Kraj za tradicionalne ručne kočnice? Pogledajte koliko ih je ostalo u proizvodnji

 
 
Čitanje: oko 1 min.
  • 2

Iako su neki brendovi i dalje verni klasičnoj ručnoj kočnici, poput Suzukija koji u 71 posto svojih modela zadržava ovu funkciju, trend ukazuje na to da je elektronska kočnica postala nova norma

U poslednjoj deceniji, automobilska industrija svedok je niza inovacija koje su promenile ne samo način na koji vozila voze, već i kako se upravlja njihovim osnovnim funkcijama. Jedan od najupečatljivijih primera ove transformacije jeste uspon elektronskih parkirnih kočnica koje potiskuju tradicionalne ručne kočnice.

Istraživanje CarGurus Manual Handbrake Report sprovedeno od 2018. godine do danas ukazuje na značajan pad prisustva tradicionalnih ručnih kočnica u novim modelima automobila. Dok je pre pet godina 37 posto modela bilo opremljeno klasičnom ručnom kočnicom, u 2023. taj broj se smanjio na svega 9 posto.

U tom kontekstu, 91 posto novih vozila dolazi sa elektronskim parkirnim kočnicama, nagoveštavajući potencijalno izumiranje tradicionalnog sistema do kraja decenije.

Iako su neki brendovi i dalje verni klasičnoj ručnoj kočnici, poput Suzukija koji u 71 posto svojih modela zadržava ovu funkciju, trend ukazuje na to da je elektronska kočnica postala nova norma, posebno među vozilima viših klasa. Ove elektronske kočnice nude veći komfor vozačima, zahvaljujući funkcijama poput automatskog aktiviranja i Hill Hold asistencije koja olakšava polazak na uzbrdicama, prenosi Revija HAK.

Međutim, nije sve u udobnosti i tehnološkom napretku. Postoji i ekonomska dimenzija ove promene - iako su tradicionalne ručne kočnice jeftinije za zamenu, koštajući oko 230 evra u poređenju sa 680 evra za elektronske, dugoročno gledano, potencijalne uštede u održavanju i dugovečnosti elektronskog sistema mogu prevagnuti.

S obzirom na ove informacije, postavlja se pitanje kako će se automobilska industrija prilagoditi ovoj tehnološkoj promeni. Hoće li tradicionalna ručna kočnica postati ekskluzivitet klasičnih i sportskih automobila, ili će se potpuno povući u senci sveprisutnih elektronskih sistema?

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • NN

    3. novembar 2023 | 14:02

    To je jedna od najglupljih inovacija u modernim automobilima.....

  • Mix

    4. novembar 2023 | 17:52

    Kolegi prosle zime elektronska zaledila na parkingu pa posle morao na novom autu ciglu da stavi pod tacak, nije smeo vise da aktivira dugme. Ludilo

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA