EK protiv jeftinih kineskih električnih automobila: Najpovoljniji “Kinez” je u stvari “Evropljanin”
Istraga Evropske komisije o jeftinim kineskim električnim vozilima koja dolaze u Evropsku uniju dobija sve jasnije konture. Pratiće se, naime, koliko kineska država subvencioniše svoje proizvođače vozila i koliko su oni zbog toga privilegovani, odnosno mogu da ponude niže cene, piše Bloomberg. Međutim, zanimljivo, najjeftiniji kineski automobil na tržištu je – evropski! Deluje vam čudno? Ne mora da bude tako.
Grupa Renault već nekoliko godina prodaje Daciju Spring kao najpristupačniji električni automobil u Evropi. Cena crossovera proizvedenog u kineskoj provinciji Hubei počinje od 20.800 evra u Francuskoj ili 15.800 evra nakon državne subvencije.
Modeli marki u kineskom vlasništvu, uključujući MG, Polestar i Nio, prodaju se po mnogo većoj ceni na ključnim evropskim tržištima nego kod kuće, navodi Revija HAK.
"Globalna tržišta su sada preplavljena jeftinijim kineskim električnim automobilima, a njihova cena se veštački održava niskom ogromnim državnim subvencijama", rekla je poverenica Evropske komisije Ursula fon der Lajen.
Koliko su skuplja kineska vozila koja dolaze u Evropu u odnosu na cene na domaćem tržištu? BYD Dolphin u Kini košta 15.200 evra, a u Francuskoj 28.890 evra. MG ZS u Kini košta 15.600 evra, a u Nemačkoj 31.300 evra. Ono što zabrinjava evropske proizvođače automobila je da su i s ovim povećanjem cena kineski automobili još jeftiniji od evropskih konkurenata.
Inače, kineske vlasti su već najavile da je istraga Evropske komisije pogrešna odluka i da će se na svake mere odgovoriti protivmerama.
(Telegraf.rs)
Video: Pripejd registracija u Yettelu i preko Portala eUprave
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dacija
ili Dačia ???
Podelite komentar
Rev
I evropske vlade subvencionisu el. Vozila... Doduse ne izvoze u kinu jeftina vec skupa...
Podelite komentar
Pirko
Ne bih imao ništa protiv da Japan subvencioniše Mazdu CX60 i prodaje je po 8000 evra. Ili Italija da suvencioniše Maserati Levante i da ga prodaju po 11000 evra. Čak bih im bio zahvalan na tome.
Podelite komentar