Srbi spadaju u evropske narode koji godišnje prelaze najmanje kilometara
Razdaljina koju automobil pređe za godinu dana može da pokaže koliku će kilometražu imati za nekoliko godina.
Kompanija za podatke o automobilima carVertical sprovela je studiju u Evropi i SAD kako bi utvrdila u kojim zemljama vozila pređu najviše kilometara godišnje.
Mnogi automobili uvezeni u Srbiju sa Zapada imaju veliku kilometražu, koju nepošteni prodavci mogu da izmene kako bi veštački podigli vrednost vozila.
Automobili u Holandiji godišnje pređu najviše kilometara
Od svih automobila proverenih na platformi carVertical, oni koji se voze u Holandiji imali su najveću prosečnu godišnju kilometražu – 29.851 km, a iza njih su automobili iz Španije (29.017 km), Danske (27.346 km), Belgije (24.308 km) i Francuske (23.775 km).
Za 3–4 godine, automobili iz ovih zemalja imaće već oko 100.000 kilometara na kilometar-satu. Zbog toga njihovi vlasnici mogu odlučiti da ih prodaju i pronađu novo vozilo.
Srbija je na 18. mestu evropskih zemalja u kojima se najviše vozi
Godišnja kilometraža vozila na srpskim putevima relativno je niska i iznosi 20.028 km (18. mesto od 27 evropskih zemalja obuhvaćenih anketom). Vozila u susednoj Mađarskoj (19.357 km) i Hrvatskoj (19.587 km) putuju još manje, a u Rumuniji (20.338 km) i Bugarskoj (20.999 km) – nešto više. Letonci godišnje pređu 17.420 km, što je najmanje u Evropi.
Međutim, najmanja kilometraža zabeležena je kod automobila uvezenih iz SAD – 16.941 km. Iako je kilometraža američkih automobila najniža od svih ispitanih zemalja, većina vozila uvezenih iz SAD ima ozbiljna oštećenja. U suprotnom, prodavci automobila ne bi mogli da zarade njihovom preprodajom.
Iako automobili u Srbiji godišnje prelaze manje nego u Zapadnoj Evropi, posle 10 godina kilometraža takvog automobila može dostići oko 200.000 km.
Auto sa malom kilometražom po niskoj ceni – zvuči previše dobro da bi bilo istinito?
Prilikom odabira polovnog automobila, vozači treba da budu izuzetno oprezni u pogledu vozila sa malom kilometražom po atraktivnoj ceni. Nepošteni prodavci često menjaju očitavanja kilometraže radi veće zarade.
Šansa da kupite automobil sa izmenjenom kilometražom znatno se povećava prilikom kupovine vozila uvezenog iz inostranstva. Nepošteni pojedinci aktivno koriste činjenicu da zemlje ne razmenjuju podatke o automobilima. Zbog toga u Srbiju iz inostranstva stižu mnogi automobili sa falsifikovanom kilometražom – često i više puta.
(Telegraf.rs)
Video: Na ovom mestu je policija ubila Fatona Hajrizija u okolini Loznice
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ja
Kako je to čudno. Imamo najveći standard na svetu, gorivo nikada jeftinije,putevi savršeni i bez putarine, vozimo nove automobile i možda zato najmanje vozimo da ih ne uništimo?. Pa da bi vozio treba imati šta da voziš jer kada je prosek starosti vozila 16 hod šta pričati,treba imati novac za benzin jer po našim cenama ua plelazak 1000km do mora npr treba ti bar 140 eura plus putarine znači bez 200eura ni ne pomišljaj a to je želja za nekog u 20 god starom puntu od 1000eura
Podelite komentar