Ko zagađuje više: Moderan SUV ili klasičan auto star 10 godina?
Istraživanje je fokusirano na Ujedinjeno Kraljevstvo, gde se udeo prodatih SUV-ova poslednjih godina povećao s otprilike petine na gotovo trećinu
Ako postoji moderan i popularan segment na tržištu, to su SUV vozila. Međutim, popularnost koju uživaju godinama radi protiv okoline: prosečno prodato vozilo napravilo je korak unazad u tom pogledu.
To je glavni zaključak studije koja upoređuje današnje SUV-ove s automobilima od pre deset godina, prenosi Jutarnji.hr.
Istraživanje je fokusirano na Ujedinjeno Kraljevstvo, gde se udeo prodatih SUV-ova poslednjih godina povećao s otprilike petine na gotovo trećinu. Osim toga, druga istraživanja su pokazala da je tri četvrtine novih SUV vozila registrovano u urbanim područjima.
Izveštaj potpisuje Possible. Ova organizacija za zaštitu okoline je želela da analizira uticaj SUV vozila zbog sve veće zabrinutosti o posledicama koje mogu imati na okolinu, zdravlje i bezbednost. Zato, prema studiji, prosečni automobil s konvencionalnim motorom kupljen 2023. godine ima viši nivo emisije CO₂ od svog ekvivalenta iz 2013. godine.
Mora se uzeti u obzir da, osim kompaktnih, SUV-ovi su uglavnom modeli većih dimenzija, većih motora i veće težine: lako dostignuu dve tone. Osim toga, mnogi od njih su opremljeni sistemima pogona na sve točkove. Neke karakteristike koje su danas češće nego pre desetak godina.
Ako se doda i povećanje broja registracija, postaje jasno da je svaki napredak u efikasnosti nove mehanike praktično poništen. Ovo je potkrepljeno podacima - emisije CO₂ prosečnog novog modela su se smanjile između 2011. i 2016., kada su dostigle 120 grama po kilometru. Od tada se ta brojka stalno povećavala. Toliko da je već 2023. godine blizu 130 g/km.
Prema studiji, ovo je povećanje posledica činjenice da su, u proseku, emisije SUV vozila 20% veće od emisija konvencionalnih modela poput kompaktnih. Popularnost SUV vozila nije izolovan slučaj koji se dešava u Ujedinjenom Kraljevstvu: uobičajena je u drugim evropskim zemljama, a takođe i u SAD-u, gde predstavljaju oko polovinu prodaje.
Zbog toga su, prema Međunarodnoj agenciji za energiju, na globalnom nivou SUV vozila proizvela onoliko emisija koliko Ujedinjeno Kraljevstvo i Nemačka zajedno.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Glupo je svrstavat sve suvove u istu kategoriju , naprimer reno kajar , captur 1.5 dci se ne mogu predit po potrosnji s velikim i mocnim suvovima , bmw x5 , porsche caien i slicni ... Ovi prvi trose [zagaduju] manje nego prosecne limuzine . Ako se vec radi podela onda se treba delit po prosecnoj potrosnji odnosno po kolicini co2 koju pojedino vozilo ispusta .
Podelite komentar