Ovi automobili najviše štede gorivo: Objavljeni rezultati testiranja benzinaca, dizelaša i električnih vozila

 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Tokom perioda od 20 godina Auto-moto savez Nemačke (ADAC) odradio je 2.500 testova u kojima je proverio potrošnju goriva gotovo svih modela na tržištu

ADAC svojim ekotestom traži odgovor na pitanje koliko pojedini automobil zaista zagađuju okolinu i kolika je u praksi emisija CO2. Najkraće rečeno, uz WLTP merenje ovaj ekotest obuhvata i vožnju na auto-putu, gde se prati kako funkcioniše sistem za tretman izduvnih gasova.

Takođe, izduvni gasovi se proveravaju i u laboratorijskim uslovima, prenosi Index.hr.

ADAC je sada nakon dve decenije odlučio da rezimira svoje testove i izabere najbolje i najgore modele u pojedinim kategorijama.

Modeli s benzinskim motorom

Nema sumnje, ovde važi apsolutna dominacija japanskih automobila, odnosno bolje rečeno Toyote. A to znači samo jedno, Toyota ima odličan hibridni pogon čija se potrošnja kretala od 4.1 l/100 km u Priusu iz 2016. godine, pa do 4.8 l/100 km koliko je trošila prethodna generacija Yarisa, takođe u hibridnom izdanju. Društvo im pravi maleni Suzuki Celerio s 4.8 l/100 km.

S druge strane spektra, najgori model po ADAC-u je Chevrolet Camaro. Opremljen 6.2 V8 monstrumom trošio je 12.4 l/100 km. Dalje su tu BMW M5 (11.1 l/100 km), Porsche Macan S, Ford Mustang 5.0 Ti-VCT i pomalo iznenađujuće, Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 GT AWD.

Dizelaši su još štedljiviji

Iako ovde japanske marke nisu nadmoćne, status najštedljivijeg ipak ide japanskom modelu, i to Mazdi 2 s proskom od 4.1 l/100 km. U top pet su još tri mališana, ali i jedan kompakt.

U pitanju je Mazda 3 s istim dizelašem, što je još jedan dokaz štedljivosti SKYACTIV-D motora.

Među dizelašima koji najviše troše na samom vrhu je Land Rover Defender 90 s prosečnih 9.8 l/100 km. Svi ostali trošili su znatno manje.

Najbolji električni automobili

I u ovoj kategoriji najmanje troše manji automobili. Tesle nema blizu, a prema rezultatima dominira Hyundai. Najbolji rezultat iznosi 14.7 kWh/100 km, a u pitanju je Ioniq iz 2017. godine. Svi noviji Hyundaijevi Ioniq modeli troše više, a jedini koji im potrošnjom konkuriše je maleni VW e-up! sa 16.7 kWh/100 km.

A s druge strane, najveći potrošači su veliki kombiji. Mercedes-Benz EQV 300 je predvodnik s prosekom od 30.9 kWh/100 km.

Najveći domet električnih modela se s godinama drastično menjao. Godine 2011. maleni Peugeot iOn prelazio je 95 km, a 2015. je prosečni domet testiranih automobila bio 149 km, a 2020. 285 km. Ove godine prosečni domet testiranih modela popeo se na 425 km.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Naravno

    25. oktobar 2023 | 16:32

    Toyota jaris i treba da trosi 4 litara jer ima samo 3 cilindra zato ima polovnjaka vise nego novih na prodaju jer je mnogo bucan i nije bas udoban za duge relacije sedista su kao drvene klupe.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA