Francuzi žele posebne namete za kineska vozila, Nemci ne daju…
Francuska vrši pritisak na predsednicu Evropske komisije Ursulu von der Lajen da pokrene temu kineskih električnih vozila u svom godišnjem govoru o stanju Unije u sredu, uprkos strahovima širom bloka da bi Peking mogao da uzvrati.
Mesecima su francuska vlada, kao i njeni zastupnici u industriji i Evropskoj komisiji, pritiskali izvršnu vlast Evropske unije da pokrene antidamping istragu protiv kineskih proizvođača električnih automobila, koja bi mogla da otvori put Evropi da uvede dodatne namete kineskim električnim vozilima za koja smatra da se prodaju nepošteno jeftino s ciljem da se uguši evropska konkurencija.
Kako piše Revija HAK, uprkos protivljenju Berlina i zvaničnika nemačke autoindustrije, zvanični Pariz ne odustaje. Francuska je dugogodišnji zagovornik snažnijih evropskih mera trgovinske zaštite i snažnije industrijske politike, piše Politico EU. Ujedno je poverenik EU za unutrašnje tržište Tijeri Breton, koji je Francuz, posebno upozorio na rast izvoza kineskih električnih automobila.
U Briselu i Berlinu, međutim, postoji sve veća iritacija francuskim zahtevom, jer se političari, državni zvaničnici i predstavnici autoindustrije boje kineske odmazde. Dakle, ovo su dve različite perspektive. Nemcima ne odgovara trgovinski rat s Kinom jer na tamošnjem tržištu prodaju stotine hiljada Volkswagena, BMW-a, Mercedesa… S druge strane francuske marke nemaju snažno uporište u Kini i žele zaštitu domaćeg tržišta od uvoza kineskih automobila.
(Telegraf.rs)
Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Belgija
EU se nalazi u nebranom grozdju. Najjeftiniji kineski auto kosta oko 10 500€, Reno oko 34 000€. Pre deset godina su kineski auti bili slabog kvaliteta a danas istog ili jos boljeg. Trka za profitom i bogatstvom je preselila mnogo zapadnih fabrika u istocnu Evropu, Tursku (Ford), pa i za Kinu. Sada se ekonomska hegemonija Zapada nalazi u problemu jer nisu racunali na budjenje kolonizovanog sveta.
Podelite komentar
West
Gube polako utrku sa kinezima. U svajcarsku je i dan danas zabranjen uvoz kineskih elektricnih bicikla a sve radi deranja sopstvenog stanovnistva.
Podelite komentar
Mire
Kako će dati kad VW živi od Kine. tamo ostvaruju 30% profita.
Podelite komentar