Sa 18 godina za C, a sa 21 za D kategoriju – počela primena u praksi

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 4

Zbog manjka vozača kamiona i autobusa u našoj zemlji, prošle godine u septembru je izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja omogućeno da vozači koji imaju dozvolu za B kategoriju ili probnu vozačku dozvolu za B kategoriju:

- polažu za C kategoriju sa 18 godina

- polažu za D kategoriju sa 21 godinom

- polažu direktno za D kategoriju bez obaveze posedovanja C kategorije

Međutim, ove izmene nisu mogle da budu primenjene u praksi sve dok se ne izmene još neki propisi, a među njima i Pravilnik o teorijskoj i praktičnoj obuci kandidata za vozače.

Ovaj Pravilnik je sada konačno izmenjen, tako da od 9. marta auto-škole mogu da upisuju kandidate koji žele po novim uslovima da steknu vozačku dozvolu za vožnju kamiona ili autobusa, piše sajt Polovni automobili.

Ograničenja

Nova pravila ipak donose i neka ograničenja:

- oni koji polažu pre zakonskog roka (21 godina za C i 24 za D kategoriju), za tu kategoriju moraju pre vađenja vozačke dozvole da polože i za CPC

- oni koji ovako dobiju dozvolu pre sticanja godina starosti iz zakonskog roka za tu kategoriju mogu da voze samo u Srbiji

Bitno je napomenuti da obaveza polaganja za CPC ne važi za učenike srednjih škola koji završavaju smer vozača motornih vozila.

Da li počinje navala u auto-škole?

Kako kaže Mladen Rašeta, sekretar Privredne komore auto-škola Srbije: „Trenutno je pojačan upis ovakvih kandidata, ali ne onako kako se najavljivalo, jer troškovi ovakvog načina sticanja dozvole nisu mali, pa je potrebno vreme da se skupi novac za polaganje u u auto-školi i u CPC centrima.

Takođe, zbog greške u MUP-ovom softveru za osposobljavanje kandidata, kandidati koji pored probne vozačke B kategorije imaju i još neku kategoriju, na primer A1, ne mogu da se upišu za C kategoriju. Nadamo se da će ovaj kvar uskoro biti uklonjen“.

Hoće li ovo zaista rešiti problem manjka vozača?

"Izmene uslova za dobijanje dozvola za C i D kategoriju urađene su iz namere da poslodavci u Srbiji što pre dobiju nove vozače, jer je ova profesija u deficitu u našoj državi. Već smo pričali o tome da iskusni vozači odlaze u inostranstvo da rade ovaj posao jer je plata tamo dosta viša nego kod nas. Na ovaj način prevoznici dobijaju vozače i za njih su sigurni da neće otići dok ne steknu potreban broj godina. Vreme će pokazati da li je ova odluka bila dobra i bezbedna za sve učesnike u saobraćaju", dodaje Mladen Rašeta.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rade

    14. mart 2024 | 15:20

    Radni vek sam proveo na točkovima i tvrdim da dete od 18 godina nije sposobno za posao profesionalnog vozača. To što imamo manjak vozača ne znači da treba decu da žrtvujemo zbog toga. Pre pune 21 godine nikako.

  • Dragana N

    15. mart 2024 | 12:48

    Krajnje nerazumno, ustvari, van pameti! Zaboga, koji kreten je ovo osmislio!!!?

  • Jj

    15. mart 2024 | 17:25

    I ranije se sa 18 godina polagalo za C

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA