Ako je auto star 17 godina ne znači automatski i da je ne bezbedan, stvar je u održavanju.
Pošto je naš standard veoma nizak jeftinije je da naše stanovništvo vozi starije automobile koji imaju obične motore bez dpf i ostalih gluposti. Naj lakše je kupiti auto, problem je skupo održavanje, gorivo, nove gume... Da ne dužim ko je shvatio.
Како нам је стандард низак?
Ми смо најбољи у Европи.
7% новијих аута.
Пре 20 година смо возили 5-6 година стара возила а сад 15-20 година (бар моја околина).
Pa kada je inflacija preko 50% , a plate stoje.Svaki proizvod u poslednjih 3 godine je poskupeo od 30-100%, a neki i više.Od komunalija, preko hrane, goriva, cene stanova , najma i svega onoga što kupujemo svaki dan.Pre 3-5 godina mogao si da kupiš nov auto za 10.000-12000 eura.Sada taj isti auto (mislim na marku i tip) košta 15.000-18.000.Recimo Suzuki SX4 pre 7-8 godina nov je mogao da se kupi za 10.000 sada SX4 košta 21.000.Tojota Yaris je 2019.nova koštala 12.000, a sada 18.000.Opel Astra 2019 nova 12.000, a sada 20.000...Ne znam nikoga kome je ni u privatnom, a kamoli u državnom sektoru plata skočila za više od 10%.Da bi kupio nov auto nije više dovoljno ni da imaš primanja 2000 eura mesečno(ako imaš decu), a to ima možda 15% građana.
Zašto raste starost. Evo mog primera. Godine 2017 kupio sam auto star deset godina i platio 2300 eura. Danas isti model auta star deset godina košta od 3800 eura pa na više. Što znači da je poskupeo 65%.
Uvoznici neka ne uvoze krševe a cene ih papreno.Realne cene i bice ok.Malo drzava da pomogne u smislu da uvoznici manje placaju nesto ali zato da auto tipa 2005 ne moze biti skuplje od 2000 e .A ne prodaju se automobili od 2000 to god. za 1500 evra.Po oglasima.Znaci drzava da smanji cene uvoznih automobila ne levo desno.
Jedan predlog: trenutno je u srbiji pravilo što mlađi auto-to skuplja registracija,a to bi trebalo promeniti. Za auto sa euro 6 motorom plaćam 10 hiljada višu registraciju nego za euro 2,star 20god.
E ako ova strategija pa plus akcioni plan ne podmladi naš vozni park, neće ništa. Uzmite medijalnu platu i minimalnu potr. korpu, i kako onda pošten čovek da kupi noviji auto? To što se po medijima palam... o prosečnoj plati, to okačite mačku o rep. Uzmeš jednog Bajatovića i dodaš hiljadu "običnih" ljudi i dobiješ tzv. prosek. A da je samo jedan Bajatović bilo bi dobro.
Automobil je star koliko i rezervni delovi. Ako se auto redovno održava ne utiče znatno na bezbednost saobraćaja jer je paket opreme otprilike sličan.Noviji automobili imaju samo malo više opreme. Recimo moj model grande punto iz 2006 nema asr ali ima: abs, elektronsko podešavanje svetala retrovizora i maglenke zapravo ima opremu koju sam ja lično birao. Razlika je u novijim modelima asr, automatsko zaključavanje i maglenka koja se pali u krivini samo jedna a motori slabiji. Multimedija samo odvlači pažnju dok vozite tako da su noviji modeli nebezbedniji u tom pogledu.Jedino su ekološki malo bolji noviji ali tek euro 6 i 7 motori koji su preskupi za nas.
Problem je sto kad plata raste rastu troskovi. Jeste plata bila 300 ranije ali je i potrosacka korpa bila duplo manja. Tako da realno plata stoji, tapkamo u mestu 30 godina dugovi rastu. Pravimo autoputeve koje najvise habaju stranci, a mi ih placamo. Stranac dodje drzava mu da subvenciju za svakog zaposlenog, a domacinu koji ima firmu i zivi u srbiji ne da. Stranac zatvori firmu i ode, a domacin zatvori firmu jer ne moze da se takmici sa strancem kojem drzava isplati troskove zarada po zaposlenom 5 god.Tako smo dosli u situaciju da smo roblje. Jos da uniste poljoprivredu a hoce, svi sa sela beze u grad i dok plate stanarinu i jedu mogu da voze samo krntiju.....
Kovač
Pored vraćanja kilometraže ,sad ćemo i godište da štelujemo.
Podelite komentar
Bukač
... Srbin kad mora onda neće bez obzira što nema.
Podelite komentar
Saša
Ako je auto star 17 godina ne znači automatski i da je ne bezbedan, stvar je u održavanju. Pošto je naš standard veoma nizak jeftinije je da naše stanovništvo vozi starije automobile koji imaju obične motore bez dpf i ostalih gluposti. Naj lakše je kupiti auto, problem je skupo održavanje, gorivo, nove gume... Da ne dužim ko je shvatio.
Podelite komentar
нс
@Saša
Како нам је стандард низак? Ми смо најбољи у Европи. 7% новијих аута. Пре 20 година смо возили 5-6 година стара возила а сад 15-20 година (бар моја околина).
Podelite komentar
Vitez Koja
Pa kada je inflacija preko 50% , a plate stoje.Svaki proizvod u poslednjih 3 godine je poskupeo od 30-100%, a neki i više.Od komunalija, preko hrane, goriva, cene stanova , najma i svega onoga što kupujemo svaki dan.Pre 3-5 godina mogao si da kupiš nov auto za 10.000-12000 eura.Sada taj isti auto (mislim na marku i tip) košta 15.000-18.000.Recimo Suzuki SX4 pre 7-8 godina nov je mogao da se kupi za 10.000 sada SX4 košta 21.000.Tojota Yaris je 2019.nova koštala 12.000, a sada 18.000.Opel Astra 2019 nova 12.000, a sada 20.000...Ne znam nikoga kome je ni u privatnom, a kamoli u državnom sektoru plata skočila za više od 10%.Da bi kupio nov auto nije više dovoljno ni da imaš primanja 2000 eura mesečno(ako imaš decu), a to ima možda 15% građana.
Podelite komentar
нс
@Vitez Koja
То причам Којо годинама! Лажу нас опасно,4-6% живи екстра!
Podelite komentar
Dalibor
Pa to najmanji problem.Samo povećaju plate i rešeno
Podelite komentar
Mile
To je ta ekonomska sila ,nema za hleba a kamoli za novi auto
Podelite komentar
Vu
Zašto raste starost. Evo mog primera. Godine 2017 kupio sam auto star deset godina i platio 2300 eura. Danas isti model auta star deset godina košta od 3800 eura pa na više. Što znači da je poskupeo 65%.
Podelite komentar
Galle
Koliko para, toliko muzike. Standard sve govori.
Podelite komentar
Deda
Menjala bi moja gospođa mene za mladića ali ne može.
Podelite komentar
Go go
@Deda
To je samo Vaše mišljenje.
Podelite komentar
Đ
Starost automobila je slika naše ekonomske moći. Retko ko vozi polovan auto zato što voli.
Podelite komentar
strah
Skoro pa svaki komentar da lajkujes
Podelite komentar
Mare
Uvoznici neka ne uvoze krševe a cene ih papreno.Realne cene i bice ok.Malo drzava da pomogne u smislu da uvoznici manje placaju nesto ali zato da auto tipa 2005 ne moze biti skuplje od 2000 e .A ne prodaju se automobili od 2000 to god. za 1500 evra.Po oglasima.Znaci drzava da smanji cene uvoznih automobila ne levo desno.
Podelite komentar
Mile
Jedan predlog: trenutno je u srbiji pravilo što mlađi auto-to skuplja registracija,a to bi trebalo promeniti. Za auto sa euro 6 motorom plaćam 10 hiljada višu registraciju nego za euro 2,star 20god.
Podelite komentar
Mica
Ajde tigrovi, gde ste.....
Podelite komentar
Frc
@Mica
Mjai mjau
Podelite komentar
Ne ide to direktivom
E ako ova strategija pa plus akcioni plan ne podmladi naš vozni park, neće ništa. Uzmite medijalnu platu i minimalnu potr. korpu, i kako onda pošten čovek da kupi noviji auto? To što se po medijima palam... o prosečnoj plati, to okačite mačku o rep. Uzmeš jednog Bajatovića i dodaš hiljadu "običnih" ljudi i dobiješ tzv. prosek. A da je samo jedan Bajatović bilo bi dobro.
Podelite komentar
Miki
@Ne ide to direktivom
Moja baba ima 90 godina i ja imam 20 sto u proseku ispadne 55 godina ... Zanci isto je i s platama .
Podelite komentar
Milko
Automobil je star koliko i rezervni delovi. Ako se auto redovno održava ne utiče znatno na bezbednost saobraćaja jer je paket opreme otprilike sličan.Noviji automobili imaju samo malo više opreme. Recimo moj model grande punto iz 2006 nema asr ali ima: abs, elektronsko podešavanje svetala retrovizora i maglenke zapravo ima opremu koju sam ja lično birao. Razlika je u novijim modelima asr, automatsko zaključavanje i maglenka koja se pali u krivini samo jedna a motori slabiji. Multimedija samo odvlači pažnju dok vozite tako da su noviji modeli nebezbedniji u tom pogledu.Jedino su ekološki malo bolji noviji ali tek euro 6 i 7 motori koji su preskupi za nas.
Podelite komentar
Jasna
Kad povecaju plate, bice i novijih auta. Ali tesko da cemo taj film skoro gledati.
Podelite komentar
Ns
@Jasna
Problem je sto kad plata raste rastu troskovi. Jeste plata bila 300 ranije ali je i potrosacka korpa bila duplo manja. Tako da realno plata stoji, tapkamo u mestu 30 godina dugovi rastu. Pravimo autoputeve koje najvise habaju stranci, a mi ih placamo. Stranac dodje drzava mu da subvenciju za svakog zaposlenog, a domacinu koji ima firmu i zivi u srbiji ne da. Stranac zatvori firmu i ode, a domacin zatvori firmu jer ne moze da se takmici sa strancem kojem drzava isplati troskove zarada po zaposlenom 5 god.Tako smo dosli u situaciju da smo roblje. Jos da uniste poljoprivredu a hoce, svi sa sela beze u grad i dok plate stanarinu i jedu mogu da voze samo krntiju.....
Podelite komentar
🔴🔵⚪
Vozio bih ja mladji ali neće da može, sa našim platama...
Podelite komentar
ŠUMADINAC KG
Sa ovakvim platama,cenom benzina i evrodizela teško da se podmladi vozni park.
Podelite komentar
Honda
@ŠUMADINAC KG
Za 43000 može da se kupi oko 198 L diesel a
Podelite komentar
Vodolijax
Uvezli sav otpad iz EU i sad smanjiti.......
Podelite komentar
534
Naravno da se povećava kad tehnički pregled ne radi svoj posao. 70 % ovih kokošinjaca ne bi prošlo tehnički u EU.
Podelite komentar
Pa
@534
Po cemu tako zakljucujes??? EU si vidio samo na karti.😊
Podelite komentar
Mihajlo
@534
Evo predlog, idi na Google Street u Svedsku, izaberi neko selo pa pogledaj sta se vozi. Ne mora ni selo, nego neka periferija veceg grada.
Podelite komentar
нс
@534
534 у Грчкој су канте од аута,земља у ЕУ. Нас овде добро фарбају!
Podelite komentar