Nemački automobilski klub ADAC objavio je svoj godišnji indeks pouzdanosti za 2024. godinu, analizirajući 156 modela automobila 20 proizvođača na osnovu poziva njihovih službi pomoći na putu. Ocenjeni su automobili stari između tri i deset godina, sa najmanje 7.000 registrovanih u Nemačkoj u periodu od 2014. do 2021. godine.
ADAC-ov indeks pouzdanosti se izračunava prema broju intervencija njihove službe pomoći na putu, poznate kao "Žuti anđeo", na 1000 registrovanih vozila. Najčešći uzrok kvarova je baterija, sa 44,1% svih asistencija, što je trend koji se ponavlja poslednjih godina. Slede kvarovi motora i sistema upravljanja sa 22,8%, dok problemi sa alternatorima, električnim sistemima i osvetljenjem čine 10,5% asistencija.
Električni automobili su se pokazali pouzdanijima od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Električna vozila registrovana 2021. godine imala su u proseku 2,8 kvarova na 1.000 vozila, u poređenju sa 6,4 kvarova kod vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem.
ADAC je izdvojio 22 najnepouzdanija automobila na osnovu prošlogodišnje statistike. Modeli sa više godina u "crvenoj zoni" trebaju biti posebno pažljivo pregledani ili izbegavani prilikom kupovine polovnih automobila. Nasuprot tome, automobili sa mnogim godinama u "zelenoj zoni" verovatno neće predstavljati probleme.
Među najmanjim automobilima, Smart ForFour iz 2017. i 2018. godine su ispod proseka u pouzdanosti, dok Smart ForTwo nije mnogo bolji. Hyundai i10 do modelne godine 2018. takođe treba izbegavati.
U potkompaktnim automobilima, Hyundai i20 iz 2014. godine, Opel Meriva iz 2016. i 2017. godine, Renault Clio iz 2014-2016. i Toyota Yaris iz 2021. godine su među manje pouzdanim modelima. Toyota C-HR je najlošija u klasi kompaktnih automobila, sa natprosečnim stopama otkaza u svim procenjenim godinama proizvodnje.
ADAC takođe ukazuje na česte pozive za pomoć za Ford Focus iz 2014. godine, Ford Kuga 2020-2021, Mazda 3 iz 2019, Nissan Qashqai iz 2019. godine, Renault Kadjar iz 2015, Renault Megane 2015-2016. i Renault Scenic 2018-2019.
Opel Insignia je najlošija u segmentu srednje veličine, sa natprosečnim stopama kvarova, posebno u modelskim godinama 2015-2018. Ford S-Max (2016-2018), Toyota RAV4 (2017, 2019-2021) i VW Sharan (2015) takođe beleže visoke stope kvarova.
U luksuznoj klasi nijedan automobil nije postigao naročito loše rezultate. Među kombijima, Fiat Ducato iz 2014, 2015, 2019, 2020 i 2021 je najrizičniji, dok je Renault Master iz 2019-2021 takođe u crvenoj zoni.
ADAC-ov indeks pouzdanosti je koristan kao orijentir, ali treba imati na umu da se kvalitet vozila može razlikovati od statističke ocene.
(Telegraf.rs)
Video: Gastrofest u Brankovini čuva tajne pripreme najboljih jela iz kotlića
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Ovdašnji
Kada bi verovali ADACu, trebali bi smo preći na bicikle. A i za njih bi našli mane. Naš narod laže: "dokon pop i goveda krsti"
Podelite komentar