Evropskoj uniji je za električna vozila potrebno 1.2 miliona punjača godišnje
Prodaja električnih automobila u EU je rasla tri puta brže od postavljanja punjača između 2017. i 2023. godine, pokazuje izveštaj ACEA-e. Gledajući unapred, EU je potrebno osam puta više punjača godišnje do 2030., prema procenama industrije.
"Potrebno nam je usvajanje električnih automobila na masovnom tržištu u svim zemljama EU da bismo postigli ambiciozne evropske ciljeve smanjenja CO2. To se neće dogoditi bez široke dostupnosti javne infrastrukture za punjenje", izjavila je glavna direktorka ACEA-e Sigrid de Vries.
"Vrlo smo zabrinuti što razvoj infrastrukture nije držao korak s prodajom električnih automobila na baterije poslednjih godina. Štaviše, postoji opasnost da se ovaj 'infrastrukturni jaz' proširi u budućnosti - u puno većoj meri nego što procenjuje Evropska komisija."
Kako navodi Index.hr, nešto više od 150.000 javnih punionica je instalirano prošle godine širom EU (u proseku manje od 3000 nedeljno), dostigavši ukupno preko 630.000.
Prema Evropskoj komisiji, 3.5 miliona punionica bi trebalo da bude postavljeno do 2030. Postizanje ovog cilja bi značilo postavljanje oko 410.000 javnih punionica godišnje (ili gotovo 8000 nedeljno) – što je gotovo tri puta više od najnovije godišnje stope instaliranja.
Međutim, ACEA procenjuje da će do 2030. biti potrebno 8.8 miliona punjača. Da bi se to postiglo, bilo bi potrebno instalirati 1.2 miliona punjača godišnje (ili više od 22.000 nedeljno) – osam puta više od poslednje godišnje stope instaliranja.
"Jednostavan pristup javnim stanicama za punjenje nije 'lepo imati', već je to važan uslov za dekarbonizaciju drumskog saobraćaja uz tržišnu podršku i konkurentni okvir proizvodnje u Evropi. Ulaganja u javnu infrastrukturu za punjenje moraju hitno da se povećaju ako želimo da zatvorimo jaz u infrastrukturi i ispunimo klimatske ciljeve", upozorila je De Vries.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mihajlo
Kakav bre CO2, sve je to jedna velika pljacka gradjana...
Podelite komentar
Ris
Treba proizvesti mnogo više struje a samim tim će biti skupa. A sto se tice ekologije istrošene baterije se moraju negde odložiti. Ispada da nafta zagađuje vazduh a baterije (njihovi sastojci i otrovi) zemlju. Ajd' sad? Šta je opasnije?
Podelite komentar
Перагеније
ЛАко је за пуњаче - како ће наћи струју?... Можда од угља, или нафте?...
Podelite komentar