Cene polovnih automobila više do 30 odsto u odnosu na period pre pandemije: Vozila se sve češće plaćaju kešom
Cene polovnih automobila, koji se u Srbiju najčešće uvoze iz Švajcarske, Nemačke i Belgije, više su za 20 do 30 odsto nego pre pandemije, a zbog skupljih kredita poslednjih nekoliko godina građani se sve češće odlučuju za plaćanje u gotovini.
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu, a kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kilažom i benzinci, prenosi RTS.
Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 putničkih automobila.
Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno kompanije koje su obnavljale svoj vozni park, a koje najviše kupuju modele "škode".
U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su "hjundai tuson" i "tojota jaris kros", dok je "škodin" model "kamik" na trećem mestu. Slede "dačija sandero" i "tojota" sa još jednim modelom "korola".
Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.
Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila.
Petar Veličković, pi-ar sajta "Polovni automobili" kaže da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka.
- Ako se taj trend bude prelio kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo - kaže Veličković.
U Srbiji, kako navodi, postoji pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou.
- Prodato je nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza - napomenuo je Veličković.
Kada je reč o električnim automobilima, Veličković kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.
Pojedini su, kako RTS prenosi, spremni da kupe gotovinom automobil star 10 godina, a takođe su uvereni da su dobro prošli ukoliko je auto uvezen iz Švajcarske, a prešao je samo 150.000 kilometara.
Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.
- Postoje garancije koje daju vlasnici placeva, garancije na pređeni broj kilometara, garancije na trenutno tehničko stanje automobila, garancija na legalnost. Postoje načini na koje možemo da proverimo istoriju automobila - napomenuo je Veličković.
Borko Čarkilović koji se bavi prodajom automobila iz uvoza kaže da je za kupce presudna cena.
- Onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i menjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razume, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih - istakao je Čarkilović.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Leri
Ali pitanje je zasto se cene nisu vratile ? Kukali su da je rat razlog i pandemija ali sad kad je pandemija prosla a rat vise prestao da bude razlog cene i dalje ne idu dole. U jednom trenutku smo od tune do kvake na vratima sve nabavljali iz Ukrajine i time su pravdali cene,sad kad se vidi da je sve bila samo fora da bi digli cene oni se svi i dalje prave ludi i drze cene. Jesmo ovce strasno.
Podelite komentar
Veteran
Davace to oni u bezcenje, evo kreću punjači da se grade na autoputu, tako da struja dolazi, ovi sa polovnih automobila može samo se slikaju pored njih...
Podelite komentar