EK protiv jeftinih kineskih električnih automobila: Najpovoljniji “Kinez” je u stvari “Evropljanin”
Istraga Evropske komisije o jeftinim kineskim električnim vozilima koja dolaze u Evropsku uniju dobija sve jasnije konture. Pratiće se, naime, koliko kineska država subvencioniše svoje proizvođače vozila i koliko su oni zbog toga privilegovani, odnosno mogu da ponude niže cene, piše Bloomberg. Međutim, zanimljivo, najjeftiniji kineski automobil na tržištu je – evropski! Deluje vam čudno? Ne mora da bude tako.
Grupa Renault već nekoliko godina prodaje Daciju Spring kao najpristupačniji električni automobil u Evropi. Cena crossovera proizvedenog u kineskoj provinciji Hubei počinje od 20.800 evra u Francuskoj ili 15.800 evra nakon državne subvencije.
Modeli marki u kineskom vlasništvu, uključujući MG, Polestar i Nio, prodaju se po mnogo većoj ceni na ključnim evropskim tržištima nego kod kuće, navodi Revija HAK.
"Globalna tržišta su sada preplavljena jeftinijim kineskim električnim automobilima, a njihova cena se veštački održava niskom ogromnim državnim subvencijama", rekla je poverenica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.
Koliko su skuplja kineska vozila koja dolaze u Evropu u odnosu na cene na domaćem tržištu? BYD Dolphin u Kini košta 15.200 evra, a u Francuskoj 28.890 evra. MG ZS u Kini košta 15.600 evra, a u Nemačkoj 31.300 evra. Ono što zabrinjava evropske proizvođače automobila je da su i s ovim povećanjem cena kineski automobili još jeftiniji od evropskih konkurenata.
Inače, kineske vlasti su već najavile da je istraga Evropske komisije pogrešna odluka i da će se na svake mere odgovoriti protivmerama.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dacija
ili Dačia ???
Podelite komentar
Rev
I evropske vlade subvencionisu el. Vozila... Doduse ne izvoze u kinu jeftina vec skupa...
Podelite komentar
Pirko
Ne bih imao ništa protiv da Japan subvencioniše Mazdu CX60 i prodaje je po 8000 evra. Ili Italija da suvencioniše Maserati Levante i da ga prodaju po 11000 evra. Čak bih im bio zahvalan na tome.
Podelite komentar