Francuzi žele posebne namete za kineska vozila, Nemci ne daju…

 
Čitanje: oko 1 min.
  • 3

Francuska vrši pritisak na predsednicu Evropske komisije Ursulu von der Lajen da pokrene temu kineskih električnih vozila u svom godišnjem govoru o stanju Unije u sredu, uprkos strahovima širom bloka da bi Peking mogao da uzvrati.

Mesecima su francuska vlada, kao i njeni zastupnici u industriji i Evropskoj komisiji, pritiskali izvršnu vlast Evropske unije da pokrene antidamping istragu protiv kineskih proizvođača električnih automobila, koja bi mogla da otvori put Evropi da uvede dodatne namete kineskim električnim vozilima za koja smatra da se prodaju nepošteno jeftino s ciljem da se uguši evropska konkurencija.

Kako piše Revija HAK, uprkos protivljenju Berlina i zvaničnika nemačke autoindustrije, zvanični Pariz ne odustaje. Francuska je dugogodišnji zagovornik snažnijih evropskih mera trgovinske zaštite i snažnije industrijske politike, piše Politico EU. Ujedno je poverenik EU za unutrašnje tržište Tijeri Breton, koji je Francuz, posebno upozorio na rast izvoza kineskih električnih automobila.

U Briselu i Berlinu, međutim, postoji sve veća iritacija francuskim zahtevom, jer se političari, državni zvaničnici i predstavnici autoindustrije boje kineske odmazde. Dakle, ovo su dve različite perspektive. Nemcima ne odgovara trgovinski rat s Kinom jer na tamošnjem tržištu prodaju stotine hiljada Volkswagena, BMW-a, Mercedesa… S druge strane francuske marke nemaju snažno uporište u Kini i žele zaštitu domaćeg tržišta od uvoza kineskih automobila.

(Telegraf.rs)

Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Belgija

    14. septembar 2023 | 17:04

    EU se nalazi u nebranom grozdju. Najjeftiniji kineski auto kosta oko 10 500€, Reno oko 34 000€. Pre deset godina su kineski auti bili slabog kvaliteta a danas istog ili jos boljeg. Trka za profitom i bogatstvom je preselila mnogo zapadnih fabrika u istocnu Evropu, Tursku (Ford), pa i za Kinu. Sada se ekonomska hegemonija Zapada nalazi u problemu jer nisu racunali na budjenje kolonizovanog sveta.

  • West

    14. septembar 2023 | 22:46

    Gube polako utrku sa kinezima. U svajcarsku je i dan danas zabranjen uvoz kineskih elektricnih bicikla a sve radi deranja sopstvenog stanovnistva.

  • Mire

    15. septembar 2023 | 12:42

    Kako će dati kad VW živi od Kine. tamo ostvaruju 30% profita.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA