![Cene iznajmljivanja kola su ostale iste Cene iznajmljivanja kola su ostale iste](https://xdn.tf.rs/2020/05/29/people-25586791920-670x447.jpg?ver=498701)
Stižu nova pravila? Evo šta bi moglo da se promeni sa vozačkim dozvolama i polaganjem ispita u EU
Karima Deli, predsednica Odbora za saobraćaj i turizam pri Evropskom parlamentu, prošle nedelje predstavila je nacrt predloga koji teži reviziji pravila o polaganju vozačkog ispita i izdavanju vozačkih dozvola. Ova inicijativa izazvala je veliku pažnju javnosti i otvorila prostor za ozbiljne diskusije o saobraćajnoj politici Evropske unije.
Prema predlogu, postojeće vozačke dozvole mogle bi da postanu prošlost već iduće godine, jer se planira njihova digitalizacija. Novi digitalni oblik dozvole bio bi važeći deset godina, dok bi vozači stariji od 70 godina morali na svakih pet godina da idu na medicinske preglede i da polože testove poznavanja saobraćaja.
Međutim, najviše pažnje izazvali su delovi predloga koji se odnose na mlade vozače. Na primer, mladim vozačima bi bila ograničena maksimalna brzina. Ako je na autoputu dozvoljena brzina od 130 km/h, mladi vozači bi smeli da voze najviše 120 km/h. Takođe, svaka država članica EU mogla bi doneti odluku o tome da li će mladima zabraniti noćnu vožnju.
Ovakav sistem već postoji u Srbiji.
Jedan od glavnih ciljeva ovog predloga je drastično smanjenje broja smrtnih slučajeva u saobraćajnim nesrećama. Statistika za prošlu godinu pokazuje da je bilo 20 hiljada smrtnih slučajeva na putevima Evropske unije. Cilj je da se taj broj smanji na nulu do 2050. godine.
Takođe, uvedene bi bile i promene kada je reč o polaganju vozačkog ispita. Pojavila bi se posebna dozvola za vožnju automobila težih od 1.8 tona, koja bi bila dostupna tek nakon navršene 21. godine. Ova promena odnosila bi se isključivo na nove vozačke dozvole; postojeći vozači koji su već ovlašćeni za vožnju takvih automobila zadržali bi svoje pravo.
Iako su stigle i brojne kritike, predlog je dobio podršku Evropskog saveta za bezbednost saobraćaja. O predlogu će se odlučivati u decembru.
(Telegraf.rs)
Video: Preživeti AI revoluciju: Mark Brigs ekskluzivno za Telegraf.rs o budućnosti novinarstva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
A. P
Kako su to nova pravila, kada ja od 1966 godine, idem na generalni preglad, svikih tri gidine, i sada kada sam u penziji na svake tri godine lakarski pregled. A neznam koji su to novi propisi da moram testove iz saobracaja da polazem na svakih pet godina. Gospodo jos uvek vozim a imam 75 godina, presavsi do sada pet miliona kilometara.
Podelite komentar
Jasim
Ovde gde ja radim poceli vozace kamiona i gradjevinskih masina da izvlace iz doma za stare, mladih nema, tako jos sa tim zakonom ne znam.
Podelite komentar
A. P
Bolje vidite sto imate u zakonu, da vam vozaci b kategorije nemaju obavezu da imaju lekarska uverenje od 18 do 65 godina starosti, toje ukupno 46 godina bez uverenja. Samo imaju kada su polozili vozacki ispit, to uverenje njima vazi 46 godina, sa cime produzuju vozacku dozvolu.
Podelite komentar