Vreme čitanja: oko 2 min.

Težina novih automobila porasla za 400 kg u poslednjih sedam godina

N. M.

Vreme čitanja: oko 2 min.

Do 2023. godine, broj testiranih SUV-ova, crossovera i pick-up vozila porastao je na 24, sa prosečnom težinom od 1985 kg

  • 0
Behind The Wheel Best 3 row SUVs for 2023 Foto: Tanjug/AP

Prosečna težina novih automobila značajno je porasla u poslednjih sedam godina, pokazuje analiza podataka iz Autocar testova. Između 2016. i 2023. godine, prosečna težina novih automobila povećana je sa 1553 kg na 1947 kg, što predstavlja povećanje od gotovo 400 kilograma.

Razlog za ovo povećanje leži prvenstveno u rastu popularnosti SUV vozila. U 2016. godini, Autocar je testirao 16 SUV-ova i crossovera, koji su imali prosečnu težinu od 1722 kg, što je bilo 169 kg više od prosečne težine svih testiranih automobila te godine. Na primer, Škoda Kodiaq je težila 1751 kg, dok je Škoda Superb iz prethodne godine imala 1505 kg. Slično tome, Jaguar F-Pace je bio 180 kg teži od modela XF sa istim motorom.

Do 2023. godine, broj testiranih SUV-ova, crossovera i pick-up vozila porastao je na 24, sa prosečnom težinom od 1985 kg. Iako je razlika u težini između SUV-ova i drugih automobila smanjena na 38 kg u poređenju sa 169 kg u 2016. godini, SUV-ovi i crossoveri su u proseku težili 1906 kg, što je ispod proseka za sve modele testirane te godine. Ovo sugeriše da SUV-ovi nisu jedini uzrok porasta težine.

Elektrifikacija je takođe značajno doprinela povećanju težine novih automobila. Električni modeli koje je Autocar testirao prošle godine imali su prosečnu težinu od 1991 kg, dok su automobili sa motorom na unutrašnje sagorevanje bili gotovo 100 kg lakši, sa prosekom od 1897 kg. Isključujući hibride i plug-in hibride, prosečna težina pada na 1841 kg, što je 150 kg manje od proseka za električna vozila.

U prvom tromesečju 2024. godine, prosečna težina testiranih automobila iznosila je 2087 kg, pri čemu su većina bili električni, SUV ili oboje. Najteži među njima bio je električni SUV Mercedes-Benz EQS, sa težinom od 2899 kg.

Umiranje klase malih i gradskih automobila takođe doprinosi povećanju prosečne težine. Sve je manje modela ispod 1000 kg. Na primer, 2003. godine, Autocar je testirao šest automobila sa težinom ispod 1000 kg i još šest između 1000 kg i 1100 kg. U 2023. godini, jedini testirani automobil ispod 1000 kg bio je Citroën Ami.

Najlakši automobil testiran prošle godine bio je sportski coupé Alpine A110 R sa 1065 kg, dok je Hyundai Kona, benzinski crossover, težio 1352 kg.

(Telegraf.rs)

Video: Snimak pijavice koja kao tornado nosi sve pred sobom: Zastrašujuć prizor iznad Sartija

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA