Proizvođači automobila će morati da daju sve podatke o vozilima nezavisnim servisima
Proizvođači automobila po pravilu pokušavaju da tim serviserima uskrate pristup ključnim servisnim alatima i tako primoraju vozače da automobile servisiraju u ovlašćenoj mreži servisa, koji su po pravilu skuplji. To će se sada verovatno prominiti nakon presude Evropskog suda pravde, koja ide u korist nezavisnih servisera.
Kako navodi Revija HAK, prema presudi nezavisnim privrednim subjektima mora da se omogući pun pristup informacijama potrebnim za obavljanje njihovih zadataka u lancu snabdevanja na tržištu popravki i održavanja vozila. Ograničenje koje postavljaju proizvođači bi dovelo do smanjenja konkurencije i smanjenog izbora potrošača.
Proizvođači automobila sve više otežavaju nezavisnim radionicama pristup informacijama u automobilu, kao što je memorija grešaka ugrađene elektronike. Oni često naplaćuju naknade za licence ili vezu s vlastitim serverima servisima koji nisu deo njihove servisne mreže.
U postupku, lanac radionica ATU i specijalista za autostakla Carglass su zajedno tužili FCA Italy SpA. Carglass očekuje da će sada svi proizvođači vozila poštovati tumačenje propisa i odmah ukloniti sva ograničenja pristupa. Ali treba biti realan, ulaganja u elektronsku opremu neće se isplatiti svim servisima pa će mnogi manji servisi biti prisiljeni na održavanje starijih vozila, koja nisu toliko zahtevna s elektronskim sistemima.
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Zoran
Odoh onda ja kod majstor Đure na ćošku.Radi pomoću "štapa i kanapa" ali zna znanje i što je najbitnije dijagnostika kvarova mu je nepogrešiva.
Podelite komentar