Koji su glavni aduti Grande Pande iz Kragujevca?
Može se očekivati da će novi model marke Fiat koji će se proizvoditi u Kragujevcu i to u električnoj i hibridnoj verziji biti odličan gradski automobil, piše sajt Polovni automobili.
Reč je o prilično kompaktnom vozilu - dužine 399 cm, visine 157 cm i širine 176 cm.
Ima petora vrata, što znači da je pogodan za porodičnu upotrebu, i prtljažnik zapremine 361 litar, što je sasvim pristojno s obzirom na spoljašnje dimenzije.
Kabina je zanimljivog dizajna, neki bi rekli retro-futurističkog izgleda, uz mnogo prostora za vozača i suvozača, ispred kojih se nalaze korisne pregrade ukupne zapremine od čak 13 litara.
Koliko će da košta Grande Panda?
Ukoliko se obistine brojne najave, Grande Panda će biti osetno povoljnija u odnosu na konkurenciju. Na primer, Karlos Tavareš, direktor grupacije Stellantis, rekao je da će verzija sa električnim pogonom imati cenu ispod 25.000 evra.
Međutim, najavljena je i državna subvencija od 5.000 evra za svakog kupca električne verzije, tako da bi krajnja cena trebalo da bude znatno ispod 20.000 evra - možda čak "samo" 15.000-16.000 evra. Hibridna verzija bi trebalo da košta 19.000 ili manje evra.
Naravno, ostaje da vidimo da li će se ove optimistične najave po pitanju cena ostvariti. Podsetimo se, od ove godine se više ne subvencioniše kupovina hibridnih vozila, već samo električnih i to sa 5.000 evra kada su automobili u pitanju, tj. putnička vozila sa najviše devet mesta za sedenje.
Ukupno je za subvencionisanje kupovine svih električnih vozila, što uključuje i mopede, motocikle, tricikle, četvorocikle i teretna vozila najveće dozvoljene mase do 3,5 tona izdvojeno 170 miliona dinara, odnosno oko 1.453.000 evra.
Pogon
Električnu verziju pokreće elektromotor snage 83 kW (113 KS). Zahvaljujući bateriji kapaciteta 44 kWh sa jednim punjenjem može da pređe 320 kilometara, prema WLTP standardu. Za sada nisu objavljeni podaci o ubrzanju i maksimalnoj brzini.
Poseban naglasak je stavljen na inovativno rešenje u vidu spiralnog kabla za punjenje, koji bi trebalo da učini punjenje lakšim.
Navodi se da je Grande Panda prvo vozilo na tržištu sa integrisanim kablom za punjenje.
Kada je hibridna verzija u pitanju, najverovatnije će je pokretati 1.2-litarski turbo benzinac sa 102 KS u kombinaciji sa elektromotorom od 21 kW (28 KS), dok će snagu na točkove prenositi 6-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom.
Izvoz u druge zemlje i na druge kontinente
Fiat Grande Panda prvo će da se izvozi u Evropu, da bi zatim krenuo na Bliski istok i u afričke zemlje. Karlos Tavareš, izvršni direktor Stelantisa, veoma je optimističan po pitanju prodaje ovog automobila, rekavši da će biti bestseler i to da će biti najprodavaniji u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj i Španiji. Takođe je napomenuo da misli da će Granda Panda cenom biti konkurentnija od kineskih automobila.
Najavio je da će se za srpsko tržište proizvoditi između 35.000 i 50.000 primeraka godišnje. Inače, fabrika u Kragujevcu ima proizvodni kapacitet od 150.000 primeraka godišnje.
(Telegraf.rs/Polovni automobili)
Video: Poznati košarkaš i pevač pevaju u duetu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Miki
Znaci bice subvencija samo za 290 grande pandi kad se ova suma podeli sa 5 hiljada? Pa sta je to? 🤣 Nama treba model da se prodaje po najmanje 1000 automobila mesecno, a ne 290 godisnje odnosno 24 mesecno.
Podelite komentar
Hmm
Ocekuje se da ce maksimalna brzina ovog automobola biti 135kmh, slicno kao i citroen c3. Ako ga na autoputu vozim 130, hoce li se pregrejati i ipustiti dušu,i koliki ce mu domet bii na toj brzini? To je kljucno pitanje. Ako ne moze da se vozi 130,onda kupovina nema poentu jer moj grande punto lagano podnosi takvu voznju,a u sestoj moze da se tera i 140kmh konstantno na 2800 obrtaja.
Podelite komentar
Pffff
Najveća prednost joj je rima i imenu,Grande Panda!
Podelite komentar