Vlasnici Trabanta mogu da se nadaju malom bogatstvu: Prodaju se i za 30.000 evra

 
Čitanje: oko 1 min.
  • 5

Trabant, poznat i kao "Trabi", više nije samo relikt prošlosti. Ovaj automobil, koji je bio ikona Istočne Nemačke, je danas poslastica u svetu kolekcionarstva.

U vreme kada je proizvođen, Trabant je bio predmet podsmeva zbog svoje karoserije od plastike i tekstilnih vlakana, kao i zastarelog dvotaktnog motora. Sada, nakon što je stekao status oldtajmera, situacija se dramatično promenila.

Otkako je pao Berlinski zid, Trabant je postao sve ređi prizor na nemačkim putevima. Međutim, 32 godine nakon što je proizvodnja obustavljena, ovaj kultni istočnonemački auto doživljava svojevrsni preporod. Od početka godine, više od 40.000 funkcionalnih i registrovanih Trabanata vratilo se na puteve, piše 24ur.com.

"Kada se vozim, osećam se posebno. Sve se trese i ropota, ali auto je i dalje živ", ističe Jirgen Volter, vlasnik Trabanta starog 60 godina. Za svoj automobil platio je 3.000 evra, a uložio je dodatnih 6.000 evra za njegovu restauraciju.

Dok je Trabant 90-ih godina prošlog veka bio smatran gotovo bezvrednim, danas kolekcionarski modeli ovog auta mogu koštati i do 30.000 evra.

Za mnoge je očuvani Trabant više od automobila - to je deo istorije i način života, a za neke i prilika za solidnu zaradu.

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Šofer na japanjer

    17. avgust 2023 | 23:12

    Kako smo gurali Trabanta da upali,a nismo pustili gorivo,ima u kabini slavinicu zagorivo kao Tomos motorcikli?!🤣🤣🤣

  • Раднаскела

    17. avgust 2023 | 16:06

    Не пишите глупости, ово нема везе са стварношћу.

  • Хе муко моја

    21. avgust 2023 | 12:46

    Имао сам управо једног таквог некада давно, унутра лепо средђен. Имао је ману што је био јако нестабилан, јачи бочни ветар га заљуља. Једном један скот на аутопуту у моме претицању почне да ме блокира, ја лево десно воланом да га упозорим а он ништа, у сусрет долази ауто и ја да избегнем судар намерно слетим са аутопута. Трабоња се преврне на бок, ја се сагнем доле да избегнем лом од шовершајбне, он се у тој брзини окрене на кров а дрљање о земљу начисто одлепи кров а мене брзина избаци напоље из аута, он на једну страну ја на другу. Ништа ми није било! Доцније размишљам: да сам био у ауту са лименим кровом сигурно бих погинуо, овако!! Имају мане понекад и своје предности, зато сад и могу да писмујем овај коментар.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA