ADAC statistika pouzdanosti: Koji automobili se najmanje kvare na putu?
Električna vozila prvi put registrovana 2021. godine imaju bolje rezultate u statistici kvarova od motora s unutrašnjim sagorevanjem, s oko 3,6 manje kvarova na 1000 vozila. To je vidljivo iz trenutne statistike kvarova Nemačkog autokluba (ADAC), koja sada uključuje i vozila is 2021. godine.
U skladu s tim, električni automobili beleže 2,8 kvarova na 1000 vozila, dok je takozvani procenat kvarova za modele s motorima s unutrašnjim sagorevanjem 6,4. U 2020. godini tri godine stara električna vozila imala su samo 1,9 kvarova manje od motora s unutrašnjim sagorevanjem. Ovi podaci potvrđuju sve veću pouzdanost električnih vozila, mada je još prerano za konačnu ocenu njihove opšte otpornosti na kvarove, piše Revija HAK.
ADAC-ovi mehaničara su intervenisali prošle godine više od 3,5 miliona puta. Sa 44,1 posto, najčešći uzrok kvarova u 2023. i dalje je neispravan ili ispražnjen akumulator. Broj dva su problemi s motorom ili menadžmentom motora (22,8 posto), a slede kvarovi na starteru, alternatoru, električnom sistemu i rasveti (10,5 posto). Gume (8,8 posto) i sistemi za zaključavanje (7,1 posto) zauzeli su četvrto i peto mesto. To rezultira sličnom raspodelom kao i prethodne godine.
Pažljiviji pogled na nova vozila registrovana 2021. godine pokazuje da je akumulator i ovde slaba tačka – za motore s unutrašnjim sagorevanjem i električne automobile. Sa stopom kvarova od 2,4 kvara na 1000 registrovanih vozila, automobili na klasični pogon su značajno ispred električnih (1,2).
Takođe je jasna razlika između klasičnih pogona (1,4) i električnih vozila (0,9) kada je u pitanju drugi najčešći uzrok kvarova – neispravne gume. To je verovatno zbog manje kilometraže električnih vozila. Značajne razlike se takođe mogu videti u problemima oko motora: dok je ovo područje odgovorno za 1,2 kvara na 1000 vozila 20021. godine na automobilima s konvencionalnim pogonom, to je samo 0,2 kvara na modelima na električni pogon.
Međutim, jedva da postoje razlike između tipova pogona kada su u pitanju kočnice, podvozje i komponente karoserije.
Za trenutnu statistiku uzeti su u obzir svi kvarovi koji su se tokom 2023. godine dogodili na vozilima starosti od 3 do 10 godina (prvi put registrovani između 2014. i 2021.). Ispitano je ukupno 156 modela iz dvadesetak marki automobila. Preduslov je da vozilom ima najmanje 7000 novih registracija unutar prve dve godine.
Ako je ovaj uslov ispunjen, ocenjuju se sva godišta vozila s najmanje 5000 registracija. Novi modeli u statistici 2023. godine uključuju električne modele VW ID.4 i Škodu Enyaq.
Izbor pouzdanih modela još uvek je dobar u većini klasa vozila. Lideri među vozilima starim tri godine u trenutnoj statistici su BMW i3 (0,4 kvarova na 1000 vozila), Mini (0,4) i BMW X1 (0,7). Kod mikro automobila u prve tri godine najpouzdaniji su Suzuki Ignis, Toyota Aygo i VW up! Kod gradskih automobila, uz Mini i BMW i3 tu su još Škoda Kamiq, Peugot 2008 i Seat Arona.
U kompaktnoj klasi, uz BMW X1 izdvojićemo BMW seriju 1, BMW seriju 2, BMW X2, Cupru Formentor, Mercedes-Benz A klasu, B klasu, GLA, Seat Atecu, Škodu Scalu i VW ID.3. U srednjoj klasi pouzdanošću se nakon tri godine korišćenja ističu Audi A4, A5, Q5, BMW serije 3, X3, Mercedes-Benz GLC, Tela Model 3, VW ID.4, Poslednje mesto zauzeli su Toyota Yaris (27,8), Ford Kuga (25,4) i Toyota C-HR (22,0), među autima koji su prvi put registrovani 2021. godine.
Ali kakva je situacija s automobilima koji su, na primer, 2019. godište, koje često uvozimo iz Nemačke. Tu je, naravno, više kvarova na 1000 vozila, a kvalitetom se izdvajaju Suzuki Ignis (2,7), Fiat Panda (3,6) i VW Up! (3,2) u klasi mikroautomobila, BMW i3 (0,4), Mini (1,8), Suzuki Swift (1,9), Szuki Vitiara (2,3), Citroen C3 (2,4) te Renault Zoe i VW T-Cross (po 2,9) u klasi malih gradskih automobila, BMW X2 (2,2), X1 (2,5), Škoda Scala (2,3), Volvo XC40 (1,8) i VW T-Roc (2,6) kod kompaktnih automobila, odnosno BMW X3 (1,7) Audi A4 (2,8) te Volvo XC60 (3,0 u srednjoj klasi).
Prema statistikama, očekivano, najviše se kvare vozila starosti od 18 do 23 godine.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Aca
Imate li predstavu koliko takvih auta te starosti se vozi u Srbiji od 18 do 23 godine
Podelite komentar
Dejan
Takva vozila su u većini u Srbiji od 15 pa naviše godina.Baš nam je standard.Ali valjda će popraviti prosek ovi leteći.
Podelite komentar