Direktor BMW-a smatra da se kupcima ne može na silu nametati električna tranzicija
BMW je i protiv carina na kineske automobile u Evropi
Izvršni direktor BMW-a, Oliver Zipse, je izjavio da "Evropska unija trebalo da preispita svoje ciljeve emisija CO2", naglašavajući kako se regulatorni pritisak na proizvođače automobila za smanjenje emisija CO2 intenzivira sledeće godine.
"Verujemo da je sveobuhvatna revizija zakona o CO2 floti u EU ključna", rekao je Zipse tokom godišnje konferencije o rezultatima kompanije, prenosi Automotive News Europe.
BMW je objavio da je smanjio emisije CO2 svoje cele flote na prosečnih 20 posto ispod svog potrebnog evropskog cilja za 2023. godinu, navodi Revija HAK.
Zipse je naglasio da će "pooštravanje ciljeva CO2, koji zahtevaju 25-procentno smanjenje emisija iz voznog parka novih putničkih automobila prodanih u Evropi, u poređenju s brojkama iz 2021. godine, biti teško za industriju".
Volkswagen grupa je takođe pozvala EU da ublaži zahteve. Poziv na reviziju je ponovio izvršni direktor Renaulta, Luca de Meo, u otvorenom pismu zakonodavcima EU. Nepoštovanje novih pravila EU pokrenuće kaznu od 95 evra (za proizvođače automobila) za svako vozilo registrovano u EU, pomnoženo na godišnjem nivou sa svakim g/km CO2 iznad cilja.
Zipse je rekao da je BMW bio na dobrom putu da postigne strože ciljeve za 2025. godinu jer je forsirao povećanje proizvodnje električnih vozila na 20 posto svoje ukupne proizvodnje. Prošle godine, 15 posto globalne prodaje BMW-a bilo je električno, objavila je kompanija.
Uprkos BMW-ovom stavu o postizanju ciljeva, Zipse je upozorio na otpor kupaca prema politici Evropske unije koja gura električne automobile.
"To je slobodna odluka miliona kupaca", rekao je Zipse, aludirajući na to da se kupcima ne može nešto nametati na silu.
Izvršni direktor BMW-a, Oliver Zipse, se izjasnio i protiv podizanja carina na kineske električne automobile koji se uvoze u Evropu, nazivajući pretnju evropskoj automobilskoj industriji prenaduvanom, prenosi Revija HAK. Zipse je poslednji izvršni direktor jednog proizvođača automobila koji je protiv podizanja većih trgovinskih barijera i prati slične izjave svojih rivala u Mercedes-Benzu i Volkswagen grupi.
"Evropska automobilska industrija, kada je u pitanju BMW Grupa, nije masovno oštećena uvozom kineskih automobila, niti je u interesu EU da dodatno nameće carine na te proizvode", rekao je Zipse novinarima, opisujući kao prenaduvan strah da bi Kina mogla ozbiljno da poremeti evropsku prodaju automobila.
"Niko ne može tek tako doći na tržište veliko poput Evrope i tek tako ga preuzeti", kaže Zipse.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bukač
... nama mogu da nameću eautomobile ali nema svrhe sa ovim standardom.
Podelite komentar