Japanski gigant odbijao ulaganja u električna vozila i sad mu se to isplaćuje

 
 
Čitanje: oko 1 min.
  • 4

"Postoji mnogo načina da se popnete na planinu koja postiže ugljeničnu neutralnost"

Kada su se proizvođači automobila utrkivali ko će uložiti više u razvoj električnih automobila, Toyota je ostala na marginama. Neki su Toyotinu uzdržanost da se posveti isključivo električnim automobilima smatrali arhaičnom, najavljujući teške dane u poslovanju japanskog giganta. Ali najnovije aktivnosti Toyotu ipak svrstavaju među pobednike, pogotovo na velikom američkom tržištu.

Danas Toyota ima samo jedan električni automobil – korektni bZ4X te i dalje snažno promoviše svoju hibridnu tehnologiju.

Nakon velikog rasta poslednjih nekoliko godina, prodaja električnih vozila je ušla u fazu opasne stagnacije. Opasne za one koji su preterno investirali. Mnogi američki kupci ne žele električna vozila, a njihova cena i visoke kamate na kredite ne pomažu, navodi Revija HAK.

Govoreći kao šef Japanskog udruženja proizvođača automobila, Wall Street Journal izveštava da je predsednik Toyote Akio Toyoda naglasio da su proizvođači automobila trebali nastaviti ulagati u hibride umesto da idu svim sredstvima u električni tranziciju. Rekao je da automobilska industrija shvata da električna vozila nisu jedini način za smanjenje emisije.

"Postoji mnogo načina da se popnete na planinu koja postiže ugljeničnu neutralnost", rekao je Toyoda.

Toyota je zauzela pristup čekaj i vidi s električnim vozilima, te je uložila u hibridne modele poput novog Priusa, Corolle Cross Hybrid, te hibridne pogone za velike SUV-ove kao što je Sequoia ili pick-up Tundra. Sada se drugi proizvođači automobila približavaju Toyotinom stavu: povlače se iz investicija za električna vozila i ulažu u više hibrida.

General Motors je prošle nedelje najavio da odlaže otvaranje fabrike električnih pick-upova u Mičigenu. Wall Street Journal je takođe objavio da je Ford Motor razmatao ukidanje smene u fabrici u kojoj proizvodi svoj električni F-150 Lightning pick-up jer potražnja slabi. Ford navodno razmišlja i o strateškoj investiciji u razvoj električnih automobila i nove fabrike za električna vozila, koja je vredna 12 milijardi dolara.

U međuvremenu Toyota ne može da drži korak s potražnjom za hibridima.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • T

    2. novembar 2023 | 06:30

    TOYOTA 💪

  • đorđe

    2. novembar 2023 | 09:15

    neka naprave standardnu bateriju koja će se na stanicama kompletna menjati prazna za punu i vozićemo na struju, ovako do sada je to obična prevara

  • Sibin

    7. novembar 2023 | 22:27

    Japanci su to!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA