Proizvođači automobila će morati da daju sve podatke o vozilima nezavisnim servisima
Proizvođači automobila po pravilu pokušavaju da tim serviserima uskrate pristup ključnim servisnim alatima i tako primoraju vozače da automobile servisiraju u ovlašćenoj mreži servisa, koji su po pravilu skuplji. To će se sada verovatno prominiti nakon presude Evropskog suda pravde, koja ide u korist nezavisnih servisera.
Kako navodi Revija HAK, prema presudi nezavisnim privrednim subjektima mora da se omogući pun pristup informacijama potrebnim za obavljanje njihovih zadataka u lancu snabdevanja na tržištu popravki i održavanja vozila. Ograničenje koje postavljaju proizvođači bi dovelo do smanjenja konkurencije i smanjenog izbora potrošača.
Proizvođači automobila sve više otežavaju nezavisnim radionicama pristup informacijama u automobilu, kao što je memorija grešaka ugrađene elektronike. Oni često naplaćuju naknade za licence ili vezu s vlastitim serverima servisima koji nisu deo njihove servisne mreže.
U postupku, lanac radionica ATU i specijalista za autostakla Carglass su zajedno tužili FCA Italy SpA. Carglass očekuje da će sada svi proizvođači vozila poštovati tumačenje propisa i odmah ukloniti sva ograničenja pristupa. Ali treba biti realan, ulaganja u elektronsku opremu neće se isplatiti svim servisima pa će mnogi manji servisi biti prisiljeni na održavanje starijih vozila, koja nisu toliko zahtevna s elektronskim sistemima.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
Odoh onda ja kod majstor Đure na ćošku.Radi pomoću "štapa i kanapa" ali zna znanje i što je najbitnije dijagnostika kvarova mu je nepogrešiva.
Podelite komentar