levitacije...zanimanje se ....

  • Milutin

    8. avgust 2024 | 12:06

    Uvek je problem zagađenja okoline jer izbacivanje energije iz sus motora u neki drugi segment je samo ista priča u drugom pakovanju. Za električne automobile mora da se potrebna električna energija negde i nekako proizvede. Postojeći načini dobijanja električne energije jedva zadovoljavaju potrebe privrede i stanovništva razvijenih zemalja. Već ovo zahteva mnogostruko povećanje atomskih centrala, ako nećemo samo da umesto u sus motorima da povećamo dobijanje električne energije iz sagorevanja fosilnih goriva. Tako i ovo klizanje po elektromagnetnom polju. Potrebna je inicijalna energija za pokretanje ali kako obezbediti energiju za elektromagnetnu podlogu. A to polje mora biti stalno bez obzira kretalo se neko vozilo po njemu ili ne. Dakle na sva moguća zagađenja koja bi obezbeđivala energiju za te potreba dolazi i do novog, ogromnog, elektromagnetnog zagađenja. Već će ono biti značajno i sa električnim automobilima kojih za sada ima malo. A tek cena infrastrukture!

  • Rr

    7. avgust 2024 | 12:50

    Kad je iz japana doslo nesto pametno. Samo gluposti. Auta su tesko smece.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA