Polovnjaci i dalje popularni u Srbiji: Šta kažu brojevi za 2024. godinu?
Uvoz polovnih vozila u Srbiju ne pokazuje znakove opadanja, prema najnovijim podacima Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova. Za prvih šest meseci 2024. godine, u Srbiju je uvezeno 65.275 polovnih automobila, dok je tokom cele 2023. godine uvezeno ukupno 131.905 vozila.
Analiza Cube Team-a otkriva da se i dalje nesmetano uvoze vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorima, koja su često nebezbedna i ekološki neprihvatljiva. Ova vozila su zabranjena za uvoz u mnogim zemljama zbog svojih štetnih emisija.
U prvih šest meseci 2024. godine, skoro polovina uvezenih polovnih vozila u Srbiji imala je Euro 3 ili Euro 4 motore. Konkretno, uvezeno je 6.273 vozila sa Euro 3 standardom (9,61%), dok je vozila sa Euro 4 motorima bilo 23.345 (35,76%).
Vozila sa Euro 5 motorom činila su 29,90% uvoza (19.514 vozila), dok su vozila sa Euro 6 motorima činila 24,73% (16.143 vozila).
Starosna struktura uvezenih polovnih vozila pokazuje još sumorniju sliku. Samo 3.826 polovnjaka, koji su prvi put registrovani u ovom periodu, mlađi su od pet godina. Vozila stara do deset godina čine 18.818 uvoza, dok je čak 46.457 vozila starijih od deset godina.
Kada je reč o brendovima, najviše se uvoze polovnjaci sa znakom Folksvagena, sa ukupno 12.703 vozila uvezenih u prvih šest meseci 2024. godine. Na drugom mestu je Audi sa 5.792 vozila, dok su ostali popularni brendovi Opel, Pežo, Reno, BMW, Citroen, FIAT, Mercedes-Benz i Ford. Ukupno je uvezeno 51.049 vozila ovih deset brendova u prvoj polovini godine.
Ovi podaci jasno pokazuju da Srbija i dalje uvozi veliki broj starijih, ekološki problematičnih vozila, što ima značajne posledice po bezbednost i životnu sredinu.
(Telegraf.rs)
Video: Prve reči Svetislava Pešića pred put u Pariz: "OI su veliki izazov za sve nas"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Map
Razlog za to je sto narod nema para za novo a i ti polovnjaci u odnosu na nove aute se manje kvare i lakse i jeftinije ih je odrzavati
Podelite komentar