Rezultati velike studije: Nema dovoljno litijuma za sve planirane električne automobile
Industrija litijuma, kojom dominira Kina, treba da uloži 116 milijardi dolara do 2030. da bi ispunila ciljeve koje su postavile vlade i proizvođači automobila. Nedostižna brojka, tvrde stručnjaci u nedavnom istraživanju.
"To je gotovo nemoguće i definitivno je trka s vremenom", izjavili su iz Benchmarka, firme koja je pripremila studiju.
Tih 116 milijardi dolara bi trebalo da ide na izgradnju novih rudnika i rafinerija, kao i na proširenje postojeće imovine. Uzimajući u obzir ciljeve proizvodnje električnih vozila, kao i podatke Međunarodne agencije za energiju o politikama svake zemlje, bilo bi potrebno 5,3 miliona tona litijum karbonata. Brojka znatno iznad trenutne dostupnosti ovog ključnog materijala, prenosi Revija HAK.
Većina proizvođača je postavila 2030. godinu kao granicu za prestanak proizvodnje vozila s unutrašnjim sagorevnjem. Konsultantska kuća predviđa da će za ispunjenje tog cilja biti potrebno 7,0 TWh (terawatt-sati) baterija. Problem je što prognoza proizvodnje istih iznosi samo 3,2 TWh litijum-jonskih baterija.
U stvari, naglašeno je da stotine rudnika retkih metala i minirala, ne samo litijuma, nedostaju da bi se zadovoljila potražnja. Najnoviji trendovi koje vidimo u automobilskoj industriji su eliminacija posrednika i kupovina direktno od rudarskih firmi, kao i preuzimanje firni koje su posvećene iskopavanju litijuma. Da li će to biti dovoljno?
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mima
Kakvi električni automobili oni zrače te njihove baterije ko se vozi tim automobilima postaje sterilan ili dobija rak to je jedan način da se smanji populacija
Podelite komentar
Puz
Ovaj nasilni trend uvodjenja elektricnih vozila je jedan od najvecih primera maltretiranja covecanstva od strane mocnih drzava i kompanija. Pod plastom smanjenja zagadjenja izduvnim gasovima uvode se vozila cijom se proizvodnjom prave mnogo vece stete sto se zagadjenja tice, namerno se smanjuje mobilnost pojedinca, prave se vozila koja su na slucajan (ili ne bas slucajan) nacin sklona samozapaljenju, propagira se ukidanje vozila kao privatne svojine... Pri tom nigde ne videh da ce elektrifikacija u znacajnoj meri da se dogodi u sferi lakog i teskog komercijalnog transporta jer nemaju cime da prevezu robu
Podelite komentar
Ima
u NIGERIJI 😉❗️
Podelite komentar