U Mazdi su prelomili i doneli odluku o ponudi dizelaša
U Mazdi čvrsto stoje na zemlji i pritom rezonuju na bazi aktuelnih trendova. To ih je već koštalo pa su nedostatak vizionarskih odluka platili kašnjenjem u procesu elektrifikacije. Ne zanima ih previše ni downsizing, a o odustajanju od dizelaša ni ne pomišljaju.
Naime, iako potražnja za dizelašima pada još od Dieselgate afere, činjenica je da potražnja postoji. I toga su u Mazdi svesni pa tako i dalje nude dizelaše, čak i na novim modelima. Mazda CX-90 se nudi na određenim tržištima, a u ponudi je i s 3.3 litarskim dizelašem. Druge opcije su 2.5 hibrid i 3.3 litarski turbo benzinac, podseća Index.hr.
Evropi bliži model CX-60 se uz plug-in hibrid s 327 KS nudi i u dizelskoj verziji s 3.3 dizelašem od 200 KS, odnosno 254 KS. Slabiji dizelaš dolazi u kombinaciji sa zadnjim pogonom, što je u ponudi SUV-ova zaista retkost.
Australijski Car Expert je pritom saznao kako u Mazdi dišu po pitanju dizelaša.
"Ako kupci žele dizel, sve dok se možemo uskladiti s propisima o emisijama na efikasan način, sve dok to možemo činiti, želeli bismo da nastavimo da sa proizvodjom dizelaša", rekao je šef programa Mazde CX-90 Mitsuru Wakiie.
Podsetimo, Mazda je prošle godine iznenadila automobilski svet predstavivši dva nova redna šestocilindarska motora. Ponuda dizelaša je ograničena na tržišta na kojima postoji izražena potražnja za takvim pogonom.
Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) udeo dizelaša na tržištu EU je 2017. godine iznosio 44 posto, a 2021. godine je pao na 25 posto. U prvih šest meseci ove godine udeo dizelaša na tržištu novih automobila u EU je iznosio tek 13.4 posto. U junu je prodato više električnih automobila nego dizelaša.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.