Evropski proizvođači zbog konkurencije ruše cene automobila
Pod pritiskom konkurencije iz Kine, proizvođači automobila Stellantis i Renault snažno će se potruditi da smanje troškove proizvodnje električnih vozila s ciljem da postignu slične cene i profitne marže kao modeli na fosilna goriva, navode rukovodioci industrije Reutersu.
Rast prodaje električnih vozila je usporio zbog kombinacije nedostatka infrastrukture za punjenje i visokih cena zbog čega evropski proizvođaču pokušavaju da razviju pristupačnija električna vozila, u startu skuplja od ekvivalenata sa SUS motorima.
"Da gledam na kratke staze, mogao bih odmah da povećam svoju prodaju električnih vozila jednostavno puštajući marže da klize", rekao je novinarima izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares nakon što je kompanija objavila celogodišnje rezultate za 2023. uz upozorenje na turbulentnu godinu pred nama.
Kako navodi Poslovni.hr, dolazak kineskih električnih vozila je prisilio evropske proizvođače automobila da razviju pristupačnije modele.
"Naravno, svi pokušavaju da smanje troškove električnih vozila kako bi postigli paritet cena sa modelima sa SUS motorima", rekao je izvršni direktor Renaulta Luca de Meo analitičarima odgovarajući na pitanje o cenama i profitabilnosti.
De Meo je rekao da će smanjenje cena biti lakše postići za manje automobile jer proizvođači mogu da smanje veličinu paketa baterija, koja obično dostiže oko 40 posto cene električnog vozila. Posledično, to znači da će cene ostati više za vozila s većim baterijama. Ipak, evropski proizvođači se suočavaju s delikatnim balansiranjem da smanje cene svojih električnih vozila dok pre toga moraju da smanje troškove da bi ostvarili zahtevani profit.
Niže cene biće lakše postići kod manjih modela jer se može smanjiti veličina paketa baterija pa će veća vozila ostati skuplja.
Prošlog oktobra Stellantisov brend Citroen je predstavio novi električni e-C3, jeftini model s početnom cenom od 23.300 evra kao adut prema kineskoj konkurenciji na tržištu pristupačnih električnih vozila. “Naša misija je smanjiti troškove što brže da bismo apsorbovali dodatne troškove elektrifikacije i prodavali vozila po istoj ceni kao i automobile sa SUS motorima jer Kinezi znaju kako da to učine”, rekao je Tavares.
Zahvaljujući smanjenju cena sirovina za baterije, Tavares je rekao da se marže između električnih i modela na fosilna goriva “približavaju” te da žele da ubrzaju taj proces. Cena Fiata 500 se trenutno kreće od 16.790 funti (21.066 dolara) u Britaniji, dok cena električnog 500e počinje od 28.195 funti.
"Važna poruka je da prvo smanjujemo troškove, a zatim i cene da bismo zaštitili maržu automobila”, rekao je analitičarima glavni finansijski direktor Renaulta Thierry Pieton na pitanje o nedavnim sniženjima cena električnog Megana. Dodao je da će električni Scenic, koji bi trebalo da bude lansiran ove godine, koštati nešto ispod 40.000 evra. “Ako pogledate konkurenciju, uključujući i onu iz Kine, Scenic će biti vrlo dobro pozicioniran", smatra on.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.