Svatko ko veruje u elektricna kola je nazalost naivan kao ovaj đango , ne treba bit previse pametan dovolnjo je pogledat svedske trendove , slabu prodaju ev sa sve poticajima , pokusaj prodaje polovnih ev koji nikako ne ide posto niko ne zeli polovni elektricni auto i vise od 50% vlasnika ili se vratilo na klasicna kola ili se zeli vratit . Dovoljno je samo se informirat , elektricne energije je sad jevo dovoljno a kad bi sva kola na svetu bila elektricna imali bi golemi problem . Samo francuska ima 48 nuklearnih reaktora a na svetu ih ima 400 cca , sve one proizvode nuklearni radioaktivni otpad i svaka je potencijalni cernobil , ako se toliko energije radi na vetar i sunce cemu toliko reaktora ??? Ne prakticnost ev je ocigledan ko je samo jednom otisao na put zna da se morat ti prilagodit kolima a ne ona tebi sto je za dansnje vreme smesno i zalosno.
Evo sada kupis elektricni auto, dobijes garanciju na bateriju 10 godina. Ako sve prodje kako treba posle 10 godina tu bateriju mozes samo da bacis a nova ce kostati vise nego taj auto koji si kupio nov. Znaci i auto i baterija na otpad koji nije nimalo "zelen". I tako u krug.... Nema tu nigde ekologije samo profit...
Lupaš k'o zvečka.
Svaka druga (50%) Tesla Model S od pre 10 i više godina koja nije slupana ima kilometražu 400-500.000km bez promene baterije i to sa klasičnim LiIon baterijama. Ovde ne ulaze taksi vozila koja su se redovno punila na brzim punjačima, gde je radni vek duplo kraći, odnosno kao prosečan reno ili fiat.
BYD autobusi sa LFP baterijama u Americi penzionisani posle MILION kilometara imaju kapacitet od 70% originalnog.
Kineski CATL najavio cenu LFP baterije od 60kWh (kao za Grande Pandu) od 3.200$ za 2025-tu, a uz to 99% mase svake baterije je jeftinije reciklirati, nego praviti iz rude.
Uzas sto rade , nekom je veoma velik interes da se prodaju elektricna kola i na bilo koji nacin ce pokusta to ostvarit iz neke svoje koristi. Neki ce reci zbog ekologije ali cinjenica je da ekologija nema nikakve veze jer se dobro zna koliko ev zagaduju , eventualno se zagadenje seli iz gradova u ruralna podrucja ! Da ne pricam o tome kako su trenutno punionice u premalom broju , cekanje na punjenje , preskupi popravci ev koje ne moze svako popravljat . I slag na torti , kako se dobija elektricna energija , ugljen , nuklearne elektrane a svaka od njih je potencijalni černobil ...
Za rudnike si u pravu, ali... Amerika, Australija i Kina već rudare litijum iz površinskih kopova u pustinjama, gde nema značajnih kiša, pa ni zagađenja. Oni ne puštaju Rio Tinto ni da prismrdi tu. Da ne govorimo o natrijumu koji će u budućnosti preuzeti primat, a ne proizvodi značajno zagađenje.
Za manje od 10 godina će 90% svetske proizvodnje struje dolaziti od sunca, vetra i vode, što će uz jeftine baterije biti dovoljno svim zemljama, osim na krajnjem severu (iako Norveška već pravi 95% struje iz obnovljivih izvora, Island 100%).
Svi argumenti ti padaju u vodu.
Mile
Svatko ko veruje u elektricna kola je nazalost naivan kao ovaj đango , ne treba bit previse pametan dovolnjo je pogledat svedske trendove , slabu prodaju ev sa sve poticajima , pokusaj prodaje polovnih ev koji nikako ne ide posto niko ne zeli polovni elektricni auto i vise od 50% vlasnika ili se vratilo na klasicna kola ili se zeli vratit . Dovoljno je samo se informirat , elektricne energije je sad jevo dovoljno a kad bi sva kola na svetu bila elektricna imali bi golemi problem . Samo francuska ima 48 nuklearnih reaktora a na svetu ih ima 400 cca , sve one proizvode nuklearni radioaktivni otpad i svaka je potencijalni cernobil , ako se toliko energije radi na vetar i sunce cemu toliko reaktora ??? Ne prakticnost ev je ocigledan ko je samo jednom otisao na put zna da se morat ti prilagodit kolima a ne ona tebi sto je za dansnje vreme smesno i zalosno.
Podelite komentar
Mihajlo
Evo sada kupis elektricni auto, dobijes garanciju na bateriju 10 godina. Ako sve prodje kako treba posle 10 godina tu bateriju mozes samo da bacis a nova ce kostati vise nego taj auto koji si kupio nov. Znaci i auto i baterija na otpad koji nije nimalo "zelen". I tako u krug.... Nema tu nigde ekologije samo profit...
Podelite komentar
Đango
@Mihajlo
Lupaš k'o zvečka. Svaka druga (50%) Tesla Model S od pre 10 i više godina koja nije slupana ima kilometražu 400-500.000km bez promene baterije i to sa klasičnim LiIon baterijama. Ovde ne ulaze taksi vozila koja su se redovno punila na brzim punjačima, gde je radni vek duplo kraći, odnosno kao prosečan reno ili fiat. BYD autobusi sa LFP baterijama u Americi penzionisani posle MILION kilometara imaju kapacitet od 70% originalnog. Kineski CATL najavio cenu LFP baterije od 60kWh (kao za Grande Pandu) od 3.200$ za 2025-tu, a uz to 99% mase svake baterije je jeftinije reciklirati, nego praviti iz rude.
Podelite komentar
Mile
Uzas sto rade , nekom je veoma velik interes da se prodaju elektricna kola i na bilo koji nacin ce pokusta to ostvarit iz neke svoje koristi. Neki ce reci zbog ekologije ali cinjenica je da ekologija nema nikakve veze jer se dobro zna koliko ev zagaduju , eventualno se zagadenje seli iz gradova u ruralna podrucja ! Da ne pricam o tome kako su trenutno punionice u premalom broju , cekanje na punjenje , preskupi popravci ev koje ne moze svako popravljat . I slag na torti , kako se dobija elektricna energija , ugljen , nuklearne elektrane a svaka od njih je potencijalni černobil ...
Podelite komentar
Đango
@Mile
Za rudnike si u pravu, ali... Amerika, Australija i Kina već rudare litijum iz površinskih kopova u pustinjama, gde nema značajnih kiša, pa ni zagađenja. Oni ne puštaju Rio Tinto ni da prismrdi tu. Da ne govorimo o natrijumu koji će u budućnosti preuzeti primat, a ne proizvodi značajno zagađenje. Za manje od 10 godina će 90% svetske proizvodnje struje dolaziti od sunca, vetra i vode, što će uz jeftine baterije biti dovoljno svim zemljama, osim na krajnjem severu (iako Norveška već pravi 95% struje iz obnovljivih izvora, Island 100%). Svi argumenti ti padaju u vodu.
Podelite komentar