Dok se mnogi polako udaljavaju od velikih ekrana u automobilima, Lincoln prodaje auto sa ekranom od 48 inča

N. M.
N. M.    ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Savremeni automobili postaju sve više prepuni tehnoloških inovacija, a veći displeji na komandnim tablama su postali standard. Lincoln Nautilus je sada podigao lestvicu sa svojim panoramskim ekranom od 48 inča koji se prostire celom širinom automobila.

Digitalno pismeni vozači očekuju da njihovi automobili repliciraju funkcionalnost njihovih Apple ili Android pametnih telefona. Međutim, kako automobili postaju pokretni računari, veliki ekrani često predstavljaju ozbiljan izvor ometanja.

Era velikih displeja započela je sa Tesla Model S iz 2009. godine, koji je imao ekvivalent od 17-inčnog iPad-a pričvršćenog na sredinu komandne table. Danas, neki ekrani zauzimaju čitavu širinu automobila. Na primer, Mercedes-Benz MBUX Hyperscreen je zakrivljeni stakleni displej od 56 inča koji se proteže od vrata do vrata i sadrži tri odvojena ekrana: instrument tablu za vozača, veliki centralni displej i ekran za suvozača.

Mnogi automobili su takođe odustali od analognih prekidača i dugmadi u korist kontrola na dodir, što može biti funkcionalno na telefonu, ali nije idealno u vozilu u pokretu. Neki sistemi zahtevaju od vozača da neprestano dodiruju ekran, skrećući im pogled sa puta. Na primer, da biste preusmerili vazdušne otvore u Rivian R1T, morate prevući prst preko virtuelne komandne table prikazane na ogromnom ekranu, dok bi jednostavni prekidač bio dovoljno efikasan.

Evropski program za ocenjivanje novih automobila (NCAP), nezavisna agencija za testiranje bezbednosti, toliko je zabrinuta zbog potencijalne opasnosti da će od 2026. godine ocenjivati kontrole vozila kao deo svojih ocena bezbednosti automobila. Novi propisi će zahtevati da automobili imaju fizičke kontrole za funkcije poput pokazivača pravca, signalnih svetala i brisača vetrobranskog stakla kako bi dobili najvišu ocenu, kažu iz agencije za Axios.

Lincoln Nautilus je postavio ekran iznad komandne table i udaljen od dometa vozača, što pomaže da vozač zadrži pogled na putu. Informacije koje su najudaljenije desno od vozača — kao što su vreme i vremenske prilike — koriste veće grafike i fontove, tako da su lako čitljive na prvi pogled.

Izazov za dizajnere bio je ograničiti količinu informacija prikazanih na ogromnom ekranu Nautilusa, kaže Kristijan Dod, direktor digitalnog dizajna Lincolna za Axios. "Imate prostor. Ljudi iz automobilske industrije vide prazan prostor i žele da ga popune", rekao je. "Ali dođete do tačke gde ima previše informacija i postaje manje korisno."

Panoramski ekran je samo za prikaz (iako je uparen sa manjim, 11-inčnim ekranom osetljivim na dodir postavljenim niže na centralnoj konzoli). Nema prikaza na vetrobranskom staklu kao kod većine luksuznih modela. Lincoln kaže da to nije bilo potrebno. Ceo sistem je dizajniran da prioritizuje upotrebu glasovnih komandi, koristeći Google Assistant ili Amazon Alexa za podešavanje temperature u kabini, puštanje muzike ili dobijanje uputstava.

Dok je automobil parkiran, vozač može pristupiti gejmingu, aplikacijama za strimovanje video sadržaja, pa čak i Zoom sastancima.

(Telegraf.rs)

Video: Prvi snimci sa mesta likvidacije Albanca ubice

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA