Cene polovnih automobila više do 30 odsto u odnosu na period pre pandemije: Vozila se sve češće plaćaju kešom
Cene polovnih automobila, koji se u Srbiju najčešće uvoze iz Švajcarske, Nemačke i Belgije, više su za 20 do 30 odsto nego pre pandemije, a zbog skupljih kredita poslednjih nekoliko godina građani se sve češće odlučuju za plaćanje u gotovini.
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu, a kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kilažom i benzinci, prenosi RTS.
Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 putničkih automobila.
Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno kompanije koje su obnavljale svoj vozni park, a koje najviše kupuju modele "škode".
U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su "hjundai tuson" i "tojota jaris kros", dok je "škodin" model "kamik" na trećem mestu. Slede "dačija sandero" i "tojota" sa još jednim modelom "korola".
Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.
Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila.
Petar Veličković, pi-ar sajta "Polovni automobili" kaže da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka.
- Ako se taj trend bude prelio kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo - kaže Veličković.
U Srbiji, kako navodi, postoji pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou.
- Prodato je nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza - napomenuo je Veličković.
Kada je reč o električnim automobilima, Veličković kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.
Pojedini su, kako RTS prenosi, spremni da kupe gotovinom automobil star 10 godina, a takođe su uvereni da su dobro prošli ukoliko je auto uvezen iz Švajcarske, a prešao je samo 150.000 kilometara.
Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.
- Postoje garancije koje daju vlasnici placeva, garancije na pređeni broj kilometara, garancije na trenutno tehničko stanje automobila, garancija na legalnost. Postoje načini na koje možemo da proverimo istoriju automobila - napomenuo je Veličković.
Borko Čarkilović koji se bavi prodajom automobila iz uvoza kaže da je za kupce presudna cena.
- Onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i menjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razume, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih - istakao je Čarkilović.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Leri
Ali pitanje je zasto se cene nisu vratile ? Kukali su da je rat razlog i pandemija ali sad kad je pandemija prosla a rat vise prestao da bude razlog cene i dalje ne idu dole. U jednom trenutku smo od tune do kvake na vratima sve nabavljali iz Ukrajine i time su pravdali cene,sad kad se vidi da je sve bila samo fora da bi digli cene oni se svi i dalje prave ludi i drze cene. Jesmo ovce strasno.
Podelite komentar
Veteran
Davace to oni u bezcenje, evo kreću punjači da se grade na autoputu, tako da struja dolazi, ovi sa polovnih automobila može samo se slikaju pored njih...
Podelite komentar