Zašto je električni Volkswagen ID.7 u Kini dvostruko povoljniji nego u EU?
Na kineskom tržištu je najavljena prodaja nove Volkswagenove električne limuzine ID.7 Vizzion. Prodaja startuje polovinom sledećeg meseca, i to po više nego dvostruko nižoj ceni za ulazni model (od 24.300 evra) nego što je to slučaj u Nemačkoj (56.995 evra).
Kako navodi Klix.ba, kinesko-nemački savez FAW će zvanično početi s prodajom nove električne limuzine ID.7 Vizzion na Guangzhou Auto Showu sledećeg meseca. Limuzina srednje klase bi trebalo da ima cenovni raspon između 24.300 i 33.000 evra na kineskom tržištu. S obzirom da ova limuzina u Nemačkoj ima startnu cenu od 56.995 evra (u pojedenim EU zemljama čak i višu), doduše s jačim motorom od 286 KS spram ulazne verzije u Kini (210 KS), ali s jednako-kapacitetnom baterijom od 77 kWh i takođe sa zadnjim pogonom, ipak razlika u ceni je ogromna. Razlika kod verzija sa kapacitetnijim baterijama i pogonom na sve točkove je još veća.
Da li su kineske vlasti toliko olakšale FAW-VW kompaniji da finalna cena za kupca može da bude ovako niska? Ono što je poznato od ranije, vlasti u Kini konstatno podupiru lokalne proizvođače kroz niz beneficija uključujući kredite od državnih banaka, kapitalne rezerve iz državnih investicijskih fondova, niže naknade za korišćenje električne energije i sl. Kineski proizvođači automobila takođe imaju koristi od subvencija u povezanim sektorima u celom lancu vrednosti, uključujući baterije i softver. Loša strana kineske priče kaže da radnik u Kini zaradi tri puta manje nego radnik u autoindustriji u Evropi. Kinezi su zauzeli stav brige o ekonomiji, ali i s mnogo manje pažnje prema zaštiti radnika čija satnica varira između mizernih dva i četiri evra.
S druge strane, VW je sa kineskim partnerima prošlog meseca značajno redukovao cene da bi se izborio s konkurencijeom, što je rezultiralo boljom prodajom. Međutim, rezultat je varljiv, jer poziciju drugog najvećeg brenda generišu prvenstveno jeftinim budžet autima, kakva je 4,56 metara dugačka limuzina Lavida koja ima ulaznu cenu od 13.345 evra za šta u Evropi ne možete kupiti više ni Dacia modele. Naime, rezultati ukupne prodaje (konvencionalna + električna vozila) nakon trećeg kvartala u Kini izgledaju ovako: BYD je prvi sa 1,79 miliona prodatih vozila, VW je drugi sa 1,56 miliona, a Toyota treća sa 1,24 miliona isporuka. Ipak, u segmentu baterijskih vozila VW, sa svojim partnerima SAIC i FAW, značajno zaostaje i zauzima tek deveto mesto sa skoro 10 puta manjom prodajom (92.332 primerka) od lokalnog BYD-a (893.754) i skoro pet puta manjim brojem isporuka u odnosu na drugoplasiranog Teslu (433.729).
Pitanje je zašto EU ne može, ili u stvari ne želi, da napravi sličan koncept ukoliko zaista želi da ostvari krajnji cilj i postigne ugljeničnu neutralnost u potpunosti. Subvencije, koje se postepeno ukidaju u pojedinim zemljama, samo su delić visoke cene koju plaća evropski kupac. EU je potreban koncept kojim bi podupirao proizvođače s nekim olakšicama koje bi se na kraju odrazile na proizvodnu cenu proizvoda, ali i ka krajnjim kupcima. Možda Kinezi u očima EU zvaničnika preteruju sa olakšicama, ali ako izuzemo loš odnos prema radnoj snazi, tu nema ništa loše, pogotovo za krajnjeg kupca. Evropski model se mora što pre menjati. Uprkos prisutnoj inflaciji, evropski proizvođači imaju čini se nikad veće profite na svakom proizvedenom automobilu, a menadžeri i članovi upravih odbora imaju ugovore i bonuse vredne po nekoliko desetina miliona evra godišnje.
Negde se mora preseći, inače će balon puknuti pod pritiskom kineske konkurencije kada jednog dana izgrade fabrike na tlu Evrope i ozbiljnije zaprete evropskoj eliti.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nebojša
Ne, ne, jeftiniji je u NR KINI jer u EU je pljacka. Kina je uredjena zemlja u kojoj je sve digitalno, sve je šod kontrolom pa je kriminal na minimumu a kada nekoga nahvataju bolje da se sam ubije. Primer kako se uredjuje zemlja a ne EU. SRBIJU NE SPOMINJEM JER JE VAN KONKURENCIJE SVAKAKO i nema šozitivnog parametra za merenje
Podelite komentar
Mihajlo
Pa, vreme je da se u SRBIJI počne sa proizvodjom kineskih Automobila!!!
Podelite komentar