Carine od 10% na električna vozila izazivaju zabrinutost u evropskoj automobilskoj industriji
Evropski proizvođači automobila suočavaju se sa novom pretnjom koja može ugroziti njihovu konkurentnost na globalnom tržištu. Asocijacija evropskih proizvođača automobila (ACEA) uputila je ozbiljno upozorenje uoči trgovinskog sastanka između Evropske unije i Velike Britanije, pozivajući obe strane da odlože primenu novih carinskih propisa koji predviđaju carine od 10% na električna vozila. Luka de Meo, izvršni direktor Renaulta i predsednik ACEA-e, istakao je da je sada pogrešno vreme za podizanje cena.
"Evropski automobilski sektor trenutno se bori za očuvanje tržišnog učešća u okolnostima sve oštrije globalne konkurencije. Uvođenje ovakvih carina u ovom trenutku nije dobar potez," rekao je de Meo.
Sporazum predviđa oslobođenje električnih vozila od carina ukoliko je 45% njihovih komponenti proizvedeno u EU ili Velikoj Britaniji. Za baterije i baterijske sklopove, taj udeo raste na 50-60%. Oni koji ne ispunjavaju ove kriterijume biće podložni carini od 10%.
Zabrinutost je još veća jer mnogi proizvođači još nisu uspostavili lance snabdevanja koji bi zadovoljili nove uslove, pa postoji zahtev da se primena propisa odloži za 2027. godinu. Stelantis i Ford su već uputili slična upozorenja, naglašavajući potencijalne posledice na zapošljavanje i tranziciju ka održivoj mobilnosti.
ACEA upozorava da bi, ako se ništa ne preduzme, moglo doći do drastičnog pada u proizvodnji automobila na evropskom kontinentu. Po njihovim procenama, manje od 10% električnih vozila bi 2024. ispunjavalo uslove za bescarinski uvoz, što stvara realnu opasnost od gubitka trke sa proizvođačima iz Kine i drugih zemalja.
Evropska komisija do sada pokazuje otpor prema pregovorima, što situaciju čini još složenijom. Ovakva politika može imati dalekosežne posledice, kako za proizvođače, tako i za potrošače, koji su već sada u neizvesnosti zbog svega što se dešava.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Postar
Ja cu ovaj moj Golf2 da vozim dok se ne raspadne a posle toga bice dizelasa da se iznajme u Unirent-u,Menadzer rent a car,Autorent-u ili MMS rent a car u ove nove na struju necu da sedam dok sam ziv.Stane na pola puta cime da ga napunim baterijom od moj mobilni?
Podelite komentar
Gmo
Nije to carina, to je ECO taxa. Kad moras da platis ECO taxu za elektro biciklu, mozes i za auto
Podelite komentar