Novi automobili od jula 2024. godine u Evropskoj uniji s "crnom kutijom"
U narodu poznati kao "crne kutije", snimači leta su obavezni za avione od kraja šezdesetih godina prošlog veka, a od jula ove godine će isto važiti i za sve nove automobile koji se prodaju u Evropskoj uniji.
Iako se nazivaju "crnim kutijama", ovi uređaji nisu crne, nego obično narandžaste boje kako bi ih bilo lakše pronaći u slučaju nesreće. Uređaaji će morati da budu deo svih novoregistrovanih automobila u Evropskoj uniji i to u standardnoj opremi.
Reč je o uređaju pod nazivom Event Data Recorder (EDR), koji će biti obavezan za sve putničke automobile koji spadaju u M1 klasu, a u kojim se nalazi do osam putničkih sedišta, osim sedišta vozača. Takođe, komercijalna vozila iz N1 klase, uključujući pikap vozila i kombije čija masa ne prelazi 3.500 kilograma, takođe će biti opremljena EDR-om. Zemlje Evropske unije su Austrija, Belgija, Bugarska, Hrvatska, Kipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Mađarska. Irska, Italija, Letonija, Litvanija, Luksemburg, Malta, Holandija, Poljska, Portugal, Rumunija, Slovačka, Slovenija, Španija i Švedska, piše Klix.ba.
Saobraćajne nesreće imaju i finansijske posledice za ljude koji učestvuju u njima, a EDR će pomoći policiji da ustanovi tačno šta se dogodilo nakon što se analiziraju podaci EDR-a. Uređaj će beležiti određene parametre u kratkom vremenskom periodu, pet sekundi pre i 0,3 sekunde posle udara.
Prema dokumentaciji Evropske komisije, EDR beleži i čuva podatke o brzini, kočenju, poziciji i naginjanju automobila na putu, kao i kako reaguju bezbednosni sistemi. Pored toga, analizira da li je aktiviran sistem za hitni poziv. Poznato je da je eCall sistem postao obavezan u EU od aprila 2018. godine.
EDR mora da čuva informacije "s visokim stepenom preciznosti". Takođe, čuva informacije koje se odnose na marku i model vozila, kao i na opremu. Ovaj sistem se ugrađuje u jedinicu za kontrolu vazdušnih jastuka i ne može se isključiti. Automatski se aktivira kada se aktiviraju zatezači sigurnosnih pojaseva i vazdušni jastuci. Pored toga, počinje da snimi kada aktivna hauba vozila iskoči ili kada dođe do promene brzine u bočnom ili uzdužnom smeru za više od 8 km/h unutar 0,15 sekundi.
Svi podaci koje čuva EDR pripadaju vlasniku vozila. Uređaj funkcioniše na principu zatvorene petlje, a podaci se prikupljaju anonimno kako ne bi podlegali manipulaciji ako padnu u pogrešne ruke.
Podaci EDR-a su dostupni samo nadležnim organima i služe kao pomoć pri rekonstrukciji nesreće. Informacije se mogu dobiti putem OBD interfejsa, ali ako je port uništen u nesreći, dostupne su i direktno putem "crne kutije".
(Telegraf.rs/Klix.ba)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Zadiranje u privatnos na naj jace , sve ce uradit pod pricom sigurnosti . Ja vidim da ta sigurnost vodi ka tome da se zna ko je kriv , kome treba uzet pare , tako i kamere po cestama sluze za sigurnos ,jeste malo sutra sve je okrenuto tome da se coveka opljacka . Da tome nije tako vlasti bi ulozile novce u puteve , infrastrukturu , signalizaciju , preglednost ... Ucinili bi da pitevi budu sigurniji ali naravno da nam je svima jasno cilj nije nikakva sigurnost vec samo uziet pare od naroda !
Podelite komentar