U Evropi se godišnje proizvede 16,4 miliona automobila u 104 fabrike
U Evropskoj uniji, Srbiji, Turskoj i Velikoj Britaniji godišnje se proizvede gotovo 16,4 miliona automobila u 104 fabrike, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Statistika ACEA na osnovu brojeva iz 2022. godine obuhvatila je 27 članica EU, kao i Srbiju, Tursku i Veliku Britaniju. Srbija je sa jednom fabrikom, Stellantisovim pogonom u Kragujevcu, u grupi sa Hrvatskom, Slovenijom, Austrijom, Finskom i Poljskom.
Od ukupno 20 zemalja u kojima se proizvode vozila, najviše fabrika i dalje ime Nemačka – 24. Slede Velika Britanija sa 19, Francuska sa 12, pa Italija i Španija sa devet, odnosno osam, piše portal Motor1.com, prenosi Autoblog.rs.
Po četiri proizvođača imaju svoje pogone u Češkoj, Slovačkoj i Turskoj a po tri fabrike su u Belgiji i Mađarskoj. Po dve fabrike su izgrađane u Holandiji, Portugalu, Švedskoj i Rumuniji.
U nemačkim fabrikama se pretežno proizvode automobili koji su izvorno nemački brendovi, i to BMW, Volkswagen, Audi i Mercedes Benz, ali i Škoda i Opel, ali postoje i pogoni za proizvodnju Fordovih i Stellantisovih automobila i jedna fabrika Teslinih električnih vozila kod Berlina.
Međutim, i deo tih marki sada pripada multinacionalnim kompanijama, na primer Opel, čije je sedište i dalje u Nemačkoj, ali je deo Stellantisa.
Slično je i u ostalim većim evropskim zemljama u kojima dominiraju domaće marke. Za razliku od toga, u Češkoj, Slovačkoj, Turskoj, proizvode se i automobili marki Hyundai, Toyota, Kia, a u Mađarskoj Suzuki. Hrvatska ima fabriku svog proizvođača, Rimac grupe.
Kada je reč o proizvođačima, najviše pogona za proizvodnju automobila u Evropi imaju nemački Volkswagen i multinacionalna grupa Stellantis, koja se vodi kao holandska kompanija, a nastala je spajanjem Fiata-Chryslera i francuskog koncerna PSA. Ta dva koncerna imaju po 20 fabrika za proizvodnju automobila u Evropi.
Slede Renault sa osam, BMW sa šest i Toyota sa pet.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.