Nekada su vredeli više od Forda i BMW-a, a onda su krenuli skandali: Kako je propao ovaj proizvođač automobila
Na svom vrhuncu, novi proizvođač automobila je bio procenjen na više od 85 milijardi dolara. U avgustu prošle godine Vinfast je vredeo više od Forda, General Motorsa i BMW-a, ali za razliku od ostalih marki u prvih deset, Vinfast ima mizernu prodaju.
Uz to, iskustva u vožnji s prvim modelom, VF8, takođe su se pokazala razočaravajućima. Uprkos tome, deonice su u avgustu porasle s početne cene od 10 dolara na više od 82 dolara po deonici. Ali ubrzo je cena pala i sada deonica vredi manje od 3 dolara.
Ranije ovog meseca, dva advokatska društva su najavila tužbu u kojoj se navodi da je Vinfast davao lažne izjave o poslovnim rezultatima i uspesima prilikom izdavanja deonica. Govoreći za Charlotte News & Observer, Vinfastov portaparol je nazvao te tvrdnje kao neosnovane.
"Vinfast se pridržavao najviših etičkih standarda i dosledno se pridržavao svih zakona i propisa na tržištima na kojima posluje. Nećemo dalje komentarisati ovu stvar", rekao je on.
Vinfast je inače u aprilu ove godine u Evropi cenu svog SUV-a VF8 s najvećom baterijom iznenada spustio s više od 74.000 na 59.790 evra, što su velikim negodovanjem ispratili kupci koji su vozila nabavili po višoj ceni, navodi Revija HAK.
U Sjedinjenim Američka Državama novinari su kritikovali Vinfast VF8. Pokazalo se da je podvozje nedorađeno, da postoje sistemi koji nisu ispravno povezani, a čuju se i razni neželjeni zvukovi.
Marka je 2022. prodala manje od osam hiljada automobila i pretrpela gubitak od 2,1 milijarde dolara. Prošle godine je taj broj porastao na 34.855, ali to je još uvek daleko ispod cilja.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Myk
Ford I BMW ne bi nikad smeli da se stave ni u istu rečenicu.
Podelite komentar