Volkswagen i Tesla drže konce prodaje u Evropi

 
Čitanje: oko 3 min.
  • 0

Prodaja novih automobila u Evropi beleži novi rast i u septembru zbog velikih zaostalih narudžbina, podaci su Evropskog udruženja proizvođača automobila. Broj registracija novih automobila je zabeležio rast od 9,2%, dok su električni automobili prestigli dizele i dostigli respektabilnih 14,8% tržišnog udela.

Septembar je 14. mesec u nizu koji beleži pozitivnu stopu rasta prodaje novih automobila. Reč je o rastu od 9,2% ukupno registrovanih novih vozila, a radi se o 861.062 jedinice. Dva EU tržišta s najvećim rastom u devetom mesecu su Italija (+22,7%) i Francuska (+10,7%). Nemačko tržište je bilo relativno stabilno, s malim padom od 0,1% u poređenju sa septembrom lane, piše Klix.ba.

Ako se posmatra ukupna brojka za tri tromesečja u 2023. tržište novih automobila u EU je znatno poraslo (+16,9%), a u pitanju je ukupno osam miliona registrovanih vozila. Uprkos rastu od početka godine, tržište je i dalje 20% ispod nivoa pre pandemije COVID-a, s obzirom da je u istom periodu 2019. na tlu Evrope isporučeno 10 miliona novih automobila. Osim Mađarske (-3,2%), sva tržišta u regiji su zabeležila rast u ovih devet meseci, uključujući četiri najveća: Italija (+20,5%), Španija (+18,5%), Francuska (+15,9%) i Nemačka (+14,5%).

Dizeli tonu sve dublje

Prema pogonskom energentu u septembru je tržišni udeo električnih automobila dostigao 14,8% tržišta (127.149 jedinica), što predstavlja rast u odnosu na 14,1% u septembru prethodne godine. Ovo je bio treći mesec ove godine da su električni automobili nadmašili dizelaše, što ih čini trećim najpopularnijim izborom za kupce novih automobila. Nemačka kao najveće tržište za baterijska vozila, pala je za značajnih 28,6%, što se može povezati s smanjenjem subvencija za privatne kupce upravo od 1. septembra. Međutim, pozitivni rezultati na tri druga tržišta EU – Holandiji (+70,8%), Švedskoj (+60,7%) i Francuskoj (+34,2%) – nadoknadili su pad prodaje u Nemačkoj.

Hibridni automobili su zadržali svoju poziciju druge najpoželjnije opcije, čineći značajnih 27,3% tržišta. U septembru su registracije novih hibrida u EU-u porasle za 30,5%, prvenstveno podstaknute snažnim rastom na tri najveća tržišta u bloku: Nemačkoj (+44,1%), Italiji (+34,8%) i Francuskoj (+30,2%). To je rezultiralo kumulativnim povećanjem od 28,8%, s gotovo 2 miliona prodanih jedinica u prva tri kvartala godine, a to je respektabilnih četvrtina ukupnog tržišta.

Iako su benzinski automobili i dalje glavni izbor kupaca s rastom od 5,5%, njihov tržišni udeo je pao s 35,3% u septembru 2022. na 34,1% ove godine. Ovom rezultatu je uveliko doprineo rast prodaje na najvećim tržištima bloka, i to Italiji (+32,2 %) i Nemačkoj (+9,1 %).

Tržište dizelskih automobila u EU je nastavilo da pada i u septembru (-12,5%), uprkos rastu u Nemačkoj (+4,6%), jer se prodaja na većini drugih tržišta povukla. Dizelski automobili sada imaju tržišni udeo od 12,7%, što je pad u odnosu na 15,9% u septembru prethodne godine.

Volkswagen neprikosnoveni No. 1 u EU

Ukupan broj registrovanih vozila po proizvođačima i grupacijama drži i dalje Volkswagen visoko na prvom mestu. Čak je cela VW Grupa zabeležila rast prodaje u devet meseci ove godine, a najveći skok je napravila Cupra sa 42,1% većim brojem registracija (122.555) u odnosu na isti period u 2022. (86.255).

Iako je septembarska prodaja podbacila, verovatno zbog pada potražnje u Nemačkoj usled ukidanja subvencija, kompanija Tesla je ipak kumulativno napravila najveći skok na tržištu u ovoj godini. Reč je o više od 203.000 registrovanih vozila u devet meseci ove godine, što je +131,2% više nego lane kad su isporučili manje od 88.000 automobila.

Još jedan rezultat pada u oči. Iako se radi o svega 35.000 registrovanih automobila, Alfa Romeo je isporučio 80,3% više vozila u ovoj, nego u prošloj godini (19.726). Sličan rezultat je ostvario Lexus. Sa 30.815 registracija Toyotin luksuzni podbrend skočio je za 63 posto.

Najveći gubitnici tržišta su: Mitsubishi (-27,4%), Honda (-26,2%) i Jaguar (-15,7%).

Ukupan broj registrovanih vozila u 2023.

  • Volkswagen - 873,432 (+16,7%)
  • Toyota - 513,463 (+9,3%)
  • Renault – 466,488 (+20,2%)
  • Peugeot – 450.460 (+6,2%)
  • Škoda - 433,173 (+25,4%)
  • Audi - 429,508 (+25.8)
  • BMW - 427,366 (+16,4%)
  • Mercedes - 417,711 (+10.3%)
  • Dacia - 390,689 (+21.5%)
  • Kia - 349,032 (+4,8%)

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA