Novi zakoni EU: Kako će uticati na cene plug-in hibrida?

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 1 min.
  • 7

Od 2025. godine, cene plug-in hibrida će značajno porasti zbog novih propisa o emisijama CO2. Trgovci automobila u zemljama EU već motivišu građane da nabave ova vozila pre nego što nove regulative stupe na snagu.

Pooštreni pravilnik o testiranju CO2 emisija znači da plug-in hibridi više neće ispunjavati uslove za državne podsticaje, što će direktno uticati na povećanje cena ovih vozila. Dok električni automobili beleže pad interesovanja među kupcima, mnogi se okreću hibridima, ali novi propisi će dodatno otežati njihovu pristupačnost.

Proizvođači automobila suočavaju se sa višemilionskim kaznama zbog nesmanjenja emisija CO2, jer prodaja baterijskih vozila ne ide po planu. Rešenje u obliku plug-in hibrida takođe gubi na popularnosti, sa padom prodaje od skoro 20% ove godine.

Prošle godine, EU je analizirala potrošnju goriva i električne energije kod plug-in hibrida, zahtevajući od proizvođača da ugrade merne uređaje u vozila. Rezultati su pokazali odstupanja koja su naterala EU da uspostavi novu regulativu koja stupa na snagu 2025. godine. Novi standardi emisija, poznati kao Euro 6e, zahtevaće dva testa za PHEV vozila – jedan sa napunjenom baterijom i drugi sa ispražnjenom, kako bi se dobili precizni podaci o emisijama.

Proizvođači će morati da prilagode svoje modele smanjenjem snage motora, ugradnjom dodatnih uređaja za redukciju emisija ili povećanjem električnog dometa, što će sve doprineti višim cenama vozila. Krajnji kupci će na kraju snositi teret ovih promena.

Ove promene dolaze kao odgovor na dugogodišnju praksu komunikacije nerealno niskih emisija CO2 kod plug-in hibrida, što je pogodovalo proizvođačima ali davalo lažnu sliku o stvarnim emisijama. EU sada teži ka većoj transparentnosti i preciznijim merenjima, što će neminovno uticati na tržište i cene ovih vozila.

(Telegraf.rs)

Video: Poznati košarkaš i pevač pevaju u duetu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile

    30. jul 2024 | 06:24

    Uzas sto rade , nekom je veoma velik interes da se prodaju elektricna kola i na bilo koji nacin ce pokusta to ostvarit iz neke svoje koristi. Neki ce reci zbog ekologije ali cinjenica je da ekologija nema nikakve veze jer se dobro zna koliko ev zagaduju , eventualno se zagadenje seli iz gradova u ruralna podrucja ! Da ne pricam o tome kako su trenutno punionice u premalom broju , cekanje na punjenje , preskupi popravci ev koje ne moze svako popravljat . I slag na torti , kako se dobija elektricna energija , ugljen , nuklearne elektrane a svaka od njih je potencijalni černobil ...

  • Mile

    2. avgust 2024 | 13:13

    Svatko ko veruje u elektricna kola je nazalost naivan kao ovaj đango , ne treba bit previse pametan dovolnjo je pogledat svedske trendove , slabu prodaju ev sa sve poticajima , pokusaj prodaje polovnih ev koji nikako ne ide posto niko ne zeli polovni elektricni auto i vise od 50% vlasnika ili se vratilo na klasicna kola ili se zeli vratit . Dovoljno je samo se informirat , elektricne energije je sad jevo dovoljno a kad bi sva kola na svetu bila elektricna imali bi golemi problem . Samo francuska ima 48 nuklearnih reaktora a na svetu ih ima 400 cca , sve one proizvode nuklearni radioaktivni otpad i svaka je potencijalni cernobil , ako se toliko energije radi na vetar i sunce cemu toliko reaktora ??? Ne prakticnost ev je ocigledan ko je samo jednom otisao na put zna da se morat ti prilagodit kolima a ne ona tebi sto je za dansnje vreme smesno i zalosno.

  • Mihajlo

    30. jul 2024 | 10:00

    Evo sada kupis elektricni auto, dobijes garanciju na bateriju 10 godina. Ako sve prodje kako treba posle 10 godina tu bateriju mozes samo da bacis a nova ce kostati vise nego taj auto koji si kupio nov. Znaci i auto i baterija na otpad koji nije nimalo "zelen". I tako u krug.... Nema tu nigde ekologije samo profit...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA