Zašto bi električni automobili trebalo da budu ograničeni na punjenje do 85%?

 
N. M.
N. M.
 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 5

Automatsko isključivanje punjenja na 85% kapaciteta je izabrano jer je to tačka kada se proces punjenja prirodno usporava kako bi se zaštitila baterija

Kako se broj električnih vozila na putevima povećava, pravila ponašanja na stanicama za punjenje još uvek nisu u potpunosti uspostavljena. Mnogi vlasnici EV vozila susreću se sa problemima kada pokušavaju da napune svoje automobile, posebno na prometnim stanicama.

Jedan od glavnih problema je zauzimanje stanica za punjenje. Vlasnici često ostavljaju svoja vozila priključena na punjače i nakon što su im baterije potpuno napunjene, što stvara gužve i nervozu među ostalim korisnicima. Takođe, neki vozači koriste najjače dostupne punjače, iako njihovi automobili ne mogu prihvatiti tu brzinu punjenja, što dodatno otežava situaciju.

Da bi rešila ove probleme, kompanija Electrify America testira novu strategiju. Njihov plan podrazumeva automatsko prekidanje punjenja kada baterija dostigne 85% kapaciteta. Ovo bi trebalo da smanji gužve na stanicama i omogući brže punjenje za sve korisnike. Ovaj pilot program se trenutno sprovodi na deset najprometnijih stanica za punjenje u Južnoj Kaliforniji.

Automatsko isključivanje punjenja na 85% kapaciteta je izabrano jer je to tačka kada se proces punjenja prirodno usporava kako bi se zaštitila baterija. Dodavanje poslednjih 15% kapaciteta traje znatno duže i može blokirati stanicu za druge korisnike. Prema novom planu, vozači će imati deset minuta da pomere svoja vozila nakon što se punjenje prekine, inače će im biti naplaćena naknada za zadržavanje.

Većina vozača električnih vozila nije svesna koliko brzo njihovi automobili mogu da se pune, pa često biraju najbrži dostupan punjač, što nije uvek najefikasnije rešenje. Educiranje korisnika o optimalnom načinu punjenja njihovih automobila može pomoći u rešavanju ovog problema.

Kompanija Chargeway predlaže da proizvođači električnih vozila promovišu domet svojih automobila pri 80% kapaciteta baterije, uz dodatnih 20% kao rezervu za duže putovanje. Ovo bi moglo promeniti percepciju vozača i učiniti da se osećaju kao da dobijaju više nego što je očekivano.

Proizvođači automobila imaju odgovornost da bolje informišu vozače o optimalnom načinu punjenja. U međuvremenu, ograničenja punjenja na stanicama mogla bi pomoći u usmeravanju ponašanja vozača u pravom smeru i smanjenju gužvi.

(Telegraf.rs)

Video: Srpski vatrogasci i helikopter Ka-32 ispraćeni u Severnu Makedoniju

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • svako punjenje

    16. jul 2024 | 16:24

    smanjuje kapacitet i vek baterije a super brzo punjenje to čini još brže.

  • baba smilja iz darosave

    16. jul 2024 | 16:30

    posle 150 000 km treba da se menja baterija koja košta ? ? ?

  • 85%

    16. jul 2024 | 17:31

    koliki je domet sa 85%

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA