Ko zagađuje više: Moderan SUV ili klasičan auto star 10 godina?

 
 
Čitanje: oko 2 min.
  • 1

Istraživanje je fokusirano na Ujedinjeno Kraljevstvo, gde se udeo prodatih SUV-ova poslednjih godina povećao s otprilike petine na gotovo trećinu

Ako postoji moderan i popularan segment na tržištu, to su SUV vozila. Međutim, popularnost koju uživaju godinama radi protiv okoline: prosečno prodato vozilo napravilo je korak unazad u tom pogledu.

To je glavni zaključak studije koja upoređuje današnje SUV-ove s automobilima od pre deset godina, prenosi Jutarnji.hr.

Istraživanje je fokusirano na Ujedinjeno Kraljevstvo, gde se udeo prodatih SUV-ova poslednjih godina povećao s otprilike petine na gotovo trećinu. Osim toga, druga istraživanja su pokazala da je tri četvrtine novih SUV vozila registrovano u urbanim područjima.

Izveštaj potpisuje Possible. Ova organizacija za zaštitu okoline je želela da analizira uticaj SUV vozila zbog sve veće zabrinutosti o posledicama koje mogu imati na okolinu, zdravlje i bezbednost. Zato, prema studiji, prosečni automobil s konvencionalnim motorom kupljen 2023. godine ima viši nivo emisije CO₂ od svog ekvivalenta iz 2013. godine.

Mora se uzeti u obzir da, osim kompaktnih, SUV-ovi su uglavnom modeli većih dimenzija, većih motora i veće težine: lako dostignuu dve tone. Osim toga, mnogi od njih su opremljeni sistemima pogona na sve točkove. Neke karakteristike koje su danas češće nego pre desetak godina.

Ako se doda i povećanje broja registracija, postaje jasno da je svaki napredak u efikasnosti nove mehanike praktično poništen. Ovo je potkrepljeno podacima - emisije CO₂ prosečnog novog modela su se smanjile između 2011. i 2016., kada su dostigle 120 grama po kilometru. Od tada se ta brojka stalno povećavala. Toliko da je već 2023. godine blizu 130 g/km.

Prema studiji, ovo je povećanje posledica činjenice da su, u proseku, emisije SUV vozila 20% veće od emisija konvencionalnih modela poput kompaktnih. Popularnost SUV vozila nije izolovan slučaj koji se dešava u Ujedinjenom Kraljevstvu: uobičajena je u drugim evropskim zemljama, a takođe i u SAD-u, gde predstavljaju oko polovinu prodaje.

Zbog toga su, prema Međunarodnoj agenciji za energiju, na globalnom nivou SUV vozila proizvela onoliko emisija koliko Ujedinjeno Kraljevstvo i Nemačka zajedno.

(Telegraf.rs)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile

    24. oktobar 2023 | 15:21

    Glupo je svrstavat sve suvove u istu kategoriju , naprimer reno kajar , captur 1.5 dci se ne mogu predit po potrosnji s velikim i mocnim suvovima , bmw x5 , porsche caien i slicni ... Ovi prvi trose [zagaduju] manje nego prosecne limuzine . Ako se vec radi podela onda se treba delit po prosecnoj potrosnji odnosno po kolicini co2 koju pojedino vozilo ispusta .

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA