Ko zagađuje više: Moderan SUV ili klasičan auto star 10 godina?
Ako postoji moderan i popularan segment na tržištu, to su SUV vozila. Međutim, popularnost koju uživaju godinama radi protiv okoline: prosečno prodato vozilo napravilo je korak unazad u tom pogledu.
To je glavni zaključak studije koja upoređuje današnje SUV-ove s automobilima od pre deset godina, prenosi Jutarnji.hr.
Istraživanje je fokusirano na Ujedinjeno Kraljevstvo, gde se udeo prodatih SUV-ova poslednjih godina povećao s otprilike petine na gotovo trećinu. Osim toga, druga istraživanja su pokazala da je tri četvrtine novih SUV vozila registrovano u urbanim područjima.
Izveštaj potpisuje Possible. Ova organizacija za zaštitu okoline je želela da analizira uticaj SUV vozila zbog sve veće zabrinutosti o posledicama koje mogu imati na okolinu, zdravlje i bezbednost. Zato, prema studiji, prosečni automobil s konvencionalnim motorom kupljen 2023. godine ima viši nivo emisije CO₂ od svog ekvivalenta iz 2013. godine.
Mora se uzeti u obzir da, osim kompaktnih, SUV-ovi su uglavnom modeli većih dimenzija, većih motora i veće težine: lako dostignuu dve tone. Osim toga, mnogi od njih su opremljeni sistemima pogona na sve točkove. Neke karakteristike koje su danas češće nego pre desetak godina.
Ako se doda i povećanje broja registracija, postaje jasno da je svaki napredak u efikasnosti nove mehanike praktično poništen. Ovo je potkrepljeno podacima - emisije CO₂ prosečnog novog modela su se smanjile između 2011. i 2016., kada su dostigle 120 grama po kilometru. Od tada se ta brojka stalno povećavala. Toliko da je već 2023. godine blizu 130 g/km.
Prema studiji, ovo je povećanje posledica činjenice da su, u proseku, emisije SUV vozila 20% veće od emisija konvencionalnih modela poput kompaktnih. Popularnost SUV vozila nije izolovan slučaj koji se dešava u Ujedinjenom Kraljevstvu: uobičajena je u drugim evropskim zemljama, a takođe i u SAD-u, gde predstavljaju oko polovinu prodaje.
Zbog toga su, prema Međunarodnoj agenciji za energiju, na globalnom nivou SUV vozila proizvela onoliko emisija koliko Ujedinjeno Kraljevstvo i Nemačka zajedno.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Glupo je svrstavat sve suvove u istu kategoriju , naprimer reno kajar , captur 1.5 dci se ne mogu predit po potrosnji s velikim i mocnim suvovima , bmw x5 , porsche caien i slicni ... Ovi prvi trose [zagaduju] manje nego prosecne limuzine . Ako se vec radi podela onda se treba delit po prosecnoj potrosnji odnosno po kolicini co2 koju pojedino vozilo ispusta .
Podelite komentar